Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-vuotiaalle ei kelpaa janojuomaksi vesi, nyt jo kaksi reikää

Vierailija
06.04.2016 |

Poika vänkää vastaan vaikka olisi ollut päivän juomatta. Älkää ymmärtäkö väärin, meillä on aina vesikannu kylmässä ja lisäksi Vichy-vettä. Olen yrittänyt kaikkia temppuja, esim. laittanut appelsinia/sitruunaviipaleita sekaan, jopa marjoja. Ei auta. Ei juo vettä ja sokeriset mehut on nyt kielletty kun on reikiä hampaissa. Mitä ihmettä tarjoan? Öisinkin itkee janoaan vaikka iso vesilasi yöpöydällä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jääpaloja. Lasten mielestä ne on hauskoja.

Vierailija
2/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te aloititte ne sokeriset mehut aikanaan? Juttu on nyt se, että niitä ei pidä olla ja lapsi opettelee juomaan. Ei länsimainen lapsi janoonkaan kuole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain anna mitään sokerista. Sairaalaan tiputukseen jos meinaa nestehukka mennä vaaralliseksi. Kyllä se oppii.

Vierailija
4/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä noin niin kuin muuten nirsoilua ruoan kanssa? Kuinka tiukkoja olette vanhempina asiassa kuin asiassa vai tietääkö lapsi että annatte periksi lopulta?

Vierailija
5/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä luulen, että se lapsi juo ennemmin tai myöhemmin. Nyt on vaan oppinu siihen, että saa vaikka yöllä mehua kun itkee. Ei vesilasin vieressä kuolla janoon.

Vierailija
6/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nd sitruunat siellä vedessä ole yhtään sen parempia kuin sokerikaan, liottavat kiilteen hampaan pinnalta.

Vierailija
7/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet alunperinkään opettanut lapsesi juomaan mehuja!? Ja vichyt ja muut on ihan yhtä haitallisia hampaille. Et sitten jaksanut neuvolassa kuunnella yhtään ja nyt lapsesi kärsii siitä. :(

Vierailija
8/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pysy nyt tiukkana niin sillä on kohta reiät kaikissa hampaissa ja rautahampaissa myös. Ei tosiaan lapsi kuole janoon.

Vierailija
9/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatte lapselle risua joka kerta kun vesi ei kelpaa!

Vierailija
10/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna mehua, vaikka miten itkisi. Lapsi pomottaa sinua. 

Vierailija
11/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se juo, kun oikeasti janottaa ja lopetatte velliperseilyn nyt kokonaan.

Vierailija
12/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikiä vastaan suosittelen sähköhammasharjaa. Omat pojat on säästyneet sen ansiosta rei' ittä ja joka kerta hammaslääkäri kehuu että huomaa sähköhammasharjojen olevan käytössä. Veden juontiin en osaa sanoa kun että voisiko totuttaa pikkuhiljaa laimentamalla mehua?

Vierailija
13/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suvussa adoptiolapsi joka oli ollut huonolla hoidolla biosukulaistensa luona, lapsi adoptoitiin 3-vuotiaana. Hänellä oli jo tuolloin kaikki hampaat aivan reikäiset kun oli saanut juoda mehuja ja limsaa janoonsa. Adoptiovanhemmat sai hammaslääkäriltä tiukan ukaasin olla antamatta muuta kuin vettä janoon. Aluksi lapsi kiukutteli vastaan mutta aika nopeaan alkoi vesi maistua kun ei muutakaan saanut. Pysyvät hampast oli sitten tietty reiättömät.

Vierailija
14/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinotekoisten makeutusaineiden ei pitäs hampaita tuhota, niin veden sekaan sokeritonta mehukattia ensalkuun.

Vierailija
15/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekö se 6-vuotias niitä mehuja kaupasta kotiin kiikuttaa?

Ette vaan osta, ja sillä selvä. Saattaahan se lapsi muutaman päivän kiukutella, mutta ei hän janoon kuole!

Vierailija
16/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No isänsä tuon osaa, hän on tiukkana ja antaa vain vettä. (Tietysti ruuan kanssa saa maitoa/piimää ja viikonloppuisin mehua)

Jostain syystä minä olen se syntipukki lapsen mielestä ja huutaa että vihaa minua. Parhaani olen yrittänyt.

Ap

Vierailija
17/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teistäkään tuntuisi hyvältä jos lapsi huutaa vihaavansa? Olen vain ihminen :(

Ap

Vierailija
18/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 6v juo aika paljon mehua ja syö ihan liikaa karkkia (johon minä olen tietysti syypää, tiedän :( Olen vaan itseki hirveä sokerihiiri), mutta ei yhtään reikää ollut 6v hammaslääkärissä. Ei se pelkästään siitä ole kiinni mitä suuhun laittaa, vaan hampaiden hoidosta. Minä pesen edelleen lapsen hampaat, ja aion pestä ainakin kouluikään asti. Miten teillä ap? Jos lapsi pesee itse, muutos kehiin ja äiti tai isä pesee!

Vierailija
19/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meidän 6v juo aika paljon mehua ja syö ihan liikaa karkkia (johon minä olen tietysti syypää, tiedän :( Olen vaan itseki hirveä sokerihiiri), mutta ei yhtään reikää ollut 6v hammaslääkärissä. Ei se pelkästään siitä ole kiinni mitä suuhun laittaa, vaan hampaiden hoidosta. Minä pesen edelleen lapsen hampaat, ja aion pestä ainakin kouluikään asti. Miten teillä ap? Jos lapsi pesee itse, muutos kehiin ja äiti tai isä pesee!

No ne hampaat on yksi murhe ja toinen on se, että jossain vaiheessa kaikki energia alkaa kertyä vararavinnoksi vatsamakkaroihin. Miksi kukaan tekisi näin lapselleen?

Ap, äidin ei kuulu olla lapsen kaveri. Kyllä lapsi saa olla vanhemmilleen vihainen ja huutaa vihaavansa. Ei se sinun aikuisen itsetunnon päälle pitäisi käydä. Minä totean 5v pojalleni että joskus vanhemmat on tyhmiä, se on meidän homma. Rajat on ehdottomasti rakkautta. Mehut pois, tuon ikäiselle voi puhua ja perustellakin jo asioita monipuolisesti.

Vierailija
20/50 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaiden ja syljen laatu merkkaa eniten

Ja mitä tulee tuohon että et kestä ap kun lapsi huutaa että vihaa sinua ja siksi annat periksi niin se oppii käyttämään sitä sinua vastaan saadakseen tahtomansa. Kohta se lapsi on teini ja huutaa samaa kun ei saa uusia vaatteita tai kännykkää tai meikkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan