Vierailija

Yksinkertaisia ja edullisia ruokia kaivataan siis. Tällä hetkellä kun googletan vegaanisia ruokia, tulee kovin monimutkaisia reseptejä. Vaikea tehdä jotain ruokaa, josta ei ole koskaan aiemmin kuullutkaan ja vaatii 10 eri maustetta mitä ei maustekaapista löydy... Ehdotukset saa olla puolivalmisteita tai valmisruokaakin, mutta mielellään edullisia.

• ylös 6
  • alas 2

Sivut

Kommentit (27)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Korvaat jauhelihan soijarouheella.
Syö riisiä, pottua, pastaa ja siihen kylkeen kasvisjuttuja tai salaattia. Lihan tilalla seitania, papuja, tofua. Eli siis voit tehdä ihan tavallista ruokaa pienellä muutoksella vain. Kyllä niitä yksinkertaisia ruokia löytyy, googlaa vaikka mitä vegaanit opiskelijat syövät.

• ylös 13
  • alas 4
Vierailija

Suosittelen maustehyllyn täydentämistä. Suola ja pippuri on aika yksipuolisia mausteita kasvisruokaan. Itse tykkään tehdä mm. intialaisen keittiön ruokia. Linssit ja pavut on ahkerassa käytössä. 

Selaa vaikka Chocochilin blogista reseptejä, pääosin helppoa ja edullista. 

• ylös 17
  • alas 3
Vierailija

Linssit! Hyviä ja helppoja. Yritän itse lisätä kasvisruuan määrää ruokavaliooni pikkuhiljaa ja linsseihin tutustuin viime viikolla.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Kannattaa ainakin selata vegaanihaasteen reseptit ja chocochili jos et ole vielä katsonut, niissä on mun mielestä paljon hyviä reseptejä :)

Vierailija

Tuolta löytyy helppoja perusreseptejä: http://vegaanihaaste.fi/reseptit/

Kannattaa kyllä opetella uusienkin ruokien tekoa ja uskaltaa kokeilla uusia mausteita. Et tietenkään voi vegaanina syödä samoja ruokia kuin sekasyöjänä, ja ruokavaliosta tulee kammottavan yksitoikkoista ja epäterveellistäkin, jos toteutat sen yksinkertaisesti jättämällä eläinperäiset tuotteet pois.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kalakeitto kermalla on oikein hyvää ja vegaanista :) 

Kas kun et ehdottanut lehtipihviä tai härkäpapuja!! Hahhahhaa!

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Tomaattinen soijarouhe- tai linssikastike
Tofua kasvisten kanssa
Linssi-kasvis-kookos-curry (kookosmaito ja valmis currytahna)
Tofu-salaatti
Papusalaatti
Chili sin carne

Jne jne.. Ruokiin voi lisäillä eri vihanneksia ja pähkinöitä, kokeile vaan mistä itse tykkäät. Maustaminen on tärkeää.

Vierailija

Kiitos vinkeistä. Moni noista ehdotuksista tuntuu edelleen hieman vaikeilta, mutta ei kai auta muuta kuin aloittaa kaapin täydennys ja kokeilut. 

Vierailija

Kaura/soijakermoja voi käyttää aivan samaan tapaan kuin "tavallisia" ruokakermoja, ei kannata pelätä :)

Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Vegaani ei syö kermaa!!

Älä valehtele!!

Tiedätkö vegaanin ja kasvissyöjän eron? Et taida..

Vierailija

Itse syön paljon salaatteja, joihin mukaan esim kvinoaa ja kikherneitä.

Aika perushelppo arkiruoka itsellä on esim uunivihanneksia ja tofua, sosekeitot kookosmaidolla, kasviscurry täysjyväriisin kanssa (valmis currytahna, kaikkia kasviksia pilkottuna pannulle mitä löytyy ja loraus kookosmaitoa).

Välipaloina esim. smoothie, chia-pudding tai vaikka riisikakku luonnollisella peanut butterilla.

Olen melko laiska väsäämään tuntikausia yhdelle ihmiselle ateriaa, mutta onneksi helppoja vaihtoehtojakin löytyy!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Moni noista ehdotuksista tuntuu edelleen hieman vaikeilta, mutta ei kai auta muuta kuin aloittaa kaapin täydennys ja kokeilut. 

Joo, erikoisruokavalio hyvin toteutettuna ei ole sillä lailla helppo kuin tavallisen mättösyöjän ruokavalio. Se vaatii opettelua ja uusien asioiden omaksumista, mikä ainakin minun mielestäni on oikein kivaa.

Vierailija

kirjoitti:
Laittakaa googlen hakusanaksi vegaani ja tulkaa sitten pätemään tänne tosta kermasta.

Menikö herne nenään?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.