Kaverit ja siskot asuvat omissa taloissa ja minä vuokralla
Mua masentaa. Kaverit ssuvat joko omissa rivitaloasunnoissa tai omakotitalossa. Siskoni alkaa ensi kesänä rakentaa. Itse en saa pankista lainaa koska mulla ei ole luottotietoja, eikä työpaikkaa. Miehen palkka ei riitä ja mieskin ulosotossa. Mun tekis mieli pakata tavarat ja häipyä täältä niin kauas ettei toi asia masenna mua koko ajan.
Kommentit (20)
Se on ihan oma mokasi. Maksa ulosotto velkasi pois niin saat sitä lainaa. Ne velat ei itsestään haihdu.
Mitä kaverisi ja siskosi ovat tehneet toisin kuin sinä?
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintojen maailma.
Juuri näin, omat valinnat!!!
Ei mulla ole mahdollisuutta maksaa niitä pois. Ei ole töitä. Eikä koskaan tule olemaankaan. Ensin mun pitäis käydä koulu. Siinä ajassa velat vanhenee.
Oltiin samassa tilanteessa. Ajattelin että ei saada ikinä velkoja maksettua ulosotosta miehen kanssa kunnes päästiin velkajärjestelyyn. Sekin tuntui loputtomalta odottaa 5vuotta. Ajattelin että olen ikäloppu kun vihdoin saan luottotiedot takaisin. Ostettiin heti omakotitalo kun velkajärjestely päättyi. Luottotiedot palautuivat kuukauden päästä vj:n loputtua. Nyt elämä hymyilee ja olen ottanut opiksi. Luottokorttia, pikavippejä ja karhukirjeitä meille ei enää ikinä tule!
Miten te olette hoitaneet raha-asianne noin huonosti?
Sulla luottotiedot menneet ja kohta todennäköisesti miehelläkin, kerran jo nyt ulosotossa.
Mikä aiheuttaa tuon teidän rahapulan? Voiko sille tehdä jotain?
Mikset käynyt jotain koulua ja hankkinut ammattia? Ei ne onakotitalot puun oksilla kasva, vaan vaativat taemppaamista ja suunnitelmallisuutta, selä työtä, työtä ja työtä!
Meidän rahapulan aiheuttaa miehen ulosotto. Joka kuukausi palkasta menee yli 1000e ulosottoon. Sen takia laskut jää maksamatta!
Otat eron miehestä ja hankit miehen, jolla on jo omakotitalo/rivari! :) Mitä sä jäät tommosen miehen kanssa, joka vaan pilaa oman ja sun elämän?
Varmaan kansalaispalkka kohta takaa kaikille omakotitalotkin....
Jos olet jo ulosotossa, niin sinähän vain olet käyttänyt rahasi ja muittenkin rahaa, ei sellaisella hommalla ainakaan omakotitaloa säästellä.
Minunkin sisko lyhentää omaa rivaripätkäänsä radanvarressa ja minä kitkuttelen vuokra-asunnossa kävelymatkan päässä keskustasta, katselen ikkunasta merta ja maksan reippaasti enemmän kuukaudessa... Joo, siis ymmärrän, että rahasotkut harmittavat ja rankasti, mutta mikä siinä vuokra-asumisessa on niin perusteellisen kamalaa?
Vierailija kirjoitti:
Otat eron miehestä ja hankit miehen, jolla on jo omakotitalo/rivari! :) Mitä sä jäät tommosen miehen kanssa, joka vaan pilaa oman ja sun elämän?
Etkö lukenut aloitusta? Myös aloittajalla on luottotiedot menneet. Tai eiväthän ne itsestään mene, vaan jokainen aiheuttaa sen omalla toiminnallaan. Eli itse se elämä on pilattu, jos se talon omistamisesta on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö lukenut aloitusta? Myös aloittajalla on luottotiedot menneet. Tai eiväthän ne itsestään mene, vaan jokainen aiheuttaa sen omalla toiminnallaan. Eli itse se elämä on pilattu, jos se talon omistamisesta on kiinni.
