Luonnollisen värinen punainen hiusväri?
Mikä kaupan hiusväreistä on lähimpänä luonnollista punaista? Mahdollisimman tumma kuitenkin.
Ja te joilla on rasvoittuva päänahka mutta muuten kuivahkot ja luonnonlaineiset pitkät hiukset, miten hoidatte hiuksianne jotta ne näyttävät hyviltä?
Rahaa ei ole koskaan paljon käytettävissä, joten en pysty kampaajalla käymään usein enkä kovin kalliita tuotteita ostamaan.
Kommentit (13)
Itsellä se on luonnostaan kuparinpunainen...käytän hoitavaa öljyä kuiviin hiuksiin ennen pesua...en käytä kalliita hoitotuotteita ollenkaan...
En tiedä, onko tästä apua aloittajalle, mutta jos haluat pelata varman päälle ja saada luonnollisen hiusvärin, joka myös kestää pitkään, suosittelen että marssit jonkin luomukaupan (kuten Ekolo) hyllylle ja ostat paketin punaista hennaa. Sävyjä on useita vaihdellen oranssihtavan ja mahongin- sekä kuparinpunaisen kautta tummaan punaruskeaan.
Mikäli haluat mahdollisimman tumman sävyn, voit tietysti sekoittaa punaisen joukkoon myös mustaa hennajauhetta. (Ulkomailla tehdyistä mustista hennatatuoinneista kerrotuista kauhutarinoista ei tarvitse tässä kohtaa olla huolissaan, sillä kaupoissa myytävä musta hennajauhe on indigoa, joka ei aiheuta samanlaista myöhempää allergiaa hiusvärejä kohtaan kuin tatuoinneissa käytetty "musta henna". Halutessasi voit googlettaa asiasta lisää.)
Yksi paketti sijoittuu yleensä hintahaarukkaan 8-20 euroa - riippuen, mitä merkkiä ostat - ja riittää useimmiten kahteen käyttökertaan.
Olen luonnostani punatukkainen. En ole viiteen vuoteen värjännyt hiuksia, leikkautan hiukset kerran kahdessa kuukaudessa. Ei kulu hiuksiin paljon rahaa.
Tekeekö ne ekokampaamoissa raitoja, värit toffee ja beige esimerkiksi, eli onnistuuko nuo värit vai onko liian vaaleaa?
Ei ap
Aidon punaista hiusväriä mietin siksi, koska ihoni on tosi vaalea (ruskettuu huonosti, palaa helposti) ja hieman pisamainen, vaaleat ripset, silmät sinivihreät ja joskus jossain kuluneessa punaisessa tukassa mua on luultu aidoksi punapääksi.
Tykkään luonnonlainehtivista hiuksistani, mutta välillä ne ovat tosi kuivan pehkon näköiset :/
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen luonnostani punatukkainen. En ole viiteen vuoteen värjännyt hiuksia, leikkautan hiukset kerran kahdessa kuukaudessa. Ei kulu hiuksiin paljon rahaa.
Noi alapeukut. Ei riitä yhden käden sormet laskemaan niitä kampaajia, jotka ovat tunaroineet mun hiukset pilalle. Oho, leikkasin liikaa, tai ihme väri tuli. Päätin siis minimoida kampaamokäynnit ja näytän todellakin paremmalta. Ei luonnonluomaa voita mikään. Lisäksi teen kaukomatkan kerran vuodessa säästyneellä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi alapeukut. Ei riitä yhden käden sormet laskemaan niitä kampaajia, jotka ovat tunaroineet mun hiukset pilalle. Oho, leikkasin liikaa, tai ihme väri tuli. Päätin siis minimoida kampaamokäynnit ja näytän todellakin paremmalta. Ei luonnonluomaa voita mikään. Lisäksi teen kaukomatkan kerran vuodessa säästyneellä rahalla.
Olen kokeilut kampaajia halvasta kalliiseen, ja sama homma. Nykyään käyn paikassa, jonne pääsee ilman ajanvarausta, paras tulos ja paras palvelu.
Jos vaihtaa punaseen tai miettii yleensäkin sävyjä tms. niin kipin kapin parturiin, jossa osataan hoitaa tilanne. Ne osaa kattoa mikä sopii sun ihoon jne.
Muista, että punapää vaatii sitten lähes aina ylläpitoa. Ite käytän värishampoota ja vähän harvemmin color maskia.
T. Punapää
Punaiset hiukset ovat punainen vaate monelle. Olen törmännyt vaikka mihin ennakkoluuloihin ja käsittämättömiin ehdotuksiin hiusten värin takia. Työnhaussa, treffipalstalla, virastoissa jne.
Mulla on siis ollut erisävyisillä punaisilla värjätyt hiukset yli 10 vuotta, kaupan ja kampaajan väreillä.
Juuri siksi en viitsi kampaajalla värjäyttää kun se pitäisi uusia niin usein ja maksaa liikaa, kaupan väreillä olen saanut ihan ok tuloksia. Color maskia laitan useammin kuin uutta kestoväriä.
Mietin vain mikä sävy kestoväreistä vastaa parhaiten luonnollista punapäätä, niissäkin varmaan vaihtelua on ja mieluiten tummempi kuin ihan hailakka väri.
Blondata en voi, ruskeaa ja mustaa tukkaa en halua.
ap
Joku mahongin värinen?