Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin hormonikorvaushoidon. Muita?

Vierailija
01.04.2016 |

Olen 45-v ja vaihdevuosien alkuoireet häiritsivät. Kuumia aaltoja, unettomuutta, painonnousua ja hiustenlähtöä. Taustalla myös osteoporoosin esiaste.

Nyt lääkäri kirjoitti kokeiluksi hormonilaastarit, 2 vkoa estrogeenia 50 mg ja sitten 2 vkoa keltarauhashormonia lisäksi. Kovasti olisi halunnut laittaa keltarauhashormonikierrukan, epäröin, mutta jäi avoimeksi, että jos vähän ajan päästä laitettaisiin kuitenkin.

Onko täällä muita korvaushoidon käyttäjiä? Onlo muita, jolla on ollut myös endometrioosi? Vähän pelkään, että paheneeko se, ehkä se kierrukka silti tarvittaisiin? Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta, mitenköhän tämä vaikuttaa tyroksiinin tarpeeseen? Muistan lukeneeni, että se jotenkin muuttaa annostusta? Tuo lääkäri ei ottanut kantaa siihen yhtään.

Jännityksellä seuraan, mitä tästä seuraa... kai nuo hormonit myös hidastavat vähän vanhenemista. ..? Joku gynekologi sanoi jossain lehdessä, että heti näkee kasvoista, kuka potilas käyttää niitä ja kuka ei.

Onko kellään näistä hoidoista kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo kokemuksii

Vierailija
2/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä vain nuoria linjoilla? Onko ketään vaihdevuosi-ikäistä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi!

Vierailija
4/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v, mutta vaihdevuodet eivät ole vielä alkaneet. Suvussa syöpä sen verran etten aloita hormonikorvaushoitoa.

Vierailija
5/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estalis -laastaria olen käyttänyt 10 kk. Vaihdetaan kaksi kertaa viikossa. Poisti kokonaan kuumat aallot ja ehkä ärhäkkyyskin on vähentynyt.

Olen todella tyytyväinen.

N54

Vierailija
6/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin 45v ja hormonikorvaushoidot kokeilussa. Helppo toisten on huudella etteivät käyttäisi, jos ei tajua miten kamalat oireet voi olla.

Vierailija
7/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlella saa ristiriitaisia tietoja siitä, lihottaako vai laihduttaako noi hormonit. Miten teillä?

Millainen annostus teillä on niitä? Entä mikä keltarauhashormoni, kuerrukka vai mikä, onko jatkuvasti sitä vai jaksoittaisesti?

Kirjoitin oman estrogeenin määrän väärin, on 0,5 mg, nimike Evorel.

Mikä teillä joillakin on peruste, miksi ette käyttäisi? Oletteko käyttäneet hormonaalista ehkäisyäkään?

Ap

Vierailija
8/9 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole paino muuttunut. Aloitin vuosi sitten Activellen ja nyt ikää 49. Helppo se on huudella, ettei aio käyttää kun ei ole vielä oireita. Yövalvominen, kuumat aallot ja mielialavaihtelut olivat niin ikäviä, että päätin parantaa elämänlaatuani lääkityksen avulla. Töissä on pari hullua hikoilijaa, joilta ei kukaan uskalla kysyä mitään kun ovat koko ajan kaikkea vastaan ja hermoromahduksen partaalla.

Vierailija
9/9 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääkö estalis rintasyöpää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme