Antakaapas arvon palstalaiset säästövinkkejä
Nettotulot asumiskulujen jälkeen n. 1350-1500 euroa. Kaksi lasta, jotka joka toinen viikko mulla. On auto, bensaan menee 50-120 euroa kuussa. Vakuutukset 50 euroa kuussa, puhelinlaskut kaikilta yhteensä 70 euroa. On jo halvimmat liittymät mutta puhelimetkin laskussa mukana...Tupakkaan 130-150 euroa kuussa, mutta ei muuta turhuuksia ja tuntuu että kaikki menee :D Osa-aikatyössä syön yleensä eväitä, joskus ostan lounaan. Leipään ei mene ollenkaan rahaa, koska saan kerran viikossa hakea kaupasta ilmaista ruokaa ja sieltä tulee vaihtelevasti muutakin.
Kommentit (3)
Lopeta se tupakointi ainakin. Kirjaa kuukauden ajan kaikki ostoksesi paperille, exeliin, tms. Näin näet, mihin rahat kuluvat. Voi olla yllättävää, kuinka paljon parin euron heräteostoksista kertyy muutamassa viikossa, jopa kymmenien eurojen tuhlauserä.
Siirry sätkätupakkaan ja hae rislat ruotsista tai virosta.
Ehdottomasti tee itse eväät töihin. Älä osta kaupan valmissalaatteja tai -patonkeja vaan tee itse.
Voitko nipistää bensakuluista? Mennä joskus vaikka pyörällä kauppaan?
Katso kauppojen tarjouslehdet ennenkuin menet kauppaan ja suunnittele niiden perusteella ruuat.
Jos eri kaupat toisiaan lähellä niin hae jokaisesta halvimmat vaihtoehdot (esim cittarissa kala tarjouksessa, lidlissä kananfileet ym) ja osta mahdollisuuksien mukaan kaikkein edullisinta.
Käytä kangaskassia/reppua ostosten kotiin tuomisessa. Kaupan muovikassit kalliita.
Up