Missä olit kun Prinsessa Diana kuoli?
Kommentit (135)
Olin varmaan kotona. 10-vuotiasta ei kauheasti kiinnostanut, joten muistikuvia ei juuri ole.
Käymässä elokuussa 1997 Parikkalassa vanhempieni luona.
Heräsin myöhään ja televisiosta tuli vain Dianan kuolemaa. Äiti oli laittanut kynttilän palamaan hänen muistokseen. (Lapsuudenkodissani kynttilä on sytytetty monelle muullekin menehtyneelle, joten Lady Di ei saanut mitään erityiskohtelua.)
Tein hyödyllistä ja pesin mattoja luonnossa.
Elokuun viimeinen päivä on syntymäpäiväni. Veljeni soitti aamulla onnittelut ja kertoi myös uutisen.
Kepeässä darrassa. Silloin suhde miespuolisen ystävän kanssa muuttui fyysiseksi. Vaikkei pitänyt. Mutta kai se oli hyvä tekosyy hakea lohtua, vaikka oikeasti mietin että minkä helkkarin takia jonkun ventovieraan poismenon pitäisi liikuttaa näin paljon.
Terveisiä T, se oli oikeastaan ihan hyvä aamu.
Olin kotona ja keittelin kahvia. Telkkari oli auki, niin sieltä kuulin.
Olin noin 10wee ja katsoin Charlien enkeleitä telkusta ja sit ylälaidassa alko menee teksti että Diana kuollut. Ajattelin ekana että on ammuttu.
Kotona. Katsottiin siskon kanssa jotain elokuvaa ja telkkarista nähtiin uutinen, isä touhusi keittiössä, äiti oli töissä. Olin mahallaan olohuoneen lattialla harmaalla matolla. Vanhemmillani on tuo matto edelleen olemassa. Muistan ajatelleeni miten kamalaa olisi, jos äiti kuolisi. Ollaan siskon kanssa saman ikäisiä kuin William ja Harry.
Finnjetillä aamiaispöydässä tulossa Saksasta, aamiaissalissa oli telkkari, jossa näkyivät uutiset.
Muistan tuon aika hyvin. Mökillä oltiin. Se oli sunnuntaiaamu, enkä muista mistä uutisen luin tai kuulin, mutta todennäköisesti katsottiin aamulla uutiset tai tekstitv. Olin reilu parikymppinen silloin ja muistan, että se kyllä jotenkin kolahti. Tuntui uskomattomalta. Serkkuni kanssa sitten asiaa päiviteltiin.
Ei mitään muistikuvaa. Kuulin asiasta seuraavana aamuna jotakin MUDia pelatessani.
Rauhallinen viikonlopun aamu kotona, lapset aukaisivat television, josta olin vähän vihainen, pitääkö se laittaa heti huutamaan.
Olin Kontulassa kotonani ja aamulla teksti-tvstä luin tekstiä ja ihmettelin asiaa.
Elokuun viimeinen oli koittanut Walesin Dianalle.
Tylsästi kotona nukkumassa, aamulla kuulin radiosta.
Olin kotona ja herättyäni luin teksti-tv:stä uutiset. Menin heti kertomaan poikaystävälle (nykyiselle miehelle), joka totesi että tulee kuninkaalliset hautajaiset.
Nukuin omassa sängyssäni enkä tiennyt hänen kuolemastaan mitään ennen kuin aamulla, kun avasin telkkarin.
Nukuin omassa sängyssäni enkä tiennyt hänen kuolemastaan mitään ennen kuin aamulla, kun avasin telkkarin.
Metrossa töihin menossa. Metron kaiuttimista soi jotain surullista musiikkia Dianan kuoleman johdosta.