Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polvitaipeen kipu, veritulppa?

Vierailija
05.04.2016 |

Olen parikymppinen ja syönyt e-pillereitä nyt lähemmäs 2 vuotta. Liikun päivittäin koulumatkat kävellen ja yleensäkin kävelen paljon, keskustaan ja milloin minnekkin. Varsinaisesti lenkkeillyt en ole vähään aikaan mutta nyt parina päivänä olen käynyt noiden hyötyliikuntojen lisäksi noin 4 km reippaalla kävelylenkillä (en ole juossut/hölkännyt kuitenkaan). Eilen illalla loppulenkistä vasemmassa polvitaipeessa alkoi tuntua kipua. Kipu vahvistui illan aikana ja kävely tuntuu vaivalloiselta, kun tuonne taipeeseen vihloo jalkaa suoristettaessa/koukistettaessa. Silmin nähden en huomaa turvotusta, eikä jalkaa särje levossa. Kävely sattuu niin perkeleesti tuonne taipeeseen. Mitkään muut lihakset eivät ole kipeät eikä toinen jalka. Kipu esim. noustessa on todella pistävä ja kiristävä. Eikai tämä voi olla veritulppa? Rasitusvammakin tuntuu oudolta että kolmen lenkin jälkeen olisi tullut, vielä kun yleisesti ottaen liikun paljon kävellen ja lenkeilläkin olen vain kävellyt reippaasti. Opiskelijaterveydenhuollosta sanottiin että turha tulla tänne, mene päivystykseen illalla jos tuntuu että pahenee. En haluaisi turhaan sinne kuitenkaan mennä. Kävely tosiaan sattuu jo siinä määrin että haittaa liikkumista. Kipu siis vasemman polven takana taipeessa, varpaillenousukin tekee kipeää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mun kannattas tehdä, mennä sinne päivystykseen mahdollisesti täysin turhaan?

Vierailija
2/6 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein syynä on ns. Bakerin cysta! Kts netistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosiaan tuolta Bakerin kystalta. Mutta käy ihmeessä päivystyksessä. Siellä laskimotukoksen mahdollisuus voidaan poissulkea ja saat kunnon särkylääkereseptit :)

T. yksi sh

Vierailija
4/6 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä toi bakerin kysta johtuu? Nopealla googletuksella näytti esiintyvän juoksijoilla. Voiko tosiaan mulle tulla tommonen parin hassun kävelylenkin jälkeen? :D musta tuntuu vaan nololta mennä päivystykseen jos oikeasti olis vaan joku rasitustila. Siellä kun niitä oikeesti tosi kipeitä potilaita odottaa vuoroaan. Kannattasko vaan odotella kuitenkin pari päivää? :o oon niin epävarma tämmösten lääkäriinmenojen suhteen

Vierailija
5/6 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole noloa käydä tuollaisen asian takia päivystyksessä. Tulppa voi olla muuten oireetonkin, mutta sullahan on nyt kipuakin.

Itselläni on ollut veritulppa koivessa, ja se sain sitte massiivisen keuhkoembolian. Ihan hirveä kärsiä siitä, mutta jäin sentäs eloon. Kävisin siis tarkistuttamassa koiven.

Mulla on nykyisin paljon veritulppaa vastaavaa vaivaa jaloissa, yhden kerran kävin tarkastuttamassa, mutta nyt näköjään johtuu kireistä reisi ja peffalihaksista. Nämä kireydet ovat aika huomaamattomia, ja tosiaan esiintyy lähinnä polvitaivekipuna nyt. Tälläkin hetkellä. Tai no toista pakaraa jomottaa vähän.

Mutta mene tarkistuttamaan ja poissulkemaan veritulppa.

Vierailija
6/6 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakerin kysta vaivaa minuakin usein ja oireet ovat juuri nuo. Käypä lääkärissä, niin ultraavat taipeen. Baker löytyy siten tosi helposti.