Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monen mies juo melkein joka päivä?

Vierailija
03.04.2016 |

Minun mieheni juo lähes tulkoon joka päivä, tissuttelee kaljaa töistä tultuaan kymmenenkin pulloa yhden illan aikana. Ei omasta mielestään humallu kuitenkaan ja pääsee aamulla töihin kyllä eli näennäisesti kalja ei vaikuta häneen paljon.
Itse kuitenkin huomaan heti parin kaljan jälkeen vaikutuksen hänessä, on paljon itsekeskeisempi, hermostuu helpommin, puhuu vaan omista asioista ja niitä pitää kuunnella yömyöhään asti. Heti suhteemme alussa mies veti vkloppusin hirveet kännit ja sai älyttömiä raivareita asiosta, joista ei pitäisi suuttua esim. sanoin yhden väärän sanan ja hän tulkitsi sen suureksi luokkaukseksi ihan syyttä..
Viimesin riita oli kauhein, mies kävi käsiksi ja ravisteli minua, olin varma että lyö muttei onneksi sitä tehnyt, ja huusi täydellä raivolla kuinka tyhmä olen ja tasapainoton kun en siivoa kotona tarpeeksi.
Minulla on 2v. tyttö, jota mieheni rakastaa, vaikka ei olekaan hänen biologinen isä ja tyttöni on aivan haltioissaan ja hyvin kiintynyt mieheeni ja se oli varmaan suurin syy jatkaa suhdetta, ja nyt on mennytkin hyvin. Raivareita ei ole ollut sen viimesimmän jälkeen mutta niistä on jäänyt pelko, että aina kun mies juo niin yrittää olla varovainen ettei hän suutu mistään ja kun hän juo joka päivä niin tuntuu etten uskalla olla oma itseni kun en halua riidellä turhista asiosta.
Mies on muuten todella huomaavainen, aina kehuu ja on aivan loistava tyttöni kanssa. Miehen lapsuuden kodissa on juotu usein, vähintäänkin ruuan kanssa jotain alkoholipitoista päivittäin joten hän ei näe omassa juomisessaan mitään pahaa eikä se hallitse elämäänsä. Minun kodissa ei juotu koskaan ja viina aina pahasta..

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei juo koskaan alkoholia eikä pidä siitä jos minä käytän alkoholia. Juon erittäin harvoin, korkeintaan jossain tilaisuudessa lasin viiniä jos sellainen tarjotaan.

Anna mä arvaan?Joskus on maistunnut senkin edestä ja pystynnyt lopettaa ajoissa.Yleensä liian tiukka suhtautuminen alkoon johtuu siitä.

Mun kokemuksen mukaan tiukka suhtautuminen Alkoon johtuu ihan yhtä yleisesti siitä että alkoholistin lapsi.

Vierailija
22/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti suhteemme alussa mies veti vkloppusin hirveet kännit ja sai älyttömiä raivareita asiosta, joista ei pitäisi suuttua esim. sanoin yhden väärän sanan ja hän tulkitsi sen suureksi luokkaukseksi ihan syyttä.. 

.

Suhteiden ALUT on just sitä varten, että nuo epäkelvot tapajuopot ja muut idiootit voi laittaa ulkoruokintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tilanne on huolestuttava ja pitää ratkaista, ihan tyttärenkin takia!

Oma mies juo joka päivä, ainakin neljä bissejä ja enemmänkin. Käytöksessä ei kuitenkaan mitään vikaa tai humaltumista, mutta silti ärsyttää. Rahaa siihen menee paljon jq jotenkin kaikki äänetkin liittyen juomiseen ärsyttää helvetisti. Pullon aukaisu, siitä "hörppääminen", haju. Lapsuudenkodissa tuli katseltua alkoholistia, joka kyllä käyttäytyikin huonosti, jäi yökötys siitä juomista ja humalaisia kohtaan.

Tajuatkos että olet itsekin suhteessa mitä todennäköisimmin alkoholistin kanssa. Se, että on alkoholisti, ei tarkoita sitä että on mitään päällepäin näkyviä ongelmia. Noin ne ongelmat yleensä alkavat kun ensin on tissuteltu vuosia. Alkoholi vaikuttaa taustalla terveyteen monilla tavoilla ja mahdolliset vauriot saattavat näkyä vasta vuosien päästä. Kysykin sulta kun kerran oot lapsuudessasi nähnyt samaa menoa niin miksi olet valinnut puolisosi kautta saman elämän menon? En ymmärrä.

