Sekasaunomisen tematiikkaa
Miksi monet ovat sitä mieltä että sekasaunominen on ihan jees, mutta silti ei koskaan tapahdu sellaista tilannetta että esim. mies ja hänen naispuolinen ystävänsä menisivät saunaan ex tempore. Miksi näin? Asiallista keskustelua aiheesta, ei mitään 'no mieti ite daiju' xD
Kommentit (27)
kyllä noita tapahtuu,
silloin kun ei tapahdu ja ollaan
että sekasauna on ok asia,
menetellään saunan omistajan
toiveiden mukaan.
No on kyllä tapahtunut. Tosin useammin paikalla on useampi ihminen.
Siis ihanko vakavissaan on tapahtunut sellaista? Ei herran jumala ihmiset. Huh huh xD
Aikanaan mulla oli kerran viikossa saunavuoro, joten jos juuri silloin oli kuka tahansa kaveri mun luona, niin saunaan mentiin, siis ei ihan ex tempore kuitenkaan.
Miksi ette sauno työkavereiden kanssa sekaporukalla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette sauno työkavereiden kanssa sekaporukalla?
Kenelle tämä kysymys on esitetty?
Kyllä olen saunonut työkavreidenkin kanssa.
Viime kesänä viimeksi sekasaunottiin, kaikki ollaan kavereita, kavereiden tyttöystävät mukana. Joillekin alastomuus ei ole tabu ja siihen suhtaudutaan mutkattomasti ja voidaan saunoa.
Se, että joillekin alastomuus on tabu ja sitä kauhistellaan, on se vain heidän ongelmansa ja älkää menkö saunaan, jos se niin kovasti ahdistaa ja alastomuus on niin ihmeellinen juttu.
-mies
Onko alastomuus kuitenkin tabu sekasaunassa, kun saunojina on vaikkapa mies naapurin rouvan / mies vaimonsa ystävättären / nainen miespuolisen kollegansa kanssa kahdestaan, jos sattumalta ei paikalle ilmaantunut muitakin saunojia? Eli täytyykö saunojia olla isompi joukko ollakseen jees? Puhun nyt varattujen ihmisten saunomisesta kahden muiden kuin puolisonsa kanssa.
Mistä ap tekee johtopäätöksen, että "koskaan ei tapahdu sellaista tilannetta että mies ja nainen saunoisivat yhdessä"?
Teekkarit sekasaunovat viikottain. Ei saunassa ole naisia ja miehiä vaan saunojia.
off topic, mutta samantyylinen aihe: Miksi on (heterokontekstissa) niin, että hitaita ei koskaan satuta tanssimaan samaa sukupuolta olevan kanssa? Jos se kerran on vain tanssia, niin sama kai sen pitäisi olla, tanssiiko vieraan naisen vai vieraan miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
off topic, mutta samantyylinen aihe: Miksi on (heterokontekstissa) niin, että hitaita ei koskaan satuta tanssimaan samaa sukupuolta olevan kanssa? Jos se kerran on vain tanssia, niin sama kai sen pitäisi olla, tanssiiko vieraan naisen vai vieraan miehen kanssa.
Yleistäminen ei päde koskaan. Itse olen tyttö ja juurikin tanssin illan viimeisen hitaan naispuolisen kaverini kanssa. Pidimme toisiamme käsistä kiinni ja kiepuimme vinhasti hyrränä ympäri tanssilattiaa. Ei pidä sitäkään yleistää miten hitaan musiikin tahdissa kuuluu tanssia :D
Vierailija kirjoitti:
Vertaus ontuu sillä saunaan mennään hikoilemaan ja puhdistautumaan, näin minä teen ja sauna on minulle lähes pyhä paikka.
Meillä oli opiskeluaikoina isompi porukka, joka toisinaan saunoi. Porukka hiljalleen muutti, perusti perheitä ja tuli muuten kiireisemmäksi, joten isolla porukalla nähtiin harvemmin. Niistä ajoista jäi kuitenkin tavaksi toisinaan viettää lenkin jälkeen saunailtaa, ja lopulta "porukassa" oli säännöllisemmin vain minä ja miespuoleinen kaverini. Ei nähty mitään syytä lopettaa käytäntöä, miksi olisi, kun se oli siihenkin asti toiminut. Vielä ekan lapsen raskausaikanakin käytiin saunomassa pari kertaa keskenämme. Sitten se jäi, kun muutettiin kauas toisistamme ja itsellä tuli perhekiireet, mutta ei saman käytännön jatkamiselle mitään estettä vieläkään olisi.
Sukupuoli on nykyään liukuva käsite. Jokainen (yli yhden hengen) saunaryhmä muodostaa sekasaunan.
Sekasaunojat ovat minusta niitä, jotka menevät nakurannoille ym. alastonjuoksukisoihin ja vastaaviin. Eli harrastavat tällaista "kulttuuria". Kaikille muille ihan käsittämätöntä touhua. En käsitä yhtään miten ihmiset esittelevät sukuelimensä vaikka naapureille, työkavereille, ystäville jne.
Vierailija kirjoitti:
Sekasaunojat ovat minusta niitä, jotka menevät nakurannoille ym. alastonjuoksukisoihin ja vastaaviin. Eli harrastavat tällaista "kulttuuria". Kaikille muille ihan käsittämätöntä touhua. En käsitä yhtään miten ihmiset esittelevät sukuelimensä vaikka naapureille, työkavereille, ystäville jne.
Mitäs ihmeellistä alastomuudessa on, ollaan saunakansaa joten eipä se nyt hetkauta kauheasti, kun on tottunut.
Vierailija kirjoitti:
En minä eikä muutkaan tuntemani sekasaunojat mitenkään harrasta "nakuilua". Tykätään vaan saunoa ja erityisesti ennen lapsia oli usein illanvietoissa hyvää aikaa siihen syömisen ja jutustelun ohessa. Ja saunassa oltiin alasti, koska saunaan nyt ei vaan ole tapana mennä vaatteet päällä ja olisihan se kovin epäkäytännöllistä. Ei siinä mitään sen kummempaa.
En minä, enkä usko, että muutkaan, kokevat esittelevänsä itseään saunoessa. Sehän on vain saunomista, eikä siinä kovin hehkeitä olla. Enemmän itsensä esittelyä voisi nähdä vaikka uimarannalla, jos haluaisi sillä tavalla ajatella.
t. 15
Vierailija kirjoitti:
Niistä ajoista jäi kuitenkin tavaksi toisinaan viettää lenkin jälkeen saunailtaa, ja lopulta "porukassa" oli säännöllisemmin vain minä ja miespuoleinen kaverini. .
Entä jos niistä ajoista olisikin jäänyt tavaksi, että miehesi viettää lenkin jälkeen kahdenkeskeistä saunailtaa naispuolisen kaverinsa kanssa?
Nämä vastaukset keskittyvät usein siihen, kuinka minä saunon jonkun miehen kanssa, mutta harvoin puolustellaan oman miehen saunomista naispuolisen kaverinsa kanssa kahden.
Miten niin ei tapahdu?