Elimistöni on tullut riippuvaiseksi erikoiskahveista!
Pää ei tunnu jotenkin omalta, jos en saa siemaistua capuccinoa tai lattea tuplashotilla. Niiden vaikutus kestää pidempään, kuin kupillisen Juhla-Mokkaa.
Ja jostain syystä eivät aiheuta minulle vatsan korvennusta.
Hinta nyt on ainoa miinus. Mutta nyt on taas herätty kuolleista mukillisellla tupla-lattea ja voi lähteä täysissä järjissä yötöihin.
Kommentit (12)
no ei se tuplalaten hinta nyt päätä huimaa. jos ei ole varaa ostaa espressopapuja/-jauhetta ja maitoa, niin kannattaa ehkä miettiä onko palkassa jotain vikaa.
Ymmärrän niin sua. Mulla meinaa sama homma :D Mutta muita "paheita" mulla ei oo ni oon sallinut itelleni erikoiskahvit..
Kofeiini aiheuttaa riippuvuutta, olisiko eriskoiskahveissa enemmän kofeiinia?
Shotissa espressoa on vähemmän kofeiinia kuin normikahvikupillisessa. Korventavuus tulee taas normaalin vaaleapaahtoisen kahvin hapoista, joita espressossa on huomattavasti vähemmän.
Tavallisessa kahvissa on paljon parkkihappoa (vai olikohan tämä nyt oikea, en ehdi googlata) joka korventaa mahaa.
En tiedä, miksi vaikutus on sellainen, että juhliskuppi humahtaa päähän puoleksi tunniksi ja lasku jättää tyhjän olon.
Erikoiskahvin vaikutus on sellainen hiipivän hienostunut. (mussahan on kirjailija-ainesta, jee)
capuccinon ja laten vaikutus kestää pidempään sen takia, että se maidon rasva sitoo sitä kofeiinia
Vierailija kirjoitti:
Juhlamokassa on huomattavasti vähemmän kofeiinia kuin espressopohjaisissa suurikokoisissa juomissa. Todennäköisesti se, että juot suuren määrän maitoa kahvin kanssa. Mutta voithan sä tehdä niitä kotonakin, esim. niin, että ostat mutteripannun, jolla keität kahvin ja sitten lämmität maitoa mikrossa. Siinä on latte.
Eipä ole latte tuo.
Eipä tuolla kofeiinilla ole sanottavaa merkitystä. Ero tulee siitä, minkälainen kokemus kahvin juominen on. Jos nautit vaikkapa lattesta kahvilassa enemmän kuin kupillisesta Juhlista kotona, totta kai virkistyt enemmän siitä lattesta.
Kofeiiniaddiktina AP voisi ostaa kofeiinipillereitä apteekista ja kiskoa niitä niin paljon kun sielu sietää.
Vierailija kirjoitti:
Tavallisessa kahvissa on paljon parkkihappoa (vai olikohan tämä nyt oikea, en ehdi googlata) joka korventaa mahaa.
En tiedä, miksi vaikutus on sellainen, että juhliskuppi humahtaa päähän puoleksi tunniksi ja lasku jättää tyhjän olon.
Erikoiskahvin vaikutus on sellainen hiipivän hienostunut. (mussahan on kirjailija-ainesta, jee)
Kahvissahan on siis nikotiinia:
Mulla tulee sama efekti sokeri-cociksesta jo viikossa, jos juon viikon sisällä vaikka tölkin joka arkipäivä.
Ei se auta kuin repiä itsensä irti noista mielihaluista.
Juhlamokassa on huomattavasti vähemmän kofeiinia kuin espressopohjaisissa suurikokoisissa juomissa. Todennäköisesti se, että juot suuren määrän maitoa kahvin kanssa. Mutta voithan sä tehdä niitä kotonakin, esim. niin, että ostat mutteripannun, jolla keität kahvin ja sitten lämmität maitoa mikrossa. Siinä on latte.