Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin yliopiston tiedekuntaan pääsykoe kesäkuun lopulla tai myöhemmin?

Vierailija
05.04.2016 |

Mihin yliopiston tiedekuntaan järjestetään pääsykoe kesäkuun lopulla? Vai ovatko kaikkien tiedekuntien pääsykokeet kesäkuun alussa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google.

Vierailija
2/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tosissasi pyrkimässä? Et kuulosta kovin motivoituneelta, jos ei ole mitään käsitystä, minne hakea! Pidä välivuosi ja mieti, mitä oikeasti haluat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sen mukaan valitaan opiskelupaikka missä pääsykokeet on vasta kesäkuussa? Milläs pohjalla on opiskelumotivaatio?

Vierailija
4/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta voihan olla tilanne, että on vaikka ulkomailla, josta on palaamassa myöhemmin. Tai vaikka on menossa leikkaukseen alkukesästä tms. Ihan järkevää kysellä tällaisessa tilanteessa, että edes johonkin pystyisi hakemaan.

Vierailija
5/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole kaikki kesäkuun alussa, esim.Turun yliopistossa monet pääsykokeista toukokuun puolivälin tienoilla...

Vierailija
6/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisella vikaisulla en löytänyt yhtäkään. Kaikkiin oli viimeistään 10.6.

Vierailija
7/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä itse olen katsonut ovat toukokuun lopussa. Olenkin harmitellut etten voinut tänä vuonna hakea mihinkään, koska toukokuussa en pääse osallistumaan. Onko joku koe siis kesäkuun puolella?

Vierailija
8/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustieteellisen pääsyykokeet olivat ennen ainakin yleensä viimeisimpiä. Lukemista tosin on myös aika kovasti, että mieti nyt kuitenkin vielä, haetko sinne vain pääsykokeen ajankohdan mukaan. Tosin suosittelen sitä ihan noin muuten, jos vain kiinnostusta löytyy.

Vierailija
9/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs kauppis nykyään? Kun itse hain sinne vajaa 10v sitten, kokeet olivat juuri ennen juhannusta. Myöhäisten kokeiden lisäksi bonuksena tulee monipuolinen tutkinto :)

Vierailija
10/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mitä itse olen katsonut ovat toukokuun lopussa. Olenkin harmitellut etten voinut tänä vuonna hakea mihinkään, koska toukokuussa en pääse osallistumaan. Onko joku koe siis kesäkuun puolella?

Miksi alapeukku? En tietenkään ole katsonut kaikkia Suomen pääsykoepäiviä läpi, vaan ainoastaan itseäni eniten kiinnostavat ja jäänyt siihen käsitykseen että kaikki ovat toukokuussa.

Vierailija
11/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole löytänyt yhtäkään. Kyllä kesäkuun puoliväliin mennessä taitaa olla kaikki. Oikiksenkin pääsykoe on jo 25.5.

Vierailija
12/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä näkee kätevästi kaikkien valintakokeiden päivämäärät yhdellä sivulla: https://opiskelu.jyu.fi/fi/hae/valintakokeet-ja-tulokset/valintakokeet#…

Onhan siellä muutamia kesäkuussakin.

Sulla tulee vähän kiire, yhteishaku loppuu huomenna klo 15.

Vierailija
13/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä näkee kätevästi kaikkien valintakokeiden päivämäärät yhdellä sivulla: https://opiskelu.jyu.fi/fi/hae/valintakokeet-ja-tulokset/valintakokeet#…

Onhan siellä muutamia kesäkuussakin.

Sulla tulee vähän kiire, yhteishaku loppuu huomenna klo 15.

Ei näytä olevan sellaisia jotka kiinnostaisi. Ehkä ensi vuonna sitten.

Vierailija
14/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä helpompaa ois miettiä mikä sua kiinnostaa ja järjestää asiat niin, että pääset pääsykokeeseen. Kannattanee pitää "välivuosi" ja miettiä mikä oikeasti ois sun ala. Jatkossa on vaikeampi vaihtaa alaa kun tuli nää ensikertalaiskiintiöt.

Vierailija
15/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään, kaikki on viimeistään kesäkuun puoleenväliin mennessä. Osa jo toukokuussa.

Vierailija
16/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutki ap, onko kiinnostavalla alalla mahdollista hakea avoimen väylän kautta, eli opiskelisit avoimessa x opintopistettä? 

Onhan noita tilanteita, ettei välttämättä pääse pääsykokeisiin. Veemäinen työnantajakin on joskus voinut sen estää, irtisanomisen uhalla. Tai on laskettu aika, on tosiaan ulkomailla, on tiedossa joku leikkaus, joka vaatii täyttä lepoa jne. 

Vierailija
17/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin yliopistossa ois tarjolla seuraavat pääsykokeet kesäkuussa:

Helsingin yliopiston päävalinnan valintakokeet keväällä/kesällä 2016

Teologinen tiedekunta

Teologia

8.6.2016 klo 09.00 - 13.00

Svenska social- och kommunalhögskolan

Journalistik

2.6.2016 klo 10.00 - 18.00

Socialpsykologi

3.6.2016 klo 10.00 - 14.00

Socialt arbete och socialpolitik

Sociologi

Statskunskap med förtvaltning

Kyllä ne pääsäntöisesti tuppaa toukokuussa olemaan...

Vierailija
18/19 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut ne koulutusalat, joihin pääsee yo-todistuksen perusteella? Matemaattis-luonnontieteellisessä tiedekunnassa ainakin on mahdollista, samoin joissakin kauppakorkeakouluissa ja sitten löysin tällaisen:

http://www.dia.fi/haluan-diplomi-insinoeoeriksi/valinta-alkupisteiden-p…

Vierailija
19/19 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja huolenpidostanne, opiskelupaikan suhteen ei ole ongelmaa. Menen kauppikseen, jos en muualle pääse. Kaksi hakukohdetta on toki tiedossa, mutta ajattelin voivani hakea kolmanteen jos jollain yliopistolla on valintakoe minua kiinnostavaan tiedekuntaan kesäkuun puolessa välissä tai loppupuolella. Selasin Helsingin, Turun ja Tampereen yliopiston valintakoepäivät tiedekunnittain ja pitkälti samoihin aikoihin nuo näyttävät olevan. Onneksi pystyin hakemaan vastaaviin tiedekuntiin myös Åbo Akademihin. Valinnat selvillä, antaa tämän tippua.