Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet juomavesiputket aiheuttavat syöpää

Vierailija
04.04.2016 |

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/380545-kohu-uusien-juomavesipu…

On tämä niin helvettiä, kohta kaikki sairastuvat syöpään kun vain rahalla on väliä. Ihmisen kun on pakko juoda vettä. Jos ostaa pullovettä, sekin on pakattu muoviin.
Suututtaa vain niin paljon,kun koko elämä on tehty niin ettei syövältä voi välttyä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

uupis

Vierailija
22/32 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäpä ei nykyisin aiheuttaisi syöpää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan kaikista ympäristön hormonihäiriköistä. Muovimatoista kaasuuntuu hormonihäirikköjä, muovipulloista liukenee veteen hormonihäirikköjä, vesiputkista liukenee kaikkea paskaa, tupakan savussa on vaikka mitä häirikkökemikaaleja, tölkeistä irtoaa nesteeseen karsinogeenejä, kaikessa muovisessa on hormonihäirkkö ftalaatteja (esm. dildoissa ja muissa seksileluissa, lasten leluissa, muovisissa kupeissa, muovissa säilytetyissä ruoissa jne.).

Ja sitten ihmetellään että mites miesten siittiöiden määrä on romahtanut ja kohta suuri osa kansasta lähellä hedelmättömyyttä.

Mut hei, äänestäkää vain jatkossakin oikeistoa. Teollisuuden edut ihmisten ja kansan terveyden edelle.

Unohdit kaikki kauneudenhoitoon liittyvät aineet: tukanvärjäysaineet, kynsilakat, dödöt, meikit, tukkalakat, hoitoaineet, ihorasvat jne. jne. hajustetut siteet, imukykyiset vaipat, joita vielä pidetään vuosikausia jne jne.

Vierailija
24/32 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olis ympäristön hormonihäiriköistä yhtä huolestunut kuin ruuassa ja vedessä olevista. Kaikki einekset, säilykkeet, torjunta-aineet (jo järkikin sanoo että kaikki torjunta-aineet ovat myrkyllisiä) ja lisäaineet eivät todellakaan ole testattu riittävästi.

Toki yhdessä ympäristön ja elintarvikkeiden myrkyt nyt vasta haitallisia onkin, siksi pyrin syömään niin paljon kotimaista, tuoretta ja mielellään luomua kun vain pystyn.

Hiusten värjäys on yksi tapa oikein tahallaan altistaa keho karsinogeeneille, en mitenkään ymmärrä miksi joku vielä haluaa kampaajaksi. Itse kun en halua edes raitoja omaan päähäni, niiden vaarallisuuden takia.

Miksi luulet, että kotimaiset olisivat ulkomaisia terveellisempiä? Mulla on vähän mennyt usko suomalaiseen laatuun ja turvallisuuteen. Miksi ulkomalaiset automaattisesti olisivat huonompia?

Vierailija
25/32 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo vielä kovin yleisiä ole. Olen töissä LVI-alalla ja ei noita laitetaan kuin murto-osaan kohteista - yleensä uudisrakennuksiin, joista tulee vuokra-asuntoja. Suunnittelijat eivät niitä suunnittele, ellei asiakas vaadi. 

Vierailija
26/32 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuttu putkimies suositteli kupariputkia mieluummin kuin pex-putkia, kun oli vesijohtojen uusimisen aika. Olimme kyllä jo sitä ennen päättäneet laitattaa ne kuparista, koska olimme lukeneet kuparin antimikrobisista vaikutuksista:

Suomessa ja muualla maailmassa tehdyissä sairaalatutkimuksissa on osoitettu, että kuparilla on vahva

antimikrobinen ominaisuus. Myös laboratoriokokeissa on saatu rohkaisevia tuloksia: kupari ehkäisee tehokkaasti vaikeiden sairaalabakteerien, antibiooteille vastustuskykyisten Staphylococcus aureuksen (MRSA) ja Enterococcus faecaliksen (VRE) sekä Clostridium difficilen, Escherichia colin (E. coli O157:H7) ja Legionella pneumophilan (keuhkokuumetta aiheuttava bakteeri)kasvun.

Mun lapsuudenkodissa on kupariputket ja onneksi pintaasennuksena. Joillakin putket ovat upotetuna lattiassa ja siitä voi tulla kosteusongelmia kun alkavat vuotaa. 

Vierailija
27/32 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tällaisen voi asuntoa vuokratessa tietää? Tuntuu turhalta kuskata juomavesi metallipullossa jos se kuitenkin tulee muoviputkiston läpi. Ei hyvä luoja.

Kysy piirustukset. Pitäisi olla asunnon omistajalla.

Vierailija
28/32 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo vielä kovin yleisiä ole. Olen töissä LVI-alalla ja ei noita laitetaan kuin murto-osaan kohteista - yleensä uudisrakennuksiin, joista tulee vuokra-asuntoja. Suunnittelijat eivät niitä suunnittele, ellei asiakas vaadi. 

Onko muoviputkistakin PE yleisempää?

Vierailija
29/32 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olis ympäristön hormonihäiriköistä yhtä huolestunut kuin ruuassa ja vedessä olevista. Kaikki einekset, säilykkeet, torjunta-aineet (jo järkikin sanoo että kaikki torjunta-aineet ovat myrkyllisiä) ja lisäaineet eivät todellakaan ole testattu riittävästi.

Toki yhdessä ympäristön ja elintarvikkeiden myrkyt nyt vasta haitallisia onkin, siksi pyrin syömään niin paljon kotimaista, tuoretta ja mielellään luomua kun vain pystyn.

Hiusten värjäys on yksi tapa oikein tahallaan altistaa keho karsinogeeneille, en mitenkään ymmärrä miksi joku vielä haluaa kampaajaksi. Itse kun en halua edes raitoja omaan päähäni, niiden vaarallisuuden takia.

Miksi luulet, että kotimaiset olisivat ulkomaisia terveellisempiä? Mulla on vähän mennyt usko suomalaiseen laatuun ja turvallisuuteen. Miksi ulkomalaiset automaattisesti olisivat huonompia?

No kauempaa ne tulee niin todennäköisesti vaativat enemmän säilöntäaineita. Myös tarkistuksissa ulkomaalaisista löydetään useammin kiellettyjä aineita kuin kotimaisista. 

Vierailija
30/32 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kauempaa ne tulee niin todennäköisesti vaativat enemmän säilöntäaineita. Myös tarkistuksissa ulkomaalaisista löydetään useammin kiellettyjä aineita kuin kotimaisista. 

Koska kotimaisista löydöistä ei kerrota jos ne eivät ole suorastaan hälyttäviä. Mä alan oikeasti uskoa, että meiltä pimitetään paljon juttuja ihan vaan tämän suomalaisen hys hys meiningin takia ja me hyvässä uskossa syödään ruokaa, jossa on ties mitä. Mä jopa luulen, että ulkomaisia elintarvikkeita valvotaan paremmin koska ulkomailla on enemmän vaativampaa populaa.

Vierailija
31/32 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mahdoton välttää" - KL: Kodeista paljastui supermyrkky

http://www.talouselama.fi/uutiset/mahdoton-valttaa-kl-kodeista-paljastu…

Lisäksi huonekalujen palonestoaineet :/

Vierailija
32/32 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pelottaa tämä asia ihan todella, aihe on takonut mielessäni siitä lähtien kun luin tuon uutisen. :( Asutaan melko uudessa asunnossa ja täällä näyttäisi olevan muoviset vesiputket... Vesi tuoksuukin välillä aika jännältä, etenkin lämmin vesi. Ei ole mitään kalleimpia materiaalivalintoja käytetty missään kohdassa muutenkaan, mikä ei sinänsä haittaa ollenkaan, mutta mietin nyt noita vesiputkia... Ahdistavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän