Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kemikaaliallergian experttiä kaivataan - tähän ketjuun

Sekaisin chemicaaleista
06.04.2016 |

Eu:ssa nyt jotkut kemikaalit sellaisia, että saa ostopaikasta ostohyvityksen, jos on vahingossa mennyt ostamaan niitä.

Niin osaisko joku sanoa mitä nämä myrkkykemikaalit ovat.
Kemikaalitutkasta jotain luinkin.
Lähinnä, kuuluuko säilöntäaineet
kuten:
Methylisothialitzinone ja sen lähisuku näihin?
Erittäin allergisoiva ^ yksi kohutuista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä methylcloroisothializi....

perheen kemikaalit esiintyy yleisesti paitsi käsitiskiaineissa niin myös shampoot suihkugeelit jne sisältävät usein tätä säilöntäainetta.

Vierailija
2/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se viimeisimpänä kohua aiheuttanut PHMB (Polyaminopropyl Biguanide) ja sitä sisältävät tuotteet saa palauttaa kauppaan. Parabeeneja sisältäviä tuotteita ei käsittääkseni pysty palauttaman liikkeisiin, mutta kannattaa niiden käyttöä vähentää joka tapauksessa. :)

Suosittelen myös lataaman älypuhelimeen Cosmethics-sovelluksen, jolla saa helposti tarkistettua jo kaupassa, sisältääkö tuote allergisoivia tai muuten epäterveellisiä ainesosia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla onkin tokkiisa tuo c-sovellus ladattuna.

Siinä appsissa on vielä paljon puutteita muuten.

Eniveis, itsellä pättyi 1,5 vuoden silmien kirvely kuin seinään, kun saneerasin nuo säilöntäaineet - *joidenka kamalaa & pitkää nimeä en tähän kirjoittele enää*. 😊

Vierailija
4/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin se muistikuva, ettei näistä *kamalasäilöntäaine* mitään hyvitystä tulisi.

Ja näiden jotkut yhdistelmät kiellettiin hiljattain...

- ap

Vierailija
5/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää aineista niiden suomenkielisiä nimiä, niin on hieman helpompaa. Se on metyylisotiatsolinoni.

Vierailija
6/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaisin... kirjoitti:

Aloittajalla onkin tokkiisa tuo c-sovellus ladattuna.

Siinä appsissa on vielä paljon puutteita muuten.

Eniveis, itsellä pättyi 1,5 vuoden silmien kirvely kuin seinään, kun saneerasin nuo säilöntäaineet - *joidenka kamalaa & pitkää nimeä en tähän kirjoittele enää*. 😊

Hyvä! :) mä sitä aina suosittelen, kun yllättävän myöhään se on tullut esim. bloggaajien tietoon. Ja joo, siitä puuttuu vielä valitettavan paljon tuotteita, mutta suurimmaksi osin olen onnistunut pahimpia myrkkyjä sen avulla välttämään. :)

Ootko käyttänyt paljon luonnonkosmetiikkaa? Niistä on helpompi löytää ainakin puhdistusaineet ja voiteet. Meikkipohjaan, rajauksiin ja ripsareihin ei niistä ole mulle vielä sopivaa löytynyt, mutta toivottavasti jossain vaiheessa.

Vierailija
7/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutoselle:

Kyllä vaan luonnonkosmetiikka pääsäänt sopii!

Urtekramia, Santeta ym...

Tänää juuri tein löydön, että ois Santella tämmöinen

Rasvapäälle sopiva shampookin, jossa tuota valkosavea :O.

Ainakin sokoksen verkkokauppa näyttää tosin eioota tällä hetkellä.

Sen shampoon nimi on muuten .... Hetkinen ....

Vierailija
8/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaisin... kirjoitti:

Kuutoselle:

Sante:

Lava power shampoo

Eiku kokeilemaan!

Vierailija
9/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaisin... kirjoitti:

Sekaisin... kirjoitti:

Kuutoselle:

Sante:

Lava power shampoo

Eiku kokeilemaan!

Mulla oli kokeilussa tuo lava power. En tykännyt: hiuksiin jäi tunkkainen haju eikä myöskään auttanut rasvoittumiseen.

Vierailija
10/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon Santen voisi ottaa syväpuhdistavaksi sen jälkeen, kun nykyinen synteettinen on loppunut. Normikäytössä oon ollut aika tyytyväinen Urtekramin Rose-sarjaan, toimii mun hiuksiin ainakin Madaraa paremmin.

Vierailija
11/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekaisin... kirjoitti:

Sekaisin... kirjoitti:

Kuutoselle:

Sante:

Lava power shampoo

Eiku kokeilemaan!

Mulla oli kokeilussa tuo lava power. En tykännyt: hiuksiin jäi tunkkainen haju eikä myöskään auttanut rasvoittumiseen.

Hyvä tietää!

Aattelin että se savi tekee naamalle ainakin rasvaimut, että ehkä päänahkaankin auttais...

Karkkipäivässä oli pari muutakin ehdotusta, saanko kaivettua vielä yhden nkmen tähän.

- ap vielä hetken

Vierailija
12/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni

16.6.2011 00:44

Minullekin, kuten nimimerkki v:lle, tuli mieleen lääkärillä käynti. Minusta ruvet, irtoava nahka ja hiustenlähtö kuulostavat jo mahdollisesti lääkehoitoa vaativalta tilanteelta.

Muuten ongelmaiselle päänahalle tulee minulle mieleen seuraavia tuotteita:

* SANTE Lava Power

”SANTE Lava power shampoo on ihanteellinen hilseilevän ja tukkeutuvan hiuspohjan hoitaja. Aktiiviset kasviuutteet (koivunlehtiuute, kataja ja paju), mineraalipitoinen puhdistava rhassoulsavi, rauhoittava valkosavi sekä antiseptinen teepuuöljy ja hedelmähapot irrottavat hilsettä ja rauhoittavat ja tasapainottavat ärtynyttä päänahkaa. Irrottaa hiuksista ja päänahasta liikaa talia ja epäpuhtauksia. Sopii siis hyvin myös tukkeutuvan päänahan (taliköhnä) tai rasvoittuvien hiusten pesuun sekä käsittely- ja muotuoilutuotteiden jäämien puhdistukseen.”

* Logona Kataja-shampoo

”Erinomainen kutisevan, hilseilevän ja tukkeutuvan päänahan hoitoshampoo. Ainutlaatuinen kasviuuteyhdistelmä tasapainottaa päänahan ihoa ja helpottaa kutinaa. Hiukset ja päänahka puhdistuu hellävaraisesti. Päänahan kutina ja ärsytys rauhoittuu, hilse irtoaa.”

* Logona Neutral Henna Treatment

”Hoito sopii erityisen hyvin rasvoittuville hiuksille, ärtyneelle tai hilseilevälle päänahalle”.

* L’anza Remedy-shampoo (ei luonnonkosmetiikkaa)

”Rauhoittaa päänahan ärtyneisyyttä, kuivuutta ja kutinaa. Vähentää psoriasiksen aikaansaamaa hilseilyä. Palauttaa hiusten ja hiuspohjan tasapainon.” (Tällä on useampikin tuttu saanut eri lailla oireilevan päänahkansa kondikseen, sopii myös tosi hyvin lasten karstaiselle päälle.)

VASTAA

Lotu

16.6.2011 00:56

Heidi, mulla nuo kuvailemasi kaltaiset ihon oireet diagnosoitiin taliköhnäksi eli tali-ihottumaksi. Päänahkani oli kutiseva, hilseilevä ja lääkärille mennessä myös rupinen kaikesta epätoivoisesta raapimisesta johtuen.

Taliköhnää ei varsinaisesti voi lääkitä lopullisesti pois, mutta hyvällä säännöllisellä hoidolla sen saa kyllä hoidettua oireettomaksi. Kun nyt vaikuttaa siltä, että päänahkasi on parhaillaan melko pahassa kunnossa, menisin sinuna lääkäriin, joka todennäköisesti kirjoittaa sinulle reseptin kortisoniliuokseen, jota levitetään päänahkaan. Käsittääkseni taliköhnään voi saada nykyisin myös lääkeshampoota, mutta itse olen hoitanut päänahkaani kausittaisella kortisonihoidolla.

Mun päänahan hoito vaatii tiukkaa säännöllisyyttä. Oikeastaa joudun pesemään hiukset parin päivän välein. Pidempi pesuväli johtaa tali-ihottuman ja hilseilyn pahenemiseen. Ja siis hiusten likaisuuden takia en joudu niinkään päätäni pesemään. Hiukseni ovat puhtaat vielä siinä vaiheessa, kun tali alkaa jo ärsyttää päänahkaa.

Kun päänahka on tosi huonossa kunnossa, pesen hiukset Erisanin hoitavalla pesunesteellä eli en shampoolla ollenkaan. Lääkäri on suositellut mua käyttämään kyllä hilseshampoota, mutta mulla se vain pahentaa ihon kuntoa, joten tuo Erisan on mulle paras vaihtoehto. Päänahan ollessa paremmassa kunnossa, pesen hiuksia Santen Lava Power -shampoolla, joka kylläkin vaahtoaa vähäisesti ja saattaa helposti kuivattaa päänahkaa ja hiuksiakin liikaa, mutta kun itse käytän hoitoaineena apteekin Humektan-perusvoidetta, mulla tuo shampoon kuivaavuus ei haittaa. Humektan myös hivenen hillitsee taliköhnää. Kovasti tsemppiä Heidi, että saat päänahkasi kuntoon. Tiedän, mitä tuskaa tuollainen päänahan kutina, ärsytys ja hiustenlähtökin aiheuttaa, mutta eiköhän sinullekin jokin hoitokeino keksitä :)

Vierailija
13/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikepöydältä tuli koko litania...

:)

Se onkin ruo Anza, mitä kehuttu eniten.

Sen tiedän, että salisyylihappo on yks mikä auttais rasvoittumiseen.

- ap

Vierailija
14/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 11:

nkmen => nimen

:(

Vierailija
15/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on myös tuota tali-ihottuma, niin ainakin Nude-blogin Erikalla on siihen joitain tuotevinkkejä. Niiden shampoiden sisällyksistä en kuitenkaan sen tarkemmin tiedä, eli ne joutuu vielä kuitenkin syynäämään läpi.

Vierailija
16/16 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metyylisotiatsolinoli EI ole kielletty raaka-aine kosmetiikassa, eli ei siitä mitään rahoja takaisin saa tietenkään. Näiden käyttö säilöntäaineina räjähti parabeenipelon vuoksi, vaikka todettuja allergiatapauksia on paljon. Parabeenit on paljon turvallisempi säilöntäaine, mutta niiden huonon maineen vuoksi kloorimetyylisotiatsolinolia ja metyylisotiatsolinolia on alettu käyttämään taas enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan