Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovatko nettisivut nykyään ihan täynnä mainoksia? Olen järkyttynyt!

Vierailija
01.04.2016 |

Kotona siis surffailen chromella, ja tällä saa ihan kaiken ylimääräisen pois adblockilla. Olen esim. täältä AV:lta putsannut kaiken turhan otsikkoa ja alapalkin sivustolinkkejä myöten pois. Samoin iltapäivälehtiä pystyy vaivattomasti selailemaan, missään ei mainoksen mainosta enää.

Tänään ehdin pitkästä aikaa työpäivän lomassa kurkkaamaan iltapäivälehtiä, ja mitä vielä! Ensin sivun täytti mustana joku ihme ruutu jossa mainos, sitten sivupalkeissa vieri eri suuntaan kun itse vieritin jotain Intersportin tarjouksia. Joku linkki vei Aamulehden sivuille (en nyt enää muista mikä, oliskohan ollut matkailuun liittyvä) ja mitä helkuttia, siellä oli jotain mainosVIDEOITA ängetty tekstin sekaan. Voi jestas, tätäkö ihmiset haluavat?!

Kauan eläköön adblock :) Ja juu, eipä tarvi tosiaan enää työajalla mennä iltiksiä lukemaan epilepsiakohtauksen pelossa...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adblockissa on muuten "allow some non-intrusive advertising" -ruksi asetuksissa, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että isot korporaatiot, kuten google, lahjoivat adblocking automaattisesti näyttämään isojen korporaatioiden mainoksia. Mutta poistamalla ruksin täpästä se estää myös ne mainokset.

Ei kai tuossa kukaan mitään ole lahjonut, vaan Adblockin tekijä yrittää viestiä mainostajille ja sisällöntuottajille, että jos teidän mainoksenne olisi tämmöisiä niin porukka ei ajautuisi blokkaaamaan kaikkea mainontaa. Moni haluaa sellaista häiritsemätöntä mainontaa tukea.

Kyllä lahjoivat. Adblockissa on nykyään automaattisesti valittuna "allow some non-intrusive advertising" -ruksi 100% sen takia, että Google ja monet muut isot korporaatiot maksoivat adblocking tekijöille siitä, että a) adblockissa on tuollainen toiminto b) se on oletuksena päällä.

Vierailija
22/22 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Chromessa adblock, mutta firefoxissa ei, sillä joissain netti-tv:issä videot eivät pyöri sen kanssa. Mutta Firefoxilla en sitten surffaakaan muuten kuin noilla sivuilla videoita katsoessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla