Ettekö laita eskarilaisille kurahousuja koskaan vapaa-ajalla?
Mä olen ainakin hyödyntänyt sitä, että lapsi on eskarissa tottunut kurahousupakkoon, ja käskenyt kurahaalarit jalkaan kotonakin aina, jos vähänkin märkää pihalla. Lapsen kavereilla (+- 1v) ei ole näkynyt kellään.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Liikkua voi muutenkin, kuin maata selällään kuten joku kirjoitti. Kaikki lapset eivät tykkää kurasta ja liasta. Kotoa se lähtee. Ei, kurahousut ovat aivan hirveät.
Jotkut pihat on ihan oikeasti tähän vuodenaikaan siinä kunnossa, että siellä ei voi lapset tehdä yhtään mitään ilman kuriksia. Ei siis tarvitse maata selällään. Yritetäänpä nyt siis ymmärtää, että on erilaisia olosuhteita eri kotien pihoilla ja eri puolilla maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtäkään syytä, miksi pitäisi olla kurahousut vapaa-ajalla, ei meillä ole tuolla 2v ikäiselläkään. Kurahousut on hankalat ja kankeat ja haittaa tekemistä, ei niitä tavallisella kotipihalla tarvita lainkaan.
Miten ne haittaa tekemistä? Oliko teillä liian isot tai pienet tai muuten huonon malliset? En ole huomannut, että meillä olisi mitenkään leikkejä haitannut ja muuten hankalat.
Kokeile itse: laita ensin päällesi normaalit vaatteet ja sitten siihen päälle olkaimellinen kurahaalari, sellainen kalastajamallinen. Että ihanko oikeasti ei haittaa tekemistä?
No mitä se lapsi sitten ei pysty tekemään, jos on kurahaalari, mutta pystyisi tekemään, jos ei olisi kurahaalaria?
Kirjotinko, että jotain ei pysty tekemään? Omasta mielestäni kirjoitin, että haittaavat tekemistä.
Kurahousut ovat yksi turha ylimääräinen kerros vaatetta. Vedenpitävä haalari on paljon kätevämpi, siinä voi tehdä kaiken sen mitä kurahaalarissakin. Kurahaalari hiostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtäkään syytä, miksi pitäisi olla kurahousut vapaa-ajalla, ei meillä ole tuolla 2v ikäiselläkään. Kurahousut on hankalat ja kankeat ja haittaa tekemistä, ei niitä tavallisella kotipihalla tarvita lainkaan.
Liikumisen kannalta lienee tärkeintä, että saappaat on sopivankokoiset ja hyvin istuvat eikä hölsky. Ja kurahousujen lahkeissa napakat lenksut, jotka pysyvät siellä saappaiden alle. Ja hyvät henkselit, jotka ei valu. Jos nämä on kunnossa, niin vaikea uskoa, että haittaisi yhtään lapsen tekemisiä.
Meillä ei ole koskaan ollut käytössä saappaallisia kurahaalareita. Missä niitä myydään? Aikusille on niitä kalastussaappaita, jotka on kuin haalarit, mutta oikeastiko niitä on myös lapsille?
Tunnustan, olen laiska äiti. En viitsi pukea lapsille kurahousuja kotona, koska lapset ei sotke itseään ja se kuralätäkkö on sitä varten, että saappaalla kaivellaan siihen puroa. Vedenpitävä haalari ulkoilussa riittää, ei tarvita hiostavaa kumikerrosta siihen päälle.
Omassa lapsuudessa ei edes ollut kurahaalareita ja ihan hyvin keväiset leikit onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikumisen kannalta lienee tärkeintä, että saappaat on sopivankokoiset ja hyvin istuvat eikä hölsky. Ja kurahousujen lahkeissa napakat lenksut, jotka pysyvät siellä saappaiden alle. Ja hyvät henkselit, jotka ei valu. Jos nämä on kunnossa, niin vaikea uskoa, että haittaisi yhtään lapsen tekemisiä.
Meillä ei ole koskaan ollut käytössä saappaallisia kurahaalareita. Missä niitä myydään? Aikusille on niitä kalastussaappaita, jotka on kuin haalarit, mutta oikeastiko niitä on myös lapsille?
Tuossahan puhuttiin lahkeiden lenksuista, jotka laitetaan saappaiden alle, eikä saappaallisista kurahaalareista.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, olen laiska äiti. En viitsi pukea lapsille kurahousuja kotona
Eskari-ikäiset kyllä yleensä itse pukee...
Ei ollut vielä 60-luvulla kurahousuja, hyvin onnistuivat pihaleikit. Miten sitä selvittiin?
Vierailija kirjoitti:
Liikkua voi muutenkin, kuin maata selällään kuten joku kirjoitti. Kaikki lapset eivät tykkää kurasta ja liasta. Kotoa se lähtee. Ei, kurahousut ovat aivan hirveät.
Ei pysy vielä pystyssä pihalla tuo alle 1,5 v. On jäätikköä ja sohjoa ja kuraa ja lätäkköä, kuoppaa ja kumparetta. Kotikasvatuksen puutetta varmaan sitten, että lapset tykkäävät kuraleikeistä asianmukaisissa varusteissa, mutta mielummin niinpäin kuin että lapsistani kasvaisi samanlaisia hienohelmoja kuin mieheni, jolle kompostin tyhjentäminen on kauhistus. Sehän haisee. ;)
Ehdottomasti kurahousut eskarilla ja ekaluokkalaisella. Ne leikkii vielä täyttä päätä kuraleikkejä lapioiden ja ämpäreiden kanssa ja noh, teknisiä vaatteitakin pitäisi olla vähintään parit per lapsi, niin ei kiitos. Samalla hinnalla saan monet "tavalliset" housut. Lapset sotkee, rikkoo ja jopa hukkaa ulkohousujaan oli ne sitten mitä laatua tahansa. Hukatkoon mieluummin sitten ne parinkympin pöksyt. Koululaiselle on välkkäkäyttöön tekniset housut ja eskarillakin on yhdet, mutta harvemmin tulee käytettyä.
Näillä keleillä kurahousut on ihan välttämättömät.
6v laittaa jo itse tai jos tarvii apua niin 10v laittaa omat ja pikkuveljen kurikset.
Onko tää eskari ja kurahousut -tyyppi joku seksuaaliperverssi?
Eikö ole hyvä että käyttää kuriksia mielellään?
Miten sä ap jaksat näitä aloituksiasi? Minäpä kerron sinulle että olen tilannut itselleni ihanat aikuisten täysimittaiset kurahousut ja vapaapäivinä hikoan niissä koko päivän, myös pissaan ja piereskelen niihin, aaaaah.
Vierailija wrote:
Onko tää eskari ja kurahousut -tyyppi joku seksuaaliperverssi?
On. Jo vuosia pyörinyt kaikissa mahdollisissa someissa jauhamassa kurahousuista. Ihan sairas tyyppi. Joku vanha äijä 👴
Vierailija wrote:
En. Lapsi vihaa niitä ja minäkin vihaan niitä. Eskarissa pakko, kotona ei tod.
Siis meillä on lasitettu parveke kotona.