Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko soittaa päivystykseen ilman että potilas saa tietää

Vierailija
04.04.2016 |

Äitini joutui kolariin ja on nyt sairaalassa . Sisko soitti ja kertoi. Emme ole väleissä äitini kanssa mutta haluaisin tietää hänen voinnistaan kuitenkin. Onko mahdollista soittaa päivystykseen ilman että äidille kerrotaan minun soittaneen ? En haluaisi hänen saavan tietää että minua kaikesta huolimatta kiinnostaa hänen vointinsa. Surulliset perheriidat taustalla.. kiitos vastauksesta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että antavat sinulle mitään tietoja. Etenkään jos sinua ei ole merkattu lähiomaiseksi.

Vierailija
2/7 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit soittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä tilanne ja pyydä, ettei äidillesi kerrota.

Tosin hän on voinut laittaa rekisteriin tiedon, ettei sinulle saa kertoa mitään.

Äitinikin laittoi, mutta hoitajat kertoivat kaikesta huolimatta. :) Emme olleet riidoissa, mutta äiti ei halunnut meidän saavan tietoa syöpähoidoistaan. Olin eri mieltä aiheesta, koska halusin tietää todellisen voinnin hoitajilta. Äiti hieman liioitteli aina oireitaan eikä hän ollut niin heikossa kunnossa, kuin väitti. Olin tyytyväinen, kun sain tiedon sairaalasta.  

4/7 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kertoo yhtään mitään henkilölle, jota ei ole merkitty lähiomaiseksi, voit samantien haastaa ne oikeuteen. Olisko aika hoitaa ne välit nyt kuntoon äidin kanssa????

Vierailija
5/7 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä varmaan soittaa. Tuskin saavat mitään sulle kertoa. Ei edes sitä, että hän on potilaana täällä.

Voisiko nyt olla hyvä hetki piipahtaa sairasvuoteella "rauhanpiipun" kanssa?

Vierailija
6/7 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä tilanne ja pyydä, ettei äidillesi kerrota.

Tosin hän on voinut laittaa rekisteriin tiedon, ettei sinulle saa kertoa mitään.

Äitinikin laittoi, mutta hoitajat kertoivat kaikesta huolimatta. :) Emme olleet riidoissa, mutta äiti ei halunnut meidän saavan tietoa syöpähoidoistaan. Olin eri mieltä aiheesta, koska halusin tietää todellisen voinnin hoitajilta. Äiti hieman liioitteli aina oireitaan eikä hän ollut niin heikossa kunnossa, kuin väitti. Olin tyytyväinen, kun sain tiedon sairaalasta.  

Hoitaja tehnyt virkavirheen. Äitinäsi haastaisin oikeuteen. Hoitaja ei voi tietää, miltä äidistäsi ne hoidot tuntuu.

Halusit varmaan päästä auttamasta äitiäsi.

T. itsekin syövän sairastanut.

Vierailija
7/7 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lain mukaanhan päivystyksestä ei saisi antaa mitään tietoja potilaan voinnista tai tilasta puhelimitse kenellekkään. Edes sille lähiomaiselle. Yleensä soittavat vain merkatulle lähiomaiselle ja kertovat että omaisesi on nyt täällä tämmöisestä syystä. Loput pitäisi mennä paikanpäälle kuulemaan. Parhaimman tuloksen saat kun menet sinne päivystykseen jolloin he voivat todeta henkilöllisyytesi niin saat tietoa äitisi hoidosta ja tilasta. Tämän jälkeen voit toki pyytää hoitajilta etteivät kerro että olet käynyt paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan