Mieheni ehdotti, että hankkisimme sormukset nimettömään vaikkemme ole menossa naimisiin?!
Olemme olleet miehen kanssa kuusi vuotta yhdessä, ja molemmat olemme sitä mieltä, että tämä suhde saa jäädä viimeiseksi, loppuelämän kestäväksi. Naimisiin emme aio, koska emme pidä avioliitosta instituutiona eikä avioliitto edes muuttaisi täysin hyvää suhdettamme mihinkään.
Nyt mieheni ehdotti, että hankittaisiin sormukset vasempaan nimettömään yhdessäolomme merkiksi. Minulla meni ruoka väärään kurkkuun kuullessani tämän. Mielestäni miehen idea on nimittäin aivan järjetön. Olemme kyllä yhdessä lopunelämäämme, mutta en tajua mihin niitä sormuksia tarvitaan, kun emme ole edes menossa naimisiin? Näyttämään muille, että olemme vakavissamme? Kuulostaa mielestäni teinimeiningiltä sellainen.
En edes viitsi kuvitella mitä siitä seuraisi, kun ihmiset luulevat meidän olevan kihloissa ja saisimme jatkuvasti selittää, että me emme ole kihloissa emmekä menossa naimisiin ikinä. Ihmiset alkaisivat kummastelemaan ja kyseenalaistamaan suhdettamme...
Mitä mieltä te olette, onko mitään järkeä pitää sormusta nimetömässä, vaikkei naimisiin ole tarkoitus mennä ikinä? Vai onko täällä ihmisiä, jotka pitävät sormusta eivätkä aio naimisiin?
Kommentit (30)
Kaunis ajatus minusta. Ja kuinka monelle nyt pitäisi jatkuvasti selittää? Mummolleko? Sanotte kerran miten asia on. Ei ihmisiä oikeasti jaksa toisten sormukset kovin paljon kiinnostaa.
Mustasukkainen mies, joka haluaa merkata sut ja varmistaa, ettei muut miehet lähesty. Juokse. Jätä se sika.
Varmaan miestä alkaa ikä ja tylsyys jo painaan, sehän on nimittäin selvä, että mies, jolla on sormus sormessa, saa huomattavasti enempi naisseuraa kuin selkeät sinkut. Hyvä diili, hän saa naikkosia ja sinut kuvittelemaan suurtakin sitoutumista.
Miksi ette usko avioliittoon instituutiona? Uskotteko esim testamentteihin?
Minusta "suhdesormukset" on ihan kiva idea, kunhan ei kutsu sitä kihlaukseksi.
En minäkään sormusta avioliiton merkkinä ottaisi vaan kauniina merkkinä rakkaudestamme. Jos ei koruista piittaa niin mitäpä sitä sitten. Voi kai suhteella olla joku esine "kulmakivenä" vaikka ei naimisiin menisikään. Kuitenkik jos eliniän on päätyänyy yhdessä olla.
En pidä ideaa täysin hullunkurisena. Sormuksella on pitkä historia ja se on aina symboloinut pysyvyyttä ja uskollisuutta ja voisin kuvitella itsekin käyttäväni sitä juuri tuossa merkityksessä, vaikken avioon astuisikaan. Mutta ymmärrän myös näkökantasi, varmasti se herättäisi huomiota ja kummastusta ihmisissä.
Jos mun miehen tekisi iloiseksi tälläinen asia, sen ilman muuta toteuttaisin.
Halpakin on, ei ole rahasta kiinni.
Vaikkei pitäisi avioliitosta instituutiona kannattaa ottaa huomioon sen juridiset edut.
Minusta tuo on ihan hyvä idea, itse tykkäisin ajatuksesta :)
Kyl munkin ex kihlas mut jopa kahdesti ( ekat sormukset lensi riidassa partsilta).
Nyt on taas uuden eukon kans kihloissa. Luulen, että haluaa vaan just merkata, että omistaa toisen.
Jos itse menen kihloihin vielä, teen sen siksi, että se on tosiaankin avioliittolupaus!
Jokainen liitto päättyy joskus, jos ei eroon niin toisen kuolemaan. Itse menin maistraatissa naimisiin, ja ei se ole suhdettamme pilannut. Työkaveri rekisteröi parisuhteensa joku vuosi sitten, ja sanoi, että kyllä se on tuonut suhteeseen enemmän yhteisyyden tunnetta ja tuntunut hyvältä. Suunnittelevat jo kunnon hääjuhlia, kun ensi vuonna voivat olla oikea aviopari :-).
Meillä on mieheni kanssa sitoutumissormukset. Ihan itseä varten. Olemme päättäneet olla ja elää yhdessä mutta avioliitto tuntuu hiukan epämukavalta ajatukselta. Meidän kummankin ensimmäinen avioliitto on päättynyt puolison kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyl munkin ex kihlas mut jopa kahdesti ( ekat sormukset lensi riidassa partsilta).
Nyt on taas uuden eukon kans kihloissa. Luulen, että haluaa vaan just merkata, että omistaa toisen.
Jos itse menen kihloihin vielä, teen sen siksi, että se on tosiaankin avioliittolupaus!
Et tainnut ymmärtää lukemaasi ja miten sinun kusipää eksäsi liittyy mitenkään tähän avaukseen, ei mitenkään. Päätit kuitenkin oman oksennuksesi kirjoittaa tähän ketjuun.
Eikö sitä sormusta voisi laittaa eri sormeen kuin kihlasormusta?
Kolme vaihtoehtoa:
a) mies on kyllästynyt selittelemään suhteenne tilaa sukulaisilleen ja ajattelee että sormukset hiljentävät suvun mummot
b) naiset lähestyvät miestäsi aloitteellisesti kiusallisen usein ja mies haluaa sormuksen jotta nämä tapaukset vähenisivät
c) mies pelkää tai on nähnyt muiden miesten lähestyvän sinua aloitteellisesti ja haluaa sinulle sormuksen, jotta vieraat miehet jättävät sinut rauhaan
Ehkä pari ihmistä lähipiiristä kysyy, ketään muuta ei voisi vähempää kiinnostaa.
Vai katseletko itse kovinkin ahkerasti, että kenellä on sormus ja sitten kyselet ja he joutuvat selittämään rinkuloidensa merkitystä.
Jos ajattelet sen näi, niin ei se välttämättä ole niin iso juttu.
Ajatuksena kaunis minun mieleestä : )
Onhan näitä muitakin juttuja mitkä symboloi sitoutumista, joku korukin voisi toimia. Hieno elehän tuo on ja kertoo halusta sitoutua.
Olis kyllä todella naurettavaa :DD
Miksette hankkisi jotain muuta symbolia? Jotain muuta korua, sormusta johonkin toiseen sormeen tms.? Hölmöä käyttää sellaista symbolia, joka yleensä merkitsee kaikille muille jotain aivan muuta.
😂 mun mies ehdotti joskus samaa! Häät on kuulemma rahantuhlausta, olis mulle voinut kuulemma ostaa sormuksen etten valita ja kinu häitä 😂
noh, häät pidettiin, pienet ja sormus sormessa 😉 saman miehen kanssa!