Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-vuotiaalle ei kelpaa janojuomaksi vesi, nyt jo kaksi reikää

Vierailija
06.04.2016 |

Poika vänkää vastaan vaikka olisi ollut päivän juomatta. Älkää ymmärtäkö väärin, meillä on aina vesikannu kylmässä ja lisäksi Vichy-vettä. Olen yrittänyt kaikkia temppuja, esim. laittanut appelsinia/sitruunaviipaleita sekaan, jopa marjoja. Ei auta. Ei juo vettä ja sokeriset mehut on nyt kielletty kun on reikiä hampaissa. Mitä ihmettä tarjoan? Öisinkin itkee janoaan vaikka iso vesilasi yöpöydällä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei käy onnen lahjat. Meidän esiteini ei pese koskaan hampaitaan, juo pelkkää Colaa, eikä ainuttakaan reikää ole ollut.

Vierailija
22/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se kivalta tunnu, mutta kyllä normaali kasvattaja varmasti jossain tilanteessa kuulee tuon "mä vihaan sua". Nyt vain puret hammasta ja toimit LAPSEN KANNALTA oikein: et anna mitään sokerista ja pelastat hänen pysyvät hampaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi teillä päättää, sinä vai lapsi? 

Vierailija
24/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasan ei käy onnen lahjat. Meidän esiteini ei pese koskaan hampaitaan, juo pelkkää Colaa, eikä ainuttakaan reikää ole ollut.

Sillä ei ole kariesbakteeria.

Vierailija
25/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vichyt ja muut on ihan yhtä haitallisia hampaille.

Ei. Maustamattomat kuplavedet eivät ole haitallisia hampaille, maustetuissa taas yleensä on haitallista sitruunahappoa tms.

Vaurioittaako tavallinen kivennäisvesi hampaita?

Ei. Tavallisen, maustamattoman kivennäisveden hiilihappo ei aiheuta hampaisiin eroosiota eli syöpymistä.

http://www.hammaslaakariliitto.fi/fi/usein-kysyttya

Vierailija
26/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi että. Käykö se suihkussa kumminkin? Pyyhkiikö takapuolensa? Varmaan henki haisee.

Vierailija
27/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No isänsä tuon osaa, hän on tiukkana ja antaa vain vettä. (Tietysti ruuan kanssa saa maitoa/piimää ja viikonloppuisin mehua)

Jostain syystä minä olen se syntipukki lapsen mielestä ja huutaa että vihaa minua. Parhaani olen yrittänyt.

Ap

Siis isälleen lapsi ei kiukuttele ja juo kiltisti sitä vettä? Mutta sinulle kiukuttelee eikä suostu juomaan vettä? Lisäksi mainitset, että isä on se joka osaa olla tiukkana ja antaa vain vettä. Eli sinäkö hellyt lopulta ja annat mehua kun lapsi riittävän pitkään kiukuttelee?

Vierailija
28/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan anna 6 vuotiaan pestä itse hampaita. Sokerin syönnistä on muutakin haittaa kuin mitä hampaille aiheuttaa. Jääkö lapselle tilaa syödä kasviksia, hedelmiä ja marjoja? Niitä mistä saadaan lapsen kehitykselle tarvittavia rakennusaineita. Entä ylipaino? Myös lapsilla tavataan enemmän ja enemmän 2 tyypin diabetesta.

Ap:n täytyy nyt ottaa aikuisen rooli ja asettaa rajat lapselle. Tarjolle ainoastaan vettä. Voitte myös yhdessä käydä kaupasta ostamassa lapsellle mieluinen vesipullo mistä saa juoda päivänmittaan.

Vierailija
29/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teistäkään tuntuisi hyvältä jos lapsi huutaa vihaavansa? Olen vain ihminen :(

Ap

Sitä kutsutaan rajojen hakemiseksi. Kaikki lapset tekevät sitä ja vanhempien tehtävä on laittaa ne rajat.

Vierailija
30/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. t. esiteinin äiti.

Vierailija
31/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi että. Käykö se suihkussa kumminkin? Pyyhkiikö takapuolensa? Varmaan henki haisee.

Suihkussa käy, hygienia hyvä. Hammaspesun korvaa purkalla. Hengitys ei ole haissut.

Vierailija
32/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro lapsellesi, että kohta hommataan tekohampaat, jos ei se mehun vaatiminen lopu. Näytät tuolle lapselle oikeita tekohampaita ja selität kuinka hammaslääkärissä revitään ne mädäntyneet hampaantyngät pois ja tilalle tulee tuollaiset tekohampaat. Voit jo hieman mallata jo niitä tekohampaita lapsen suuhun :)

Vierailija
33/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sitten kun se tulee pussailuikään ja se bakteeri viimein sen suuhun leviää, niin nuo tavat kostautuu aika pahasti.

Vierailija
34/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkussa käy, hygienia hyvä. Hammaspesun korvaa purkalla. Hengitys ei ole haissut.

En silti ymmärrä miksi ette ole opettaneet huolehtimaan hygieniasta. Ei se purkka poista niitä ällöttäviä plakkikerroksia, jotka kyllä näkyy.

Vierailija
35/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sitten kun se tulee pussailuikään ja se bakteeri viimein sen suuhun leviää, niin nuo tavat kostautuu aika pahasti.

Voi kyllä jäädä pusut haaveeksi.

Vierailija
36/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vähän luulen että siinä vaiheessa se rupeaa pesemään hampaitaan.

Vierailija
37/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne hampaat menee pilalle ilman kariesbakteeria. Käy katsomassa kuvia. https://fi.webdento.com/hammaseroosio-hampaiden-eroosio/

Vierailija
38/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reikiä vastaan suosittelen sähköhammasharjaa. Omat pojat on säästyneet sen ansiosta rei' ittä ja joka kerta hammaslääkäri kehuu että huomaa sähköhammasharjojen olevan käytössä. Veden juontiin en osaa sanoa kun että voisiko totuttaa pikkuhiljaa laimentamalla mehua?

Kuinka usein teillä lapset pääsee julkisella puolella hammaslääkärille? Meillä on lapset lukioikäisiä ja hammaslääkäri on tainnut kolmesti suuvärkin tarkastaa ja oisko hammashoitaja lisäksi pari kertaa, suunnilleen 3 vuoden välein..

Reikiä ei oo ollut kummallakaan, janoonsa ja ruualla ovat aina juoneet maitoa, limuja ei nimeksikään. Tavan harjoilla pesevät hampaansa, eivät napostele vaan syövät pääasiassa 3-4 x päivässä.

Vierailija
39/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reikiä vastaan suosittelen sähköhammasharjaa. Omat pojat on säästyneet sen ansiosta rei' ittä ja joka kerta hammaslääkäri kehuu että huomaa sähköhammasharjojen olevan käytössä. Veden juontiin en osaa sanoa kun että voisiko totuttaa pikkuhiljaa laimentamalla mehua?

Minä suosittelen että noin nuorelle lapselle ei anneta vastuuta hampaidensa harjaamisesta. Käden motoriikka ei ole tarpeeksi hyvä. Lapsi harjaa hampaansa ensin, sitten äiti / isä harjaa uudestaan. Näin lapsi oppii ja hampaat tulevat kunnolla pestyiksi.

Vierailija
40/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No isänsä tuon osaa, hän on tiukkana ja antaa vain vettä. (Tietysti ruuan kanssa saa maitoa/piimää ja viikonloppuisin mehua)

Jostain syystä minä olen se syntipukki lapsen mielestä ja huutaa että vihaa minua. Parhaani olen yrittänyt.

Ap

Pahalta se tietysti tuntuu, jos lapsi sanoo vihaavansa. Tässä tapauksessa vaikuttaa kuitenkin siltä, että lapsi on huomannut sinun olevan vanhemmistaan se "heikoin lenkki" ja osaa käyttää sitä hyväkseen. Ei pidä aliarvioida lapsia ja heidän ymmärrystään, miten asiat toimivat! Tiedät kyllä itsekin, ettei hän oikeasti tarkoita vihaavansa sinua.

Olennaista on se, että sinä olet hänen äitinsä ja sinun tehtäväsi on pitää huolta lapsestasi. Taipumalla lapsen oikkuihin ja olemalla kynnysmattona teet hänelle karhunpalveluksen. Enkä tarkoita tässä pelkästään hänen hampaitaan tai muuta terveyttään. Sinä tulet opettaneeksi samalla, että kiukuttelemalla hän saa tahtonsa läpi, eikä sillä tavalla käyttäytyvistä pikku keisareista tule kunnon kansalaisia.

Ole hyvä äiti, äläkä lapsesi suosiota hakeva palvelija. Pysy lujana! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän