Isokätisen eskarilaisen kurahanskat?
Päiväkodissa tarvitaan kurahanskat tai jotkut tec-hanskatkin kelpaa. Koko pitäisi olla 8, siis aikuisten naisten kokoa. Mistä löytyisi halvalla?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä esikoululainen ei enää leiki rapaleikkejä kuin vapaa-ajalla.
No käypä joskus tutustumassa jonkin esikoulun pihalla.
No pitääpä käväistä, samalla voisi arvioida oppilaiden koulukypsyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikasi on esikoululainen eli ei enää mikään kuraleikki-ikäinen eli ei tarvitse mitään kurakäsineitä.
Mikä ihmeen "kuraleikki-ikä"? Koululaisetkin tekee tuolla pihalla kaikenlaisia vesi- ja kuraleikkejä.
Koululainen yleensä osaa jo leikkiä ilman kuravaatteita.
Varmaan osaa, mutta kivempihan se on leikkiä, kun ei tarvitse varoa, että burberryt likaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkkejä olet jo kokeillut? Onko siis esim. Rukan L-koko ohuen lapasenkin kanssa liian pieni?
Joo, Rukan kurarukkaset hylättiin meillä jo muutama vuosi sitten, kun L-koko (vai XL?) ratkesi saumoista. Täällä on vähän huono valikoima, joten ei ihan hirveän monia merkkejä olla päästy sovittelemaan. Pojan käsi on siis erittäin leveän mallinen, minkä vuoksi suurin osa nuorille tehdyistä hanskoista ei mene käteen ollenkaan, lasten osastolta on turha edes yrittää.
Ap
Rukan hanskojen valmistus on siirtynyt ulkomaille. Sen takia ne ratkeilevat saumoista.
Mulla on kans isokätinen poika. Olen ostanut sille jo pari vuotta naisten hanskoja. Lasten osastolta on turha etsiä. Naisille löytyy ihan hyviä urheilu/goretec tms hanskoja joihin ei tarvitse erikseen kurahanskoja päälle.
Jos välttämättä haluat kumiset/muoviset/muut vedenpitävät, käy kalastustarvikeliikkeessä. Kalastajille myydään monenlaisia hanskoja, joista varmasti löytyy teillekin sopivat. Ovat myös laadukkaita ja kestäviä. Löytyy myös naisten kokoja. Naisetkin kalastaa mm minä. ;-)
Johan provoillaan taas oikein urakalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko pukemassa niitä topparukkasten päälle vai? Hanki ohuet mutta tiiviisti neulotut lämpimät villatumput, niin varmasti mahtuu kurarukkanen päälle.
No kun ei mahdu. Pojan käsi on ihan kirjaimellisesti kokoa 8 leveydestä, sormien mitta toki on vähän pitkä, mutta 7 koon hanskat ratkeavat saumoista jos laittaa käden nyrkkiin. Itselläni on koko 7.
Naisten työhanskoja olen katsellut sillä silmällä, mutta tarkoitukseen sopivia en ole löytänyt.
Sormikkaita ostetaan naisten osastolta, mutta kurahanskat pitäisi löytää vielä. Ja kyllä, iso(kätinen) lapsi on kyseessä. Nyt jo 140 cm pitkä ja isänsä hanskakoko on 13, joten se on perinnöllistä.
Ap
Kristus sentään. Nyt vähemmän niitä uintileikkejä siinä Olkiluoto 1:n lauhdevedessä.
Tilaa Reiman nettikaupasta? Tai Reiman myymälästä meet kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Poikasi on esikoululainen eli ei enää mikään kuraleikki-ikäinen eli ei tarvitse mitään kurakäsineitä.
En ole ap, mutta meillä ainakin eskarilainen (poika) on ihan ravassa näin kevätkeleillä. Tarhan piha on vielä hiekkaa/mutaa, muten vaikka on kurahousut, niin ne osat takista, joka näkyy niiden alta on ihan ravassa ja menee pesuun hoitopäivän jälkeen. Ja todellakin tarvitsee kurahanskat.
Meidän 5v tyttö leikkii paljon siistimmin ja pärjäisi varmaan jo nyt ilman kurahanskoja. Poika vain on raisumpi ja samaa sorttia näyttävät olevan muutkin eskarin pojat. Antaa on lapsia niin kauan kuin siitä nauttivat, en minä ainakaan halua hyssytellä vielä eskarilaista, että varo nyt ja älä likaa itseäsi. Sitä ehtii olla järkevä myöhemmässä iässäkin... Pian koittaa aika, että saa patistaa pihalle leikkimään.
Kai poika on tutkittu lastenpolilla? Epäilen kasvuhormonin liikatuotantoa. Vai aiotteko pojan antaa kasvaa 250 cm mittaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Anyone? Olen kiertänyt metsästys- ja kalastusosastotkin paikallisissa liikkeissä, mutta piukassa on löytää lapselle sopivan mallisia vedenpitäviä hanskoja. Ei puutarha- tai muut työhanskat, sellaiset kumiset, ole ainakaan sellaisia että lapsi niitä haluaisi käyttää.
Vai onko se vain tämä vuodenaika, tuleekohan niitä kesämmällä tarjolle enemmän?
Ap
Ikävä totuus taitaa olla, ettei vuodenajalla ole merkitystä. Jos lapsella ei ole lapsenkokoista kättä, niin sitten on tyydyttävä aikuisten malleihin käsineissä. Minä olen pienikokoinen aikuinen ja joudun ostamaan käsineeni lastenosastoilta. Ei auta kuin kestää se, että ne eivät välttämättä näytä tyylikkäiltä.
Koululainen yleensä osaa jo leikkiä ilman kuravaatteita.