Kuinka idiootti pitää olla, että kuvittelee light-juomien olevan terveellisempi vaihtoehto kuin sokeria sisältävien?
Itse en koskisi enää pitkällä tikullakaan light-juomiin. Mitä kaikkea luonnotonta, teollista paskaa ne sisältävätkään.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Silloin harvoin kun limsoja juon, otan aina lightin. Sokerijuomat maistuvat aivan kamalalta.
Light maistuu äärimmäisen karmealle.
Olet siis menettänyt luonnollisen makuaistisi.
Eipä tule ostettua limua muuten kuin hampparipaikoissa ja otan light colan MAUN vuoksi. Sokerilimukat ovat hirveää kuraa.
Luonnontuotteet kuten kärpässieni ovat kyllä terveellisiä <3
Vierailija kirjoitti:
Enemmän syöpää ainakin aiheuttaa. Paljon muutakin, light tuotteet on oikeasti tosi vaarallisia. Sama kun söisi konetiski tabletteja veteen sekoitettuna.
Kerro mulle mikä ainesosa niistä aiheuttaa syöpää? Sen jälkeen näytä mulle luotettavasta lähteestä tutkimus, jossa kerrotaan asia. Tämän jälkeen kerro miksi syöpää aiheuttavia aineita käytettäisiin elintarvikkeissa, jos ne on kemikaalituotteissakin kielletty. Tupakkatuotteet eivät käy tässä vertailukohdaksi. Ja kun sanoin luotettava tutkimus, en tarkoita kiinalaista tohtori tolosta.
Olen valmis muuttamaan kantani, jos vastauksesi on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin harvoin kun limsoja juon, otan aina lightin. Sokerijuomat maistuvat aivan kamalalta.
Hahhahah
makupoliisi pongattu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hääh? Niihin tottuu, ja maistuu hyvältä. Miljoonat niitä juo. En ole 7-vuotias, nestemäisen sokerin juominen on epäluonnollista
En juo paljon limsaa ja sokerilimsaa en oikeastaan koskaan. Sillä ei lähde jano. Sokerin kittaaminen vain pahentaa janoa.
Monelle vanhukselle on aiheuttanut light tuotteet ripulia meidän kotihoidossa. Itse en käytä koskaan limpparia (hiilihappo saa mahan kipeäksi) ja mehujakin harvoin. Käytän vain sokeria koska makeutusaineet on kamalan makuisia. Steviaa voisin käyttää pienissä määrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne pienempi paha kuin sokerilimut. Sokeri on pahin mitä löytyy.
Ei todellakaan. Olet siis idiootteihin kuuluva.
Light-tuotteet ovat ne pahimmat ja on todettu että ne itse asiassa aiheuttavat lihomista.
Ei ne tuotteet itsessään, vaan se että kuvitellaan, että niitä voi juoda mielin määrin lihomatta - ja sitten ihmetellään, kun lihotaan.
Ihan vaan ihmettelen, kuinka paljon aikuinen ihminen ylipäänsä juo limsaa, että pitää miettiä lightin tai sokerillisen version terveellisyyttä? Meneekö teillä 1,5 litraa päivässä sitä litkua vai useampia pulloja viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole vielä yhtäkään tutkimusta tehty joka todistaisi aspartaamin jne vaarat. Mutta meuhkatkaa vain turhasta.
Kokeile hyviksesi laittaa lightlimua muurahaisten päälle. Aspartaami on tehokas hermomyrkky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne pienempi paha kuin sokerilimut. Sokeri on pahin mitä löytyy.
Light-tuotteet ovat ne pahimmat ja on todettu että ne itse asiassa aiheuttavat lihomista.Ei ne tuotteet itsessään, vaan se että kuvitellaan, että niitä voi juoda mielin määrin lihomatta - ja sitten ihmetellään, kun lihotaan.
Tutkimuksissa mekanismi selittyi sillä, että toleranssi makeaan kasvaa myös korvaavilla aineilla jne. Eli lisää syömishaluja.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän syöpää ainakin aiheuttaa. Paljon muutakin, light tuotteet on oikeasti tosi vaarallisia. Sama kun söisi konetiski tabletteja veteen sekoitettuna.
Ja sokeri ei aiheuta yhtään mitään??
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Ei oo tullu kokeiltua. Enkä kyllä viitti kokeilla.
Ihan piiiiiiikkusen taidat liioitella? Tai sekositko siitä mausta- vai sivuoireitako?
Join useita vuosia melko suuria määriä cola light -limuja niiden kalorittomuuden ja sokerittomuuden vuoksi. Ja ne ajoivat asiansa hyvin, olin jopa fani jos niin voi sanoa. Pari vuotta sitten kuitenkin herkistyin näille keinotekoisille makeutusaineille (aspartamiini, asesulfaami-k) siten että saan suolisto-oireita suhteellisen pienestäkin määrästä light -limua. Olen pakon edessä joutunut vähentämään limujen juontia, koska sokerilla makeutetut ovat niin makeita ettei niitä pysty kovin paljoa kerralla juomaan. Stevialla makeutetut eivät ainakaan toistaiseksi ole aiheuttaneet oireita ja näissä limuissa on sokeria vähemmän kuin pelkästään sokerilla maustetuissa. Silti kuitenkin selvästi enemmän kuin muissa light -limuissa.
Light-tuotteet ovat ne pahimmat ja on todettu että ne itse asiassa aiheuttavat lihomista.