Puolisoni ei tavatessamme tai moneen vuoteen juonut, kuten nyt. Että en voi sanoa, että tämä olisi ollut tiedossa/odotettavissa. Myönnän, että koen vaikeaksi alkaa puuttumaan toisen tekemisiin, aikuinen ihminen kun on. Muutenkin olen niin raukka, etten pysty valittamaan ellei ongelma hypi silmille, esim. väkivallan muodossa. Siinä tapauksessa tottakai tekisin jotain. Muutakin stressiä jo nyt ihan liikaa, ei pää kestä, jos pitää alkaa riitelemään juomisesta.

Vierailija
24/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tajuatkos että olet itsekin suhteessa mitä todennäköisimmin alkoholistin kanssa. Se, että on alkoholisti, ei tarkoita sitä että on mitään päällepäin näkyviä ongelmia. Noin ne ongelmat yleensä alkavat kun ensin on tissuteltu vuosia. Alkoholi vaikuttaa taustalla terveyteen monilla tavoilla ja mahdolliset vauriot saattavat näkyä vasta vuosien päästä. Kysykin sulta kun kerran oot lapsuudessasi nähnyt samaa menoa niin miksi olet valinnut puolisosi kautta saman elämän menon? En ymmärrä."

Kirjoittaja on oikeassa. Ydinkysymys: miksi jaksat kärsimystä? Alkoholisti ei raitistu ellei itse sitä halua. Oluen kittaaminen kuvailemallasi tavoin on humalajuomista. Miehesi humaltuu (ja tod.näköisesti) sammuu joka ilta. Määrät eivät vähene tulevaisuudessa, vaan kasvavat. Häviät oluelle - joka on viinaa - aina. Tukiverkkoa löytyy aina: puhu vaikka aluksi neuvolassa. Heillä on taatusti tietoa, minne voi sinua ohjata. Erilaisia perheterapiamuotoja on paljon. Alkoholismi perheessä on erittäin vakava ongelma, halusit tai ei. Osa lapsista kasvaa niin, että he olettavat kaljan kittaamisen, humalan, riidan, äreyden, viininlipittelyn, pahoinpitelyn, "iloisen hiprakan", perskännit juhannuksena-jouluna-uutenavuotena-vappuna, jne. olevan tavallista päivittäistä elämää. Lapset sopeutuvat -ja kappas, jatkavat samaa mallia aikuisuudessa. Tiesitkö, että on olemassa myös toisenlaista perhe-elämää, missä ei tarvitse alistua viinan aiheuttamiin tilanteisiin? Tiesitkö, että ihan oikeasti on ihmisiä, jotka eivät käytä alkoholia kuin satunnaisesti - ja perhe-elämä on suunilleen tasaista? Tai ainakaan olut/viina ei määrää päivien kulkua? Minä en haluaisi, että aikuistuva tyttäresi olisi samanlaisessa tilanteessa kuin sinä. Ole hyvä ja huolehdi itsestäsi. Aistin sinusta suurta surua ja pettymystä. Haluatko oikeasti jakaa loppuelämäsi juopon miehen - joka rojahtaa humalassa, oleuelle lemuten, sammuen sängyllenne - kanssa? Selitykset "..muutoin mukava kaveri" ovat paskapuhetta.

Vierailija
25/37 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kaljaa nostaa promillet jo reippaasti yli yhden. Jos miehesi ei usko olevansa humalassa, hanki promillemittari ja näytä tulokset. Mittareita saa muutamalla eurolla.

Raitistunut alkoholisti-serkkuni sanoi hyvin, että jokaisesta juovasta perheestä pitäisi ottaa lapset pois, se ei ole lasten paikka.

Vierailija
26/37 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu kohta 30 vuotta avoliitossa ukkoni kanssa. Hän on mua 20 vuotta vanhempi. Hän on käyttänyt alkoholia paljon koko ikänsä. Nyt hän on ollut nyt muutaman vuoden eläkkeellä, aiemmin mua ei ainakaan paljoa häirinnyt hänen ryyppäämisensä, mutta nyt viime aikoina on alkanu suututtaa niin, että itkettää ja tekis mieli heittää pihalle koko kuvatus. Hän ei ole ikinä ollu aggressiivinen eikä muuta vastaavaa, mutta hänen terveytensä (ikää kohta 70v.) huolettaa ja muuten vaan ärsyttää känninen röhnötys, horjuminen, asioiden tekemättä jättäminen jne..

