Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli ei mitään terveys hifistelyä, vaan tavallista arkista syömistä, tavoitteena oppia syömään hyvin, perus terveellisesti,ruoka rytmiä. Laihtua pitäisi. Kalorit on suht isot kun tavoittelen 0.5kg viikko vauhtia ja laihtua haluan 30-35kg. Joku himo urheilija haluaisi varmasti kiristää siitäkin 15kg pois vielä päälle mutta mä en tavoittele fitnes kroppaa,pieni pehmeys ei haittaa esim reisissä.

AP:2ruisleipää,oivariinia,leikkelettä 3per leipä, salaattia. Täysmehua 2dl. Teetä.loraus maitoa.

Lo: 2perunaa, nakkikastiketta(jauhosuuruste (400g lihaksia malleja,1,5rkl jauhoja,vettä,ruokakermavalmistetta purkki, sinappia,mausteita), salaattia.

Vp: banaani

Päivän: jauhelihatomaattikastike,täysjyväspagetti, salaattia

IP: protskupannari (fastin) tai sama kuin aamulla tai rahka Marja hedelmä smoothie 2-3dl

Kävelen pari kertaa viikossa 1h javjoka PV hyötyliikuntaa työmatkat yht.40min+asiointia useasti viikossa. Liikunnasta en ota stressiä,ei ole luontaista itselle tavata lenkillä joka PV.

  • ylös 2
  • alas 7

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ei näytä kovinkaan terveelliseltä syömiseltä enkä usko, että ainakaan laihdut.

  • ylös 15
  • alas 4
Vierailija

Et kerro tarkemmin, millaista leikkelettä, ja mitä salaatti käytännössä on. Joku lehti vihreää salaattia vaiko hyvä tonnikalaa, munaa, juustoa ym. sisältävä sekoitus kastikkeineen?

Et kerro myöskään määriä. On aivan eri asia syödä teevadillinen kuin 26-senttinen pitsalautasellinen terveellistä ruokaa. Yritä pienentää pikkuisen annoksia, vaikka vähitellen.

Jos laihtua haluat, jätä koko iltapala syömättä tai syö juuri sen verran, että saat nukuttua hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei tuo minusta epätervelliseltäkään kuulosta, ainoastaan ehkä nakkikastike. Kyllä laihtuu, jos normaalisti herkuttelee ja ne on saanut pois. Määrät kai ne on se suurin tekijä.

Vierailija

Vaihda nuo nakkikastikkeet kasvisruokaan, niin paljon terveellisempää ja kaloreita vähän. Esim. ratatouille on todella hyvää ja nopea tehdä, tuoreita kasviksia ja tomaattimurskaa periaatteessa vaan.

Tuoremehu kannattaa myös jättää juomatta, plus onko se leikkele pakollinen? Kolesteroli kiittää jos jätät sen pois.

Vierailija

AP:2ruisleipää,oivariinia,leikkelettä 3per leipä, salaattia. Täysmehua 2dl. Teetä.loraus maitoa.

--> mehu pois ehdottomasti, leipä pois tai ainakin 100% kauraksi, korvaa jollain fiksummalla

Lo: 2perunaa, nakkikastiketta(jauhosuuruste (400g lihaksia malleja,1,5rkl jauhoja,vettä,ruokakermavalmistetta purkki, sinappia,mausteita), salaattia.

-> vaihtaisin perunan muihin juureksiin ja jauhosuuruste on täysin turha, nakit taas tehdään sian ohutsuoleen (jotka tulee kiinasta), eli mieluummin pihvi + lanttua + porkkanaa jne

Vp: banaani

-> tarkkaile nostaako hedelmät ruokahalua, mikäli nostaa, jätä pois

Päivän: jauhelihatomaattikastike,täysjyväspagetti, salaattia

-> spagetti pois, korvaa vaikkapa kesäkurpitsasta juustohöylällä tehtyihin siivuihin (kuten spagettI)

IP: protskupannari (fastin) tai sama kuin aamulla tai rahka Marja hedelmä smoothie 2-3dl

-> tsekkaa sokerit

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Energian yksikkö on joule, ja desimaalierotin pilkku.

Ruuan yhteydessä käytetään edelleen enimmäkseen kaloreja, itse asiassa kilokaloreja.

9:n neuvoihin voit suhtautua hyvin kriittisesti, jos heti ensimmäiseksi ehdottaa mehun pois jättämistä.

Tarkoittiko 400 grammaa lihaisia malleja oikeasti melkein puoli kiloa nakkeja? Ei ihme, jos olet lihava sillä syömisellä.  4 nakkia riittäisi hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli ei mitään terveys hifistelyä, vaan tavallista arkista syömistä, tavoitteena oppia syömään hyvin, perus terveellisesti,ruoka rytmiä. Laihtua pitäisi. Kalorit on suht isot kun tavoittelen 0.5kg viikko vauhtia ja laihtua haluan 30-35kg. Joku himo urheilija haluaisi varmasti kiristää siitäkin 15kg pois vielä päälle mutta mä en tavoittele fitnes kroppaa,pieni pehmeys ei haittaa esim reisissä.

AP:2ruisleipää,oivariinia,leikkelettä 3per leipä, salaattia. Täysmehua 2dl. Teetä.loraus maitoa.

Lo: 2perunaa, nakkikastiketta(jauhosuuruste (400g lihaksia malleja,1,5rkl jauhoja,vettä,ruokakermavalmistetta purkki, sinappia,mausteita), salaattia.

Vp: banaani

Päivän: jauhelihatomaattikastike,täysjyväspagetti, salaattia

IP: protskupannari (fastin) tai sama kuin aamulla tai rahka Marja hedelmä smoothie 2-3dl

Kävelen pari kertaa viikossa 1h javjoka PV hyötyliikuntaa työmatkat yht.40min+asiointia useasti viikossa. Liikunnasta en ota stressiä,ei ole luontaista itselle tavata lenkillä joka PV.

Hmm. Ensinnäkin suosittelen, että katsot Katsomo.fi:stä Jamie Oliverin säästöruuat ja Jamien superruuat. Opit paljon ruuasta, syömisestä, kohtuullisuudesta ja rahaakin säästyy. 

Et kerro mitä työtä teet, kuinka fyysisesti raskasta se on. Itse teen istuma- ja ajattelutyötä ja tuossa sinun listassasi on siitä näkökulmasta ruokaa ähkyyn asti. 

Näyttää siltä, ettet käytä turhaa sokeria ja se on hyvä sekä terveyden että makuaistin kannalta. Mitä herkullisempaa ruoka on, sitä vähemmän tuntee tarvetta ahmia ja mättää. Suu oppii erottamaan muitakin makuja kuin makea, suolainen ja rasvainen. 

Aamu: mitä leikkelettä? Miksei vain vihanneksia ja salaattia leivän päälle? Esim. appelsiinilla maustettua porkkanaraastetta (sen voi tehdä tekeytymään jääkaappiin ed. iltana). Tai hummusta?

Lounas: typojen takia oli vähän vaikea ymmärtää, mutta söitkö siis yksin 400 g nakkeja yhdellä aterialla? Miksi suurustit kastikkeen jauhoilla, kun sinulla oli siinä jo ruokakermaa? Jauhosuurus vaatii vain tilkan kermaa, ei koko purkkia. Kokeile seuraavan kerran tomaattipyrettä ja silputtuja herkkukurkkuja, jätä jauhosuurus pois – saat nakkistroganoffia! Millainen salaattikastike? Toivottavasti teet sen itse, etkä käytä valmiita kemikaalilitkuja. Tarvitset hyvää öljyä, sitruunaa, ehkä vähän Dijon-sinappia, ripauksen sokeria, suolaa ja mustapippuria. 

Päivällinen: kun et kerro mitä työtä teet, on vaikea arvioida onko todella välttämätöntä syödä tuollainen ateria, kun jo päivällä on syönyt liki puoli kiloa nakkeja. Syötkö koskaan kalaa, esim. silakkalaatikkoa, paistettua kuhaa tms.? Entä kasvisruokaa? Monipuolinen syöminen on tärkeää sekä terveyden että ruuan tuoman nautinnon takia. 

Iltapala: en tiedä mikä on "fastin protskupannari" (enkä haluakaan tietää), mutta oliko sinulla ihan oikeasti nälkä kun aloit tehdä iltapalaa? Smoothiet ovat nyt hyvin trendikkäitä, mutta jos illalla vähän huikoo, voi ihan yhtä hyvin riittää jos syö appelsiinin, omenan tai avokadon. Yötä vasten voi myös olla hyvä syödä pala tai pari ruisleipää, jonka päällä oivariinia, tomaattia, revittyä, tuoretta basilikaa. Tai juustohöylällä vuoltua kurkkua, mausteena Herbamarea. Tai jättää oivariinin pois, paahtaa ruisleivän ja muussaa sen päälle avokadoa, mausteeksi muutama tippa sitruunaa, suolaa ja pippuria myllystä. 

Luota nälkääsi, totuttele siihen. On luonnollista juoda kun on jano ja syödä kun on nälkä. 

Arkiliikunnasta: olet varmaan vaihtanut myös hissit ja rullaportaat portaiden nousemiseen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energian yksikkö on joule, ja desimaalierotin pilkku.

Ruuan yhteydessä käytetään edelleen enimmäkseen kaloreja, itse asiassa kilokaloreja.

9:n neuvoihin voit suhtautua hyvin kriittisesti, jos heti ensimmäiseksi ehdottaa mehun pois jättämistä.

Tarkoittiko 400 grammaa lihaisia malleja oikeasti melkein puoli kiloa nakkeja? Ei ihme, jos olet lihava sillä syömisellä.  4 nakkia riittäisi hyvin.

Ysin neuvot on nimenomaan hyviä. Mehu ei kuulu terveelliseen ruokavalioon, pelkkää sokeria.

Vierailija

Jokaisella on omat mielipiteet ja se on ok, laitanpa omia vinkkejä tonne sekaan myös.

[quote=Vierailija]AP:2ruisleipää,oivariinia,leikkelettä 3per leipä, salaattia. Täysmehua 2dl. Teetä.loraus maitoa.

-> leivät ihan ok, mutta yksi tai kaksi leikettä pitää riittää, päälle voit laittaa mieluummin lisäksi paprikaa, tomaattia, kurkkua, salaattia tms. Mehu vähän turha, mutta ei lopulta niin vaarallinen kuin monet antaa ymmärtää. Toisinaan voisit sitten syödä kasvismunakasta? Tai rahkaa, pähkinöitä ja marjoja?

Lo: 2perunaa, nakkikastiketta(jauhosuuruste (400g lihaksia malleja,1,5rkl jauhoja,vettä,ruokakermavalmistetta purkki, sinappia,mausteita), salaattia.

-> Jos et päivittäin vedä näin tuhtia soosia, niin ok, mutta opettele tekemään fiksumpia kastikkeita, 2 perunaa on ihan ok. Muista lautasmalli. Ja monipuolisesti kasviksia, ei pelkästään salaattia.

Vp: banaani

-> Vaihtele hedelmiä, ei pelkästään banaania.

Päivän: jauhelihatomaattikastike,täysjyväspagetti, salaattia

-> Ihan jees, täysjyvä parempi kuin pelkkä höttöpasta, lisää kasviksia.

IP: protskupannari (fastin) tai sama kuin aamulla tai rahka Marja hedelmä smoothie 2-3dl

-> Ihan ok, mutta leipiin sama vinkki kuin aiemmin kirjoitin.

[quote]

Kasviksia sun on pakko opetella syömään! Mutta tsemppiä, älä aloita tosiaankaan liian rajusti.

Vierailija

Ai jessus kun rupesin noille kirjoitusvirheitä,ennakoiva tekstin syöttö xD mutta siis, koko kastikkeessa 400g nakkia,ei kerralla herranjumala sentään!! Kastiketta söimme lapsen kanssa,yht 5annosta. Leikkelette siksi useampi että saan aamulla protskuja,tämän opin jutan dieetistä. Iltapala on usein oikeasti turha,ei välttis nälätä. Välipala hedelmiä vaihtelen toki. Annokset on maltillisia,lautasmallin mukaisia. Työ on hieman rasittavaa,pääosin kevyttä.AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energian yksikkö on joule, ja desimaalierotin pilkku.

Ruuan yhteydessä käytetään edelleen enimmäkseen kaloreja, itse asiassa kilokaloreja.

9:n neuvoihin voit suhtautua hyvin kriittisesti, jos heti ensimmäiseksi ehdottaa mehun pois jättämistä.

Tarkoittiko 400 grammaa lihaisia malleja oikeasti melkein puoli kiloa nakkeja? Ei ihme, jos olet lihava sillä syömisellä.  4 nakkia riittäisi hyvin.

Ysin neuvot on nimenomaan hyviä. Mehu ei kuulu terveelliseen ruokavalioon, pelkkää sokeria.

Niinhän kaupan tiivistemehu yleensä, mutta jotenkin ajattelin tämän olevan sokeroimatonta tuoremehua. Muuten 9:n neuvot ovat aika hyviä.

Sivut

Sisältö jatkuu mainoksen alla