Joo, mutta siksi ehdotinkin eroa ja miestä, jolla on jo omistusasunto. Voi ap sitten leveillä kavereilleen ja siskoilleen kuinka hän pääs nyt talon Rouvaksi vaikka luottotiedot menneet. :) Mä luulin, että tää on ihan yleinen käytäntö naisilla, kun omat rahat tuhlattu, niin etsitään elättäjä? Nykyinen mies ei pysty ap:lle antamaan niitä asioita mitä ap haluaa ja kadehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta siksi ehdotinkin eroa ja miestä, jolla on jo omistusasunto. Voi ap sitten leveillä kavereilleen ja siskoilleen kuinka hän pääs nyt talon Rouvaksi vaikka luottotiedot menneet. :) Mä luulin, että tää on ihan yleinen käytäntö naisilla, kun omat rahat tuhlattu, niin etsitään elättäjä? Nykyinen mies ei pysty ap:lle antamaan niitä asioita mitä ap haluaa ja kadehtii.
Sinä olet mies ja tuo muiden rahoilla siipeily tuli heti sinun mieleesi ilmeisenä ratkaisuna. Eli sinä haluat elätiksi. Minä taas naisena en edes tullut ajatelleeksi tuota. Se ei kerro mitään miehistä eikä naisista. Se kertoo että sinä yrität elää muiden rahoilla, minulle se ei ole edes vaihtoehto. Olisit edes rehellinen elätiksi pyrkijä, sen sijaan että syyttelet muita.
Vierailija kirjoitti:
Meidän rahapulan aiheuttaa miehen ulosotto. Joka kuukausi palkasta menee yli 1000e ulosottoon. Sen takia laskut jää maksamatta!
Kuten sanottu, elämä on valintoja: itsepä vonkasit moista luuseriukkoa. Toivottavasti et vielä lisääntynytkin sen kanssa.
Arvaa harmittaako minua? Olen hoitanut asiani kunnialla. Hankkinut korkeakoulutuksen, kun en saanut alalta töitä, menin toiselle alalle, että voin maksaa veroni ja olla kunnon kansalainen. Kymmenen vuoden työrupeaman jälkeen voin todeta, että saan sen verran lainaa, että sillä kustantaa saunattoman ja parvekkeettoman yksiön huonolta alueelta.
Hyvähän teillä, ap, sentään on. Tuskin olette pinnistelleet ja ponnistelleet paljoakaan, kun olette asianne sössineet. Minä taas olen. Sillä aikaa taas bailaajasiskoni senkun porskuttaa rikkaan miehensä rahoilla. Ja koska hän on äitimme lempitytär, on ilmaiset lapsenvahtivuorot myös taattu joka viikonlopulle. Minulle ei tällaista palvelua suoda.
Ei pitäisi koskaan ajatella omaa elämää, rupeaa vaan korpeamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet mies ja tuo muiden rahoilla siipeily tuli heti sinun mieleesi ilmeisenä ratkaisuna. Eli sinä haluat elätiksi. Minä taas naisena en edes tullut ajatelleeksi tuota. Se ei kerro mitään miehistä eikä naisista. Se kertoo että sinä yrität elää muiden rahoilla, minulle se ei ole edes vaihtoehto. Olisit edes rehellinen elätiksi pyrkijä, sen sijaan että syyttelet muita.
Itseasiassa olen nainen, joka on katsonut kavereiden siipeilyä miesten rahoilla. Meillä taas molemmat tehneet töitä lainojen eteen mitä ollaan yhdessä hankittu ja maksettu ja myös säästetty, jotta saatiin omakotitalo. Ja eräs tuttavani pyörytti ensin luottotiedottomana lapsen, jonka jälkeen eros ja seuraava mies olikin eronnut omakotitalon omistaja ja näin tuttu pääs taloon asumaan ja kehtaa vielä puhua omasta talosta. Päivääkään tehnyt sen takia töitä, jotta sais säästöönkin jotain. Kaikki menee mitä tulee ja nyt menee miehen rahat. :)
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole mahdollisuutta maksaa niitä pois. Ei ole töitä. Eikä koskaan tule olemaankaan. Ensin mun pitäis käydä koulu. Siinä ajassa velat vanhenee.
No, käy se koulu, ehkä opit jotakin?
Minun siskollani on oma rivariasunto ja veljelläni maatila. Minä asun miehen kanssa kerrostalokaksiossa keskustassa. Toukokesäkuussa mieheltä loppuu työsopimus ja minä pidän kesäloman ja palkatonta, silloin lähetään reppureissaamaan ulkomaille. Etitään uusi kämppä heinä- elokuuhun mennessä. Muutaman viikon voidaan punkata veljen maatilalla. Meillä kyllö luottotiedot kunnossa ja töitäkin on ainakkn tähän asti riittänyt. En pidä omaa tilannetta huonona.
Elämä on valintojen maailma.