Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakoivatko isovanhempasi koko ikänsä ilman haittaa?

Vierailija
06.04.2016 |

Ainakin omani polttivat kaiken aikaa ja elivät kasikymppisiksi. Ei ainakaan tupakka vienyt hautaan.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elivät 80-kymppisiksi, ihan perusterveinä koko ikänsä ei ikinä lekurissa (paitsi mummo synnyttämässä kävi).

Vanhan ajan tevaskantoja joita ei kaatanut mikään elämän tapahtuma.

Mutta miksi he kuolivat noinkin nuorena?

Vierailija
22/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni kuoli n. 85 vuotiaana, oli tupakoinnut lapsesta saakka vähintään askin päivässä. En nyt muista mikä oli kuolinsyy, mutta ei ollut ainakaan syöpää tai keuhkoahtaumaa. Eli loppuun asti kotona. Toinen mummo ei tupakoinnut, mutta halvaantui ja kuoli sairaalassa n. 5 vuoden kitumisen jälkeen myös kasikymppisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elivät 80-kymppisiksi, ihan perusterveinä koko ikänsä ei ikinä lekurissa (paitsi mummo synnyttämässä kävi).

Tupakoimaton rattijuoppo ajoi päälle iltalenkillä.

Vierailija
24/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Aivoinfarkti päälle 70 v.

Vierailija
25/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kukaan ei polttanut ja elivät kaikki 75-96-vuotiaiksi. Täti poltti ja kuoli keuhkosyöpään nelikymppisenä, setä joka poltti vähän mutta säännöllisesti ja lopetti noin nelikymppisenä sairastaa nyt (60 + v) keuhkosyöpää.

Vierailija
26/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, vaarini kuoli 59-vuotiaana keuhkosyöpään, oli aloittanut 15-vuotiaana polttamisen. Olin itse tuolloin 12-vuotias ja hyvin toimi kyllä tupakkavalistuksena, kun näki mitä se voi aiheuttaa. Ei tullut mieleenkään edes kokeilla tupakkaa.

Vierailija
27/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinäiti ei tupakoinut koskaan, mutta kuili silti kuusikymppisenä diabeteksen aiheuttamiin liitännäissairauksiin. Äidinisä poltteli ehkä nuorena, en ole varma, mutta ei ainakaan minun elinaikanani koskaan tupakoinut. Hän eli yli 80-vuotiaaksi. Sairasti viime vuosinaan sydämen laajentumaa ja pölykeuhkoa, muurarin ammattitautia. Isän vanhemmista en tiedä mitään. Isäpuoli tupakoi, mutta lopetti vaille kuusikymppisenä ja eli yli kahdeksankymppiseksi. Hänen vanhempansa, äiti ei ainakaan, polttaneet koskaan. Minun äitini poltti joskus harvoin. Kuoli alle viisikymppisenä syöpään, jolla ei ollut mitään tekemistä syövän kanssa.

Vierailija
28/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vain että toinen pappani poltti. Hän kuoli asbestoosiin, johon oli sairastunut ammattinsa takia, mutta varmasti tupakointi pahensi keuhkojen tilannetta. Kuoli 70-vuotiaana.

Vierailija
29/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoli alle viisikymppisenä syöpään, jolla ei ollut mitään tekemistä syövän kanssa.

Tämä onkin mielenkiintoinen syöpätyyppi.

Vierailija
30/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoisä polttanut ihan nuoresta asti, nyt 82-vuotias, lopetti tupakoinnin melkein 15 vuotta sitten siihen että ei vaan enää ostanut tupakkaa kaupasta :D 

Parin vuoden sisään saanut astmapiipun ja olikohan hänellä tuo keuhkoahtaumatautikin vai muistanko nyt ihan väärin. Noin siis aika perusterve jokatapauksessa on, mutta sen ällöttävän tupakkayskänköhinän joka on jäänyt pysyäkseen, muistan kyllä iankaiken.

Omalla isällä oli joku neljänkympin kriisi aikoinaan ja poltti silloin ehkä vuoden parin verran 'salaa'.

Minä olen polttanut 14 vuotta joka on puolet elämästäni ja nyt päättänyt lopettaa, olen ollut nyt kolme viikkoa  savuttomana ihan kertaheitosta.

Vierailija
31/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoimaton rattijuoppo ajoi päälle iltalenkillä.

Vihasiko se rattijuoppo tupakoitsijoita, ja teki tämän tahallaan?

Vierailija
32/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isoisä polttanut ihan nuoresta asti, nyt 82-vuotias, lopetti tupakoinnin melkein 15 vuotta sitten siihen että ei vaan enää ostanut tupakkaa kaupasta :D 

Parin vuoden sisään saanut astmapiipun ja olikohan hänellä tuo keuhkoahtaumatautikin vai muistanko nyt ihan väärin. Noin siis aika perusterve jokatapauksessa on, mutta sen ällöttävän tupakkayskänköhinän joka on jäänyt pysyäkseen, muistan kyllä iankaiken.

Omalla isällä oli joku neljänkympin kriisi aikoinaan ja poltti silloin ehkä vuoden parin verran 'salaa'.

Minä olen polttanut 14 vuotta joka on puolet elämästäni ja nyt päättänyt lopettaa, olen ollut nyt kolme viikkoa  savuttomana ihan kertaheitosta.

Viisas päätös sinulta, hienoa! Pystyt siihen kyllä, pysyihän isoisäsikin! ;)

Vierailija
33/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkini kuoli keuhkosyöpään seitsemänkymppisenä. Tosin oli töissä kaivoksessa ja sai sieltäkin jotain pölyä keuhkoihin, mutta varmasti 50 vuotta röökiäkin vaikutti asiaan.

Vierailija
34/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari veti röökiä 3askia päivässä, kuoli 67v sydän kohtaukseen vaikka oli hoikka ja hyvässä kunnossa, iso ja vahva sodan käynyt mies.

Vierailija
35/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on liitetty keuhkosyövän lisäksi suu-, nielu-, haima- ja ruokatorvisyöpään, sekä myös virtsarakko-, munuais-, maha-, maksa-, paksusuoli-, kohdunkaulan syöpään ja leukemiaan.

Vierailija
36/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on 70-vuotias ja kärsii pahasta keuhkoahtaumataudista. Lääkäri antoi n. vuosi sitten vuoden elinaikaa. Jouduu raahaamaan happipulloa mukanaan. Muut isovanhemmat eivät ole röökanneet, ovat elossa, terveitä ja iältään 75-82.

Vierailija
37/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tupakoida suvussa oli isoäidin veli. Ensimmäinen syöpä 60v, toinen syöpä 70v. mutta vasta kolmas syöpä 80v. hänet vei.

Vierailija
38/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänisä poltti melkein koko ikänsä kuulemma jo lapsena aloittanu, kuoli 88v jäi auton alle, perusterve. Isän äiti poltti myös, kuoli 97v, en muista mikä oli kuolinsyy, sairaalassa ehti olla vuorokauden jossa kuoli, mutta aika terveeltä vaikutti vielä pari viikkoa ennen kuolemaansa kun nähtiin. Äitini vanhemmat eivät polta ja ovat nyt 91v ja 93v. Omat vanhempani eivät polta.

Vierailija
39/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti ja isoisä molemmat tupakoivat. Isoäiti kuoli alle 60v syöpään, isoisä kuoli noin 60v - en tiedä mihin. Isä tupakoi edelleen nyt 60v ja käyttää astmapiippua.

Vierailija
40/59 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis-kuuskymppisinä molemmat kuolivat isoisät, tupakoivat.

Isoäidit yhä elossa, ovat 80 ja 85, eivät ole tupakoineet.