Ihmetyttää miten ahtaasti (köyhästi) monet asuvat!
Niin ahtaasti, ettei vanhempien makuuhuoneeseen mahdu edes tavallista 160 cm parisänkyä vaan pitää nukkua yhden hengen vuoteessa. Toisaalta täällä irvaillaan vuokralla asuvia luusereiksi ja toitotetaan omistusasumisen ihanuutta. Mitähän tavoittelemisen arvoista on liian ahtaassa velaksi ostetussa kämpässä :D?
Kommentit (25)
Kyllä muaki ihmetyttää, että miten me miehen kanssa ei tulla hulluiksi 23 neliön yksiössä.
Mutta kun on vähän pakko kestää. Itse olen opiskelija ja mies työtön vielä kuukauden, toimeentukeen ei ole oikeutettu ja työttömyyskorvaus jäässä. Että ei niillä 900 e tuloilla kaksi henkilöä oikein isompaan muuta.
Kyllä on liian ahdasta.. Meillä 220 neliötä ja viisi henkeä asuu jatkuvasti..vierailevia tähtiä tosin on muutama..
Kaikkihan ei toki asu siellä pääkaupunkiseudulla. Ja kyllä tämä meidän alueella on kalleimmasta päästä vähän täällä pohjoisempana..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90 neliötä, 5 henk., vuokra 1050. Ei asuta ahtaasti.. Mutta sikakalliin vuokran takia etsimme omaa, kohtuuhintaista, sopivan kokoista. Sitä odotellessa..
Missä noin edullinen vuokra-asunto on? Ei ainakaan pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
45 m2 ja 2hlö. Käytännössä iso yksiö, jossa liukuovien takana erillinen makuuhuone. Mahtuisi parisänky. Mielestäni asunnon vuokraamisessa on sellaisia asioita, joita asunnolta haluaa ja sitten sellaisia asioita joista on valmis tinkimään. Meille oli tärkeää sijainti, kohtuullinen hinta, asunnon kunto (tämä sattui olemaan uusi), tilava kylppäri (tilaa pesukoneelle ja tässä myös oma sauna) ja iso lasitettu parveke, koska meillä on kissoja, joille parveke on ihan paratiisi. Oltiin sitten taas valmiita tinkimään siitä, että asunto ei ole mikään maailman isoin. Voisin siis kuvitella, että monella muullakin ahtaasti asuvalla saattaa olla sama asia. Ollaan tingitty jostain ominaisuudesta, jotta tärkeämmät ominaisuudet täyttyy.
Just näin. Minulla ei ole turhaa roinaa, joten asunnon koko ei ole mitenkään ratkaiseva ominaisuus. Isoissa asunnoissa on myös haittapuolia kuten siivoamiseen kuluva aika, rahanmeno, tarve kalustaa ja taipumus tavaran kertymiseen. Jos on pakko saada paljon neliöitä, valinnanvara asuntomarkkinoilla kaventuu tosi paljon.
Nykyasuntoihin kannattaisi rakentaa enemmän alkoveja. Ne ovat tehokasta tilankäyttöä. Nukkuminen ei vaadi kokonaista huonetta!