Pihi kaveri matkaseurana.
Minulla on ystävä jonka kanssa olisi kiva reissata mutta kun on niin pihi! Emme esim. kaupungilla voi mennä kahville, kun on niin kallista! Ystäväni on minua paljon varakkaampi, ja meillä molemmilla olisi varaa vaikka maksaa molempien kahvit.
Mutta ei, jos menemme, hän ei ota mitään. Nololta tuntuu sitten yksin kahvitella ja vaikealta tarjota. Tämä oli siis vain esimerkki. Mitä tekisitte?
Kommentit (7)
Menisin kahville yksin , etsisin yksinäisen ihmisen pöydän ja aloittaisin jutustelun.
Minulle kaikki ovat lähimmäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Menisin kahville yksin , etsisin yksinäisen ihmisen pöydän ja aloittaisin jutustelun.
Minulle kaikki ovat lähimmäisiä.
Ja se pihi kaveriko odottaisi kadulla kahvilan ulkopuolella? Yhdessä kun varmana meinaan kaverukset siellä kaupungilla kulkevat, ja jos toinen haluaa kahvilaan, niin kai se toinenkin nyt sinne tulee...
a. En lähtisi sen kanssa
b. Menisin matkalla minne mua itseä huvittaisi, ja se saisi mennä omia menojaan
c. Mentäisiin samoihin paikkoihin mutta en välittäisi siitä mitä hän tilaa tai on tilaamatta
Todennäköisesti en lähtisi tuollaisen kanssa ollenkaan. En viihdy matkoilla, jossa mun pitää olla tekemässä kompromisseja ja miettimässä toisen ihmisen asioita koko ajan.
En matkustaisi hänen kanssaan. Minulle on tärkeä saada syödä tosi hyvin lomilla enkä silloin pihistele. Ollaan perheen kanssa hobitteja (toinen aamiainen...). Ei pystyisi.
Minusta ystävien kesken ei tarvitse nolostella. Jos ystäväsi ei halua kahvilassa tilata mitään, niin se on hänen valintansa ja sinun pitää kunnioittaa hänen päätöstään olla tilaamatta mitään. Aivan samalla tavalla ystäväsi kunnioittaa sinun päätöstäsi tilata kahvia ja sen kanssa ihan mitä itse haluat. Jos ystäväsi olisi kasvissyöjä, söisitkö sinäkin aina matkoilla kasvisruokaa tai tuntisitko olosi noloksi, jos tilaisit liha- tai kalaruuan?
Jos on joku lyhyempi kaupunkiloma kyseessä, niin en välttämättä menisi hänen kanssaan ollenkaan. En tiedä miksi sitten lähtee lomalle, jos kahvikin on liian kallista.
Ymmärrän ton, jos kyseessä olisi pidempi reissu ja arvostatte eri asioita. Esim. Kaveri ei halua istua joka päivä kahviloissa ja haluaa sen rahan käyttää taas johonkin muuhun.
Lähtisin jonkun toisen kaverin kanssa, koska onhan toi nyt todella noloa istua yhdessä vaikka ravintolassa ja toinen ei ota mitään.