Vierailija
27/37 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joisi niin olisi jonkun muun mies, ei mun

Vierailija
28/37 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii hirveen kauan tota menoo ryypiskellä kun joku paikka sanoo poks.10 kaljaa päivässä on paljon kun miettii paljonko menee viikossa.Moni alkkis just perustelee juomistaan etten tule edes känniin näin pienestä määrästä mutta se on kropalle rankkaa kun on periaatteessa kokoajan kännissä.Itsesi ja lapsen takia kantsii häipyä jos meno ei muutu.

Vierailija
29/37 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein alkoholistit myös lunastavat juomistaan auttavaisella käytöksellä, sitten on parempi omatunto juoda.

Olisikohan lapsesi kiitollinen sinulle aikuisena, kun pidit sen kivan isäpuolen siinä hänen elämässään?

Nämä on vaikeita asioita ja kaikkien itse ratkaistavia. Ikävä kyllä lapsesi ei voi ratkaista omasta puolestaan mitään pitkään aikaan.

Vaikka isäpuoli on kiva hänelle, sinun ärtymyksesi, jännittyneisyytesi ja väsymyksesi tilanteeseen heijastuu tyttäreesi.

Olen itse alkoholistiperheestä ja haksahtanut suurkuluttajiin, ovat niin tutun oloisia.

Olen myös töissä lastensuojelussa, eli kokemusta asiasta monelta taholta.

Vierailija
30/37 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin kanssa sairastut itsekin läheisriippuvuuteen.

Vierailija
31/37 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkyttävä määrä viikkoa kohden, siis 70 hyvässä lykyssä? Ei mene kauan kun miehesi alkaa poksumaan. Silmät menee keltaisiksi, maha turpoaa, tulee askistes ja sit se on menoa. Kukin valitsee elämänsä, sinun ei ole pakko jäädä tuohon jos et itse halua.

Ja kuussa saa kantaa aika monta kaljaa kotiin jos lähemmäs kolme SATAA kaljaa kittaa . Paljonko on euroissa ?

Vierailija
32/37 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies on myös väkivaltainen, kun on ravistellut sinua. Siitä se lähtee: ensin kokeillaan pienempää juttua ja kun siitä ei joudu tilille (=ei tule jätetyksi), niin seuraavalla kerralla ravistellaan vähän kovempaa. Sitten aletaan tönimään ja lopulta tulee ekan kerran nyrkistä. Mutta onhan se ihanaa saada sen jälkeen sitten kukkia.

Pakene nyt.

Vierailija
33/37 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sä nyt haluaisit kuulla?

Mitä itse sanoisit jos joku muu olisi kirjoittanut tämän?

Vastaa itsellesi, katsotaan ollaanko samaa mieltä.

Nämä ovat niitä tyypillisiä "Miksi kaikki miehet haluavat asiaa X"-vuodatuksia.

Jo alustuksessa annetaan s3 ainoa hyväksytty "oikea" vastaus jota kaikkien pitää toistella

tai saa 1005 alapeukkua ja viesti ilmiannetaan

Vierailija
34/37 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni juo ehkä viitenä päivänä. Kaksi olutta. Tai viiniä puoli pulloa, tai koko pullon.

Minua ei kauheasti haittaa, koska hän ei koskaan öykkäröi, eikä muutu ilkeäksi.

Hän on jo 55 v. Omapa on terveytensä.

Vierailija
35/37 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa lapselle kiva kasvuympäristö!

Johan tuohon menee rahaakin tolkuttomasti, riittääkö talouden pakollisiin menoihin vai sinäkö joudut maksamaan kaikki ruoka- ym menot?

Vierailija
36/37 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset valittaa aina miesten juomisesta.

Mutta naisille ei kelpaa absolutisti, kun me olemme tylsiä.

Naiset...

Vierailija
37/37 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset valittaa aina miesten juomisesta.

Mutta naisille ei kelpaa absolutisti, kun me olemme tylsiä.

Naiset...

Tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi