Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diagnosoikaa mut.. voiko olla muka normaalia?

Vierailija
03.04.2016 |

Oireina on väsymystä (voisin vaan nukkua ja nukkua), hetkittäistä pahoinvointia, välillä ollut yöhikoilua mutta sitä ei nyt pariin kuukauteen. Paino alkanut nyt tippumaan hitaasti tasaiseen tahtiin ilman että oon yrittänyt, 3kg lähteny kuukaudessa ja oon kyllä mässäilly enkä urheillu. Mitat 61/170. Janottaa ja pissattaa normaaliakin enemmän. Silmät kuivuu. Kehon voimakasta kutinaa ollut välillä, kutina joka ei oikein helpota vaikka kuin raapis (kädet, sääret). Kutina ei häiritse tällä hetkellä.

No, veriarvot otettiin ja niissä viite-arvojen sisällä kaikki paitsi S-Afos 30 (viitearvot 35-105). Vuosi sitten ollut alarajoilla ja nyt tippunut, kuten S-ALAT nyt 12 ja vuos sitte 18. Luin että alhaset arvot näissä harvinaisia, ja ensimmäisessä yleensä vanhuksilla tippuu. Oon kuitenki vasta 23.
Trombosyytit kans noussut, ne kyllä ihan viitearvojen sisällä mutta yläpäässä. Leuk on nyt aina mittaillessa ollut jotain 7 alkavaa.

Musta tuntuu että lääkärit ei pidä mitään oireita huolestuttavina, ja oonkin varmaan vähän luulosairas kun tuntuu vaan että kaikki ei oo hyvin ja pelkään nyt jotain kroonisen leukemian tyyppistä (KML) googleteltuani.. lääkärille ei varmaan kannata omia diagnooseja edes sanoa :( Haluaisin vaan olla varma että ei syytä huoleen

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään kokemuksia/tietoa/veikkausta?

Vierailija
2/13 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulosairaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuossa viitteitä muuhunkin. Janottaa ja pissittää viittaa sokeriaineenvaihdunnan häiriöön. Ilmeisesti niinkin yksinkertainen asia kuin diabetes on poissuljettu? Kutina on tyypillinen maksaoire, mutta voi olla myös esimerkiksi allerginen reaktio, syynä vaikkapa homeet ja siitepölyt. Väsymys jne voivat johtua myös stressistä, jonka homeet aiheuttavat tai sitten psyykkistä stressiä. Ikäisesi stressaa esimerkiksi koulussa. Stressi tuhoaa kehoa ja silloin voi olla niin psyykkisiä kuin fyysisiä häiriöitä. Painon vaihtelu voi olla hormonaalisten toimintojen aikaansaamaa. Stressi voi siinäkin olla osasyy.

Googlettamalla voit löytää mitä vain. Vielä parempi, jos menet kirjastoon ja lainaat 5 osaisen lääkärikeskuksen. Löydät varmasti 1000+1 sairautta, joka sopii taudin kuvaan. Todellisuudessa ei sinussa välttämättä ole mitään mitattavissa olevaa vikaa, tai sitten on.

Vierailija
4/13 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko imusolmuketurvotusta? Sivele kainalot, kaula, soliskuopat ja nivuset. Pyydä HIV, C- ja B-hepatiittiarvot.

Vierailija
5/13 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa ruokavalio ja nesteytys kuntoon ensin...sitten vasta voi alkaa poissulkemaan asioita...

Vierailija
6/13 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ruoka-aineallergiat voi oireilla kutinana, viljat ja maitotuotteet etenkin. Kokeile jättää ne joksikin aikaa pois ja katso että muuttuuko mikään?

Vierailija
7/13 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sokerit ok? Entä imusolmukkeet?

Vierailija
8/13 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imusolmukkeet ei tunu turvonneilta. Kaulan/poskien alaosab alue tuntuu vaan yleisesti välillä turvonneelta. Vasemmalla nivusessa erottuva imusolmuke, siis sellanen kova 1-2cm kokonen, en tiedä kauanko ollut mutta pari päivää sitten huomasin tunnustellessa. Mutta sellaset kai normaalia ja hoikalla erottu herkemmin varsinki nivusista.

Diabetesta ei kyllä oo tutkittu.. varmaan pitäisi, kun on näköjään nuo klassiset oireet siihen. Ruoka-aineallergioita ei ole ollut mutta niiden mahdollisuudesta en tiedä.. en käytä paljoakaan maitotuotteita tai ole itse huomannut oireiden liittyvän mihinkään erityisesti

-Ap

Vierailija
9/13 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko leukosyyttien erittelyä?

Alhaisilla maksa-arvoilla ei ole mitään merkitystä. Olen hematologian seurannassa, arvoni muilta osin eivät ole rajoissa. Minulla maksa-arvot ovat olleet samalla tasolla ja olen kysynyt, niin ei ole haittaa kun ne ovat alhaalla.

Kliiniset oireesi voivat viitata mihin vaan. Jos kuumetta tulee säännöllisesti (tyyliin useana iltana viikossa) pidemmän aikaa, silloin on jotain tutkittavaakin, mutta luultavasti silloin se näkyy muutoksessa veriarvoissa. Minulla oli yöhikoiluihin liittyen lämpöä, kun aloin seurata sitä. Jos tilanne on mennyt ohi, elimistö on saattanut korjata jonkin ohimenneen häiriön.

Onko milloin tehty gastroskopiaa tai kolonoskopiaa? Entä onko mitään selkeää luukipua?

Vierailija
10/13 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imusolmukkeet ei tunu turvonneilta. Kaulan/poskien alaosab alue tuntuu vaan yleisesti välillä turvonneelta. Vasemmalla nivusessa erottuva imusolmuke, siis sellanen kova 1-2cm kokonen, en tiedä kauanko ollut mutta pari päivää sitten huomasin tunnustellessa. Mutta sellaset kai normaalia ja hoikalla erottu herkemmin varsinki nivusista.

Diabetesta ei kyllä oo tutkittu.. varmaan pitäisi, kun on näköjään nuo klassiset oireet siihen. Ruoka-aineallergioita ei ole ollut mutta niiden mahdollisuudesta en tiedä.. en käytä paljoakaan maitotuotteita tai ole itse huomannut oireiden liittyvän mihinkään erityisesti

-Ap

No tuota... Näyttäisin sinuna sitä imusolmuketta lääkärille. Todennäköisesti ei ole mitään, tai elimistössäsi on nyt joku tulehdustila päällä, johon reagoi, mutta onpahan näytetty.

Vierailija
11/13 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on väsynyt tai kutiseva tai janoinen, jos alkaa itseään tarkkailla

Nyt ulos ja lenkille ja ala syödä kunnolla.

Vierailija
12/13 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää neuvot syödä ja liikkua kunnolla, kun terveellisesti pyrin syömään mutta keho tuntuu koko ajan olevan niin väsynyt, ettei jaksaisi liikkua. Pitääpä hakea rautatabletteja (hemoglobiini 124) ja kattoa miten niiden syöminen vaikuttaa. Tottakai pitäisi olla onnellinen että on terve, mutta melkein toivoisin jonkun syyn löytyvän tähän oloon. Voi varmaan olla sitten ihan psyykkistäkin, stressaan aika herkästi.

Miltä luukivut tuntuisi? Toisinaan on jaloissa sellaista pakottavaa outoa särkyä mitä oli paljon lapsena, oon sanonu niitä lapsesta asti kasvukivuiksi. Mutta harvoin niitä on ja vaan jaloissa.

Vierailija
13/13 |
03.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli täysin samanlainen oireisto. Syy löytyi kehon ulkopuolelta: kylpyhuoneesta löytyi hometta ja sairastuin sen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme