Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-vuotiaalle ei kelpaa janojuomaksi vesi, nyt jo kaksi reikää

Vierailija
06.04.2016 |

Poika vänkää vastaan vaikka olisi ollut päivän juomatta. Älkää ymmärtäkö väärin, meillä on aina vesikannu kylmässä ja lisäksi Vichy-vettä. Olen yrittänyt kaikkia temppuja, esim. laittanut appelsinia/sitruunaviipaleita sekaan, jopa marjoja. Ei auta. Ei juo vettä ja sokeriset mehut on nyt kielletty kun on reikiä hampaissa. Mitä ihmettä tarjoan? Öisinkin itkee janoaan vaikka iso vesilasi yöpöydällä.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajuu, miten pienille lapsille aletaan juottaa mehuja..

Vierailija
42/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan nyt ot, mutta yleensä se lapsi kiukuttelee ja vääntää asioista sen aikuisen kanssa, johon hän eniten luottaa. Aikoinani minä äitinä sain kaiken paskan niskaan, kun lapset olivat teinejä, mutta hammasta purren jaksoin ja välillä tirautin itkut. Mutta anteeksi pyydettiin ja annettiin puolin ja toisin ja nyt lapset nuoria aikuisia, välit ovat lämpimät ja luottavaiset. Isänsä kanssa eivät vääntäneet ikinä mistään, yleensä riitti yksi tietynlainen katse ja se oli siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit kun on mehut loppu? Juostaanko yömyöhään kauppaan? Meilläkin tahdotaan vettä yöksi sängyn viereen, kehotan juomaan iltapalalla janon pois. Hieman saa vettä suun kostukkeeksi, muttei yöllä juomalla juoda kun nukutaan. Kesä kuuma eriasia.

Sitten vien välillä yömukin pesuun ja se unohtuu moneksi päiväksi pesemättä.

Vierailija
44/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasan ei käy onnen lahjat. Meidän esiteini ei pese koskaan hampaitaan, juo pelkkää Colaa, eikä ainuttakaan reikää ole ollut.

Toisille reikiä tule helposti, toisille ei. Johtuu monista asioista kuten syljen laadusta, suun omasta happamuudesta ym. Pienellä lapsella ei voi tietää etukäteen onko altis kariekselle. Suosittelenkin kaikkia  olemaan kokeilematta ja varmuuden vuoksi olettamaan että niitä reikiä tulee helposti ja syömään, juomaan ja hoitamaan hampaitaan sen mukaan.

Vierailija
45/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa luopua kokonaan siitä mehusta, ei edes viikonloppuisin. On helpompi olla ilman kokonaan, kuin niin, että sitä saa toisinaan ja useimmiten ei. Jos kyseessä ei olisi sellainen, mihin ei tarvitse suhtautua tunteella, niin silloin toimii se, että saa välillä, mutta mehu tuntuu nyt riippuvuuden kohteelta ja kiistakapulalta, helpompi poistaa se kotivalikoimasta.

Vierailija
46/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro lapsellesi, että kohta hommataan tekohampaat, jos ei se mehun vaatiminen lopu. Näytät tuolle lapselle oikeita tekohampaita ja selität kuinka hammaslääkärissä revitään ne mädäntyneet hampaantyngät pois ja tilalle tulee tuollaiset tekohampaat. Voit jo hieman mallata jo niitä tekohampaita lapsen suuhun :)

Hae myös netistä kuvia pahoin reikiintyneistä hampasta ja näytä lapselle. Varsinkin reikiintyneet etuhampaat ovat todella karsean näköisiä. Pelottelutekniikka. Tai pitäisikö sanoa realismia.

Vierailija
47/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mehu lapselle korvike jollekin? Vietättekö aikaa yhdessä esimerkiksi lukemalla tai lautapelejä pelaamalla?

Vierailija
48/50 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä luetaan ja leikitään, ulkoillaan paljon. En usko että kokee mehun korvikkeena vaan syynä on ihan makeanhimo. Normaalipainoinen on. Joskus kun annoin syntymäpäivillä "laimentaa" mehun itse, niin poika kaatoi puoli kannua tiivistettä perusteluna "No kun se on niin hyvää"

Ap

Vierailija
49/50 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nyt jäi vielä epäselväksi se, että annatko sinä ap periksi lapselle, kun hän tarpeeksi itkee ja huutaa vihaavansa sua? Vai miksi isän kanssa ei ole tällaista ongelmaa?

Vierailija
50/50 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis isä on tehnyt selväksi että mehuja ei anneta kuin juhlissa. Mutta kun poika rääkyy kolme tuntia vesilasi nenän alla janoaan niin tunnen itseni totaalisen surkeaksi äidiksi. Nyt en ole antanut minkäänlaista mehua ja joi nyt aamullakin  vichyvettä kun sai valita ottaako hanavettä vai sitä. Kai halusi vain sen tunteen että on itse päättänyt mitä juo.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän