Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihkaensimmäinen muisto lapsuudestasi?

Vierailija
04.04.2016 |

Etäiset ja sumuisetkin tietenkin lasketaan!

Oma (ehkä) ensimmäinen muistoni on se, miten karkasin päiväkodista. Kyllä, suunnistin kotiin 4-vuotiaana, ja muistan, miten kysyin vastaantulevalta aikuiselta neuvoa kotiosoitteeni löytämiseen. Isä oli kotona, jäi hänen ilmeensä kyllä mieleen! :D

Ennen tuota ei mitään merkittävää tai varmaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on se, että juoksen kesäkasteisella nurmikolla.. Näen sen unena aina, kun on vaikeaa. 

Minulla on toisessa jalassa vikaa, enkä ole juossut koskaan sen jälkeen, kun se leikattiin ensimmäisen kerran viisi vuotiaana. 

Vierailija
2/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kiipesin 3-vuotiaana kirjahyllyyn, joka keikahti ja kaatui televisio edellä suoraan päälle ja sairaalaan. Saattaa olla keksitty muistokin, koska tämä tarina on kuultu niin monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poliisit tuli hakemaan isän pois...

Vierailija
4/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on se, että juoksen kesäkasteisella nurmikolla.. Näen sen unena aina, kun on vaikeaa. 

Minulla on toisessa jalassa vikaa, enkä ole juossut koskaan sen jälkeen, kun se leikattiin ensimmäisen kerran viisi vuotiaana. 

Kaunista. Näen sieluni silmin ja voin tuntea muistosi, saatan tietämättäni sen jakaa. :)

Ap

Vierailija
5/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vesirokko, olin varmaan jotain 4v vanha. Äiti oli tehnyt mulle pedin ikkunapöydälle (kyllä) ja täti tuli käymään, toi tikkarin.

Vierailija
6/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämärästi muistan ekan kerran kun näin kissanpentuja. Olin alle 2v. Ne olivat hassuja kun ryömivät toistensa päällä silmät ummessa eli olivat tosi pieniä.

Vierailija
7/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan todella paljon painajaisia. Nelivuotiaana aloin kuulemma niitä jatkuvasti näkemään.

Yhden tietyn kuumehoureisen painajaisen muistan ikuisesti. Kamalaa.

Vierailija
8/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiltäni meni lapsivedet yöllä. Nukuin hänen vieressään ja heräsin kun hän nousi ylös eikä päässyt vessaan asti.

"Soitan mummolle että tulee hoitamaan sinua. Pikkuveli syntyy kohta" Äiti sanoi. Muistan kuinka äidin ääni oli outo. Omituisen pirteä ja vähän jännittynyt. Olin 3-vuotias.

Vierailija
9/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan paljonkin, mutta en tiedä mikä on ensimmäinen muisto. Muistan esim. sen että ollaan äidin kanssa kävelty kylällä, minä vaunuissa, ja olen laulanut että "maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa". 

Vierailija
10/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asui 2 poikaa, olin heillä kylässä, ammuttiin tarrapäisiä nuolia maalitauluun joka oli keittiön seinässä. Olin alle 3v.

Vierailija
11/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin isän kanssa jalkapalloa juuri valetulla kotimme lattialla. Olin liki 3-vuotias.

Vierailija
12/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset muistot eivät ole aikajärjestyksessä, joten en tiedä mikä niistä on ensimmäinen. Muistan pari housuun kakkaamista, ikkunasta ulos katselua, lumihiutaleiden katselua, ikkunalaudalla seisoskelua, äidin hiusten pyörittelyä jne.

Ensimmäinen muistamani uutinen, jonka katsoin telkkarista, olin 6-vuotias. Ensimmäinen lehdestä lukemani uutinen, olin 8-vuotias. Sitä ennenkin olen katsonut/lukenut, mutta ei ole jäänyt mieleen.

Vierailija
13/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun ekaakertaa yletyin vessan vesihanaan ja ylpeänä esitin sitä naapurimiehelle, joka oli tullu kylään. Naapuri oli varmaan vitsaillut asiasta koska muistan kuinka tärkeänä näytin taitoni. Ja mies kuittas senkin hyväntahtoisella vitsillä.

Voi olla että vielä aikaisempi muisto on kun työnsin ns kävelykärryä, jossa oli nukke. Sain kävellä ihan yksin etupihalta takapihalle ulkokautta kun äiti meni sisäkautta. Matkalla raavin kutisevaa polvea ja takapihalle päästyäni koskin taas polveen joka tuntuikin märältä. Olin raapinut hyttysenpiston rikki, mutten tietenkään ymmärtänyt sitä ja pelästyin todella paljon kun yhtäkkiä oli verta käsissä. Olen varmasti pelästynyt kunnolla kun vielä aika isona arkailin kävellä yksin takapihalle.

Vierailija
14/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole ensimmäinen muistoni, mutta muistan koskus 6v katsoneeni aina lehden takakannen tv-kanavatarjontaa. Ihmettelin pitkään mitä ihmettä nuo numerot tarkoittavat, ja mikä on systeemi. Kello ei ollut vielä tuttu, siis 24h järjestelmä. 

Vierailija
15/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 4-vuotias ja pikkuveljeni heitti suututtuaan minun silmääni hiekkaa. Sattui aivan järkyttävästi ja pelkäsin että tulin sokeaksi. Muutenkin kaikki muistoni ennen kouluikää koskevat erilaisia kipuja ja sairauksia ja niiden hoitoja, mitään mukavaa en muista ennen kouluikää silti vaikken edes ollut kovin sairas tai ei ollut usein kipuja. Silti muistot on luokkaa: pyörällä kaatuminen ja sen kipu, oksennustaudin tuskat, korvakipu korvatulehduksessa, näytteenoton tuskaisuus.

Vierailija
16/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohut muistikuva siitä kun minua on vedetty talvella pulkassa, jossa oli pehmusteena joko talja tai makuupussi. En tiedä liittyykö muistikuva tapaukseen, kun minut haettiin joltain perhepäivähoitajalta ja olin huumatun oloinen. :D

Vierailija
17/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ihan varma mikä on ensimmäinen muisto, mutta ainakin yksi ensimmäisistä oli se kun söin parivuotiaana ruohosipulin seassa vahingossa ruohoa joka jäi mun kurkkuun kiinni ja yskin ihan hulluna :D

Vierailija
18/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 4 ja näin mökin sängyn alla hiiren. Äiti&isä itsepäisesti väittivät että siellä on vain äidin hiussolki. Sitten ne jossain vaiheessa nukahti ja mä en saanut millään unta, koska olin varma että siellä on se hiiri, joka alkaa sitten vilistää mun sängyssä.

Vierailija
19/19 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset muistot ovat silloisesta koirastamme, joka oli minulle jollakin tavalla todella tärkeä. Muistan kuinka istuin sen kanssa koirankopissa syömässä keräsalaattia (koira rakasti salaattia) Olen ollut noin 3-vuotias silloin.