Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras vuodenaika synnyttää?

20.02.2006 |

Haaveilen toisesta lapsesta ja aloin pohtia mikä olisi ihanin aika vuodesta synnyttää, olla vastasyntyneen kanssa kotona jne... Esikoisemme syntyi kesäkuussa. Tässä siis kesäkuun plussia ja miinuksia mun kokemuksieni mukan! Listatkaahan omanne!

Kesäkuun plussia:

-Lämmintä

-Vauvalle ei tarvinnut pukea toppavetimiä

-Helppo imettää ulkona ja reissuilla

-Vauvan kanssa oli helppo lähteä reissuun

-Pienen vauvan kanssa oli helppo kantoliinailla kesällä

- Säästyin loppuraskauden, megaturvotusten ja helteiden yhdistelmältä

-Vauva oli hyvän ikäinen syksyn tullen (3-4kk)aloittamaan muskarit/muut harrastukset.

-Vauvalle ei ollut suurta vaaraa räkätautiepidemioista kuten talviaikaan.

Kesäkuun miinuksia:

-alkuaika synnytyksen jälkeen oli kurjaa sisällä kykkimistä kun ei voinut vielä ulkoilla.

-harmitti kun ulkona oli lämmintä ja kaunista, mutta ihan alussa vauvan kanssa ei voinut lähteä pitkäksi aikaa kotoa.

-kauniilla ilmalla oli myös kurjaa kun piti kaiket illat istua sisällä imettämässä.

-Itse ei päässyt kesällä uimaan (aika ennen jälkitarkastusta ja rintatulehdusvaara)

-Bikineihin ei kehdannut pukeutua kun vartalo oli vasta palautumassa synnytyksestä ja odotuksesta.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tätä ketjua paheksu, vaikka sitä aiemmin ihmettilinkin. Ennemminkin kadehdin niitä, jotka pystyvät miettimään tyuollaisia asioita, että milloin kannattaisi lapsi saada.Itse kun en pysty edes pilke silmäkulmassa sellaista pohtimaan. Eikä kyse ole huumorintajuttomuudesta.

Ymmärrän täysin, että ketjun tarkoitus on olla kevyttä ja piristävää luettavaa arjen keskellä! Ja suurimmalle osalle varmasti onkin, hyvä niin. Mutta joskus (ei aina!) ne ihmiset älähtävät, joita jokin asia kipeästi riipaisee. Minun tarkoitukseni ei ollut tuoda omia murheitani esille, kunhan nyt vaan lausuin mielipiteeni.

Vierailija
22/25 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIITKÄSTÄ vuosien lapsettomuudesta kärsineenä, pari keskenmenoa kokeneena ja nyt maalis & joululasten äitinä kyllä tiedän, että mikään ei ole niin vaikeaa kuin ajoittaa lasta jollekin tietylle kuukaudelle tai edes vuodelle. Siitä huolimatta oli aina ihana kuumeillessa HAAVEILLA että " jos nyt tärppäisi niin olisi xxx ja sitten me vauvan kanssa nautittaisiin siitä ja tästä" . Ja loppupelissä on ihan sama - " hyvät ja huonot" kuukaudet on ensisijaisesti äidin korvien välissä ; )

Haaveilu ja suunnitteluhan on elämän pieniä iloja! Ei niistä kannata vetää hernettä nenään tai loukkaantua noin verisesti. Ja sitten kannattaa muistaa, että vaikka meille kaikille lasten saanti ei ole itsestään selvyys niin aina on myös niitä, joilla tärppää heti kun sille annetaan mahdollisuus - olkoot he siis onnellisia ja ihan vapaasti suunnitelkoot ja laskeskelkoot synnytyskuukauden etukäteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan syntymähän on niin ihana asia, että kaikkea siihen liittyvää tulee käänneltyä ja ajateltua niin paljon koska sellainen tuottaa mielihyvää!!

Itse olen onnellinen toukovauvan äiti ja löydän vaikka kuinka paljon hyviä puolia juuri siitä kuusta ja siitä päivästä jolloin lapsi syntyi. Koska juuri se päivä oli juuri meidän lapsen syntymäpäivä. :)

Vierailija
24/25 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ikäloppuja (35).

Nyt kohtapuoleen annetaan mahdollisuus toisen lapsen tulla, mutta mistäs himpskatista sitä tietää vaikkei toista lasta tulisi IKINÄ. Mutta silti on kiva ajatella ja haaveilla " että jos nyt tärppäisi, niin se syntyisi silloin tai silloin..."

Vierailija
25/25 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnytin esikoiseni joulukuussa ja olen vuodenaikaan erittäin tyytyväinen.

+Vauvan olessa pieni paras paikka on kotona, joten pakkaset ei haittaa. Kun arki alkaa sujumaan, päivät pitenee ja kevät lähenee. Sitten kun on kiinteän ruoan aika, saa tuoreita vihanneksia ja marjoja!

Asiat voisi olla toisin jos olisi enemmän lapsia, kun ei pääse ulos pienimmän kanssa. Mutta esikoisen kanssa tämä on ollut loistava aika!