Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koskahan Ben & Jerry's-vegaanijäätelö saadaan Suomeen?

Vierailija
05.04.2016 |

Veikkauksia, kuinka monta vuotta kestää, että tuo vegejäde rantautuu tänne takapajulaan?

Kuulostaa kyllä hyvältä, mantelimaidosta tehtyä jädeä makuina chunky monkey, chocolate fudge brownie, coffee caramel fudge ja p.b. & cookies, http://www.benjerry.com/flavors/non-dairy

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmisten täytyy aina retkahtaa noihin trollien ulinoihin, antaisitte vaan olla. :(

Oon ihan mielettömän innoissani noista jädeistä, tiedätteköhän mistä pystyis lähettää tuotetoivetta esim. S-marketteihin?

Ei ole , eikä tule olemaan. Marginaalituotteet eivät pikkukauppoihin koskaan pääse.

Jos pääsevät, poistuvat alhaisen myynnin takia aika pian valikoimista.

Et taida hirveästi tietää, millainen kysyntä vegaanituotteilla nykyään on... Monissa pikkukaupoissa (ja taatusti jokaisessa suuremmassa S-marketissa) on nykyään mm. vegaanisia nakkeja, leikkeleitä ym elintarvikkeita ja kauppiaat aika hyvin tuntuvat vastaavan kun lähettää palautetta. Vegaaniset valmistuotteet on kasvava juttu myös Suomessa ja varmasti tuo Ben&Jerry's-jätskikin löytää ennen pitkää Suomeenkin - onhan meillä jo useita muitakin vegaanisia jäätelöitä markkinoilla!

Vierailija
42/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se testieräläppä oli aprillipila. Ei ole todnäk vielä pitkään aikaan tulossa Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmisten täytyy aina retkahtaa noihin trollien ulinoihin, antaisitte vaan olla. :(

Oon ihan mielettömän innoissani noista jädeistä, tiedätteköhän mistä pystyis lähettää tuotetoivetta esim. S-marketteihin?

Ei ole , eikä tule olemaan. Marginaalituotteet eivät pikkukauppoihin koskaan pääse.

Et taida hirveästi tietää, millainen kysyntä vegaanituotteilla nykyään on... Monissa pikkukaupoissa (ja taatusti jokaisessa suuremmassa S-marketissa) on nykyään mm. vegaanisia nakkeja, leikkeleitä ym elintarvikkeita ja kauppiaat aika hyvin tuntuvat vastaavan kun lähettää palautetta. Vegaaniset valmistuotteet on kasvava juttu myös Suomessa ja varmasti tuo Ben&Jerry's-jätskikin löytää ennen pitkää Suomeenkin - onhan meillä jo useita muitakin vegaanisia jäätelöitä markkinoilla!

Olen erään suuren helsinkiläisen marketin työntekijä, joten enköhän tiedä mistä puhun.

Vierailija
44/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen erään suuren helsinkiläisen marketin työntekijä, joten enköhän tiedä mistä puhun.

Minkä marketin? Tietääpähän ettei tule käymään kun jopa pienemmissä kaupoissa on paremmat valikoimat.

Vierailija
45/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ammattitaidoton olet kun sinulla ei ole mitään käsitystä asiasta.

Vierailija
46/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se testieräläppä oli aprillipila. Ei ole todnäk vielä pitkään aikaan tulossa Suomeen.

Aprillipila se että kauppoihin tuli jäätelöä? :D Ok.

Vierailija
47/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kasvissyönti on tilastollisestikin lisääntynyt Suomessa joten totta kai kysyntä tulee vain lisääntymään. Jo nyt markkinoilla on varmaan kymmenkertainen määrä erilaisia vege-elintarvikkeita verrattuna esimerkiksi kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden takaiseen tilanteeseen, enkä näe mitään syytä miksi tuo kehitys olisi pysähtymässä. "Vihis" oli niin suuri ilmiö, että monissa kaupoissa jouduttiin keväällä myymään ei-oota ja muutenkin nimenomaan vegaanisten valmisruokien valmistus tuntuu olevan nousussa - hyvä niin. Nyhtökaurakin on osa tätä ilmiötä.   

Vierailija
48/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Kasvissyönti on tilastollisestikin lisääntynyt Suomessa joten totta kai kysyntä tulee vain lisääntymään. Jo nyt markkinoilla on varmaan kymmenkertainen määrä erilaisia vege-elintarvikkeita verrattuna esimerkiksi kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden takaiseen tilanteeseen, enkä näe mitään syytä miksi tuo kehitys olisi pysähtymässä. "Vihis" oli niin suuri ilmiö, että monissa kaupoissa jouduttiin keväällä myymään ei-oota ja muutenkin nimenomaan vegaanisten valmisruokien valmistus tuntuu olevan nousussa - hyvä niin. Nyhtökaurakin on osa tätä ilmiötä.   

* yli kymmenkertainen, piti kirjoittamani, ja sekin on ala-kanttiin. Eihän täällä vaikka 15 vuotta sitten saanut hirveästi muuta kuin tofua...

49/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pettynyt makuihin. Olen suuri cookie dough -fani, mutta maitoallerginen. 

Vierailija
50/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ollu testierää suomessa ikinä

Yhdessä fbryhmässä oli, mutta se oli aprillipila..

51/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit hyökkäävät itse toisten kirjoittajien kimppuun ja poistattavat puolet ketjun viesteistä.

Yhynnyhy.  Ideologia ajaa järkenne ohi?

Miksi kuvittelet, että Ben&Jerry's vegaanijäätelöä haluavat ovat vegaaneja - ideologialtaan? Itse olen ainakin maitoallerginen ja siksi vegaanijäätelö on minulle paljon parempi vaihtoehto, kuin vatsakipuja aiheuttava lehmänmaitopohjainen. Mutta voi tietysti olla, että nyt sinulla jo aivosolut sotkeentuivat toisiinsa...

EDIT. typo

Vierailija
52/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän citymarketin valikoimaan kyllä tulee piakkoin :) Ihan höpönhöpöä puhutte te, jotka väitätte, ettei vegaanituotteille ole kysyntää. Luulin itse samoin, mutta tilasin kuitenkin parin asiakkaan pyynnöstä erilaisia vegaanisia juuston kaltaisia valmisteita, tofuja, jogurtteja jne vaikka millä mitalla ja ne suorastaan revittiin hyllystä :D Sen jälkeen menekki on ollut tasaista ja hyllytila kyseisille tuotteille kasvaa jatkuvasti.

Näin keskisuuren kaupugin citymarketissa

Ai niin, jos haluatte jotain tiettyä tuotetta kaupan valikoimaan, niin kannattaa kysyä ensiksi Citymarketista. Meillä ainakin tilataan lähes kaikkea testierä jos joku jotain kysyy ja katsotaan miten myynti lähtee käyntiin. Prismoissa, lidleissä jne kaupoilla ei ole samanlaista vapautta päättää itse valikoimistaan, vaan ne määrää hyvin pitkälti ketju

53/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän citymarketin valikoimaan kyllä tulee piakkoin :) Ihan höpönhöpöä puhutte te, jotka väitätte, ettei vegaanituotteille ole kysyntää. Luulin itse samoin, mutta tilasin kuitenkin parin asiakkaan pyynnöstä erilaisia vegaanisia juuston kaltaisia valmisteita, tofuja, jogurtteja jne vaikka millä mitalla ja ne suorastaan revittiin hyllystä :D Sen jälkeen menekki on ollut tasaista ja hyllytila kyseisille tuotteille kasvaa jatkuvasti.

Näin keskisuuren kaupugin citymarketissa

Ai niin, jos haluatte jotain tiettyä tuotetta kaupan valikoimaan, niin kannattaa kysyä ensiksi Citymarketista. Meillä ainakin tilataan lähes kaikkea testierä jos joku jotain kysyy ja katsotaan miten myynti lähtee käyntiin. Prismoissa, lidleissä jne kaupoilla ei ole samanlaista vapautta päättää itse valikoimistaan, vaan ne määrää hyvin pitkälti ketju

Pienet kivijalkakaupat myös ovat hanakoita tilaamaan juuri sitä mitä asiakas toivoo. Hinnat ovat kyllä sen mukaiset, mutta lähikauppaa on aina mukava tukea. Cittarissa on kyllä paras hevi-osasto.

Vierailija
54/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappagallo on parempaa

55/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappagallo on parempaa

Kuin B&J's vai vegan B&J's?

Vierailija
56/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aprillipila se että kauppoihin tuli jäätelöä? :D Ok.

Sipsikaljavegaanit-ryhmässä joku siis postasi kuvan että olisi Kampista löytänyt. Ihan hyvä pila, koska ei tosiaan ole tietoa tuleeko näitä Suomeen ja jos niin milloin, mä ainakin innostuin jo :D

Vierailija
57/57 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En malta oottaa! Kaikki vaa laittamaan kauppoihin viestiä ni luulis et tilaavat.