Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas nyt mulle, mistä löydän kivoja ja laadukkaita vaatteita! (Lue avaus ennen kuin vastaat, kiitos!)

Vierailija
01.04.2016 |

Olen kohta 36 ja mulla on sellainen ongelma, etten löydä kivoja vaatteita itselleni. Olen valmis maksamaan vaatteista enemmän kuin halpaketjuissa, mutta en kuitenkaan niin paljon kuin korkean profiilin merkkivaatteet maksavat. Tykkään käytännöllisistä ja yksinkertaisista vaatteista, mutta haluaisin kuitenkin, että vaatteet olisivat tyylikkäitä. Tykkään pillifarkuista, tennareista ja varrellisista nauhakengistä. Lempimekkoni on Sanna Hopiavuoren yksinkertainen löysä pellavamekko, vähän sellainen helmastaan kapeneva. En pidä röyhelöistä, liehukkeista ja epäsymmetrisistä vaatteista, ja etsin etenkin yksivärisiä vaatteita (vaikka kyllä tykkään kuvioistakin joukossa). Haluaisin pari löysää paitaa, jotka olisivat laadukasta materiaalia (ei löröpuuvillaa tai keinokuitua), mekon ja neuletakin. Jotain sellaista, jota voi käyttää pillifarkkujen ja parkatakin kanssa. Ei mitään kauhean laatikkomaista, koska olen kapeavyötäröinen ja leveälanteinen.
-
Kiitos, jos jaksat ehdottaa minulle vaatemerkkejä, joilta löytyisi tällaisia vaatteita.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. Mä tiedän, että AV:lla on paljon naisia, joilla on paljon tietoa vaatemerkeistä. Mulla ei ole, en tiedä, mistä kannattaisi etsiä oman makuni mukaisia vaatteita. Tosi inhottavaa, kun pitää pukeutua johonkin vanhoihin trikoopaitoihin...

Ap

Vierailija
2/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniqlo on paljon kehuttu japanilainen ketju. Kohtuuhintaisia logottomia perusvaatteita, jotka on tehty laadukkaista materiaaleista. Erikoisempaa hörhelöä ei löydy, mutta neuleita, paitapuseroita, t-paitoja, toppeja, mekkoja, hameita, housuja, alusvaatteita, sukkia ym. Cashmere- ja merinovillaneuleet edullisia ja hyviä. Pellavaa ja hyvää puuvillaa löytyy. Myös miesten ja lasten osasto. Koot vastaavat länsimaita. 

Toimittavat nettikaupasta Suomeen, postikulut muistaakseni kympin luokkaa. Euroopassa on liikkeitä ainakin Lontoossa, Pariisissa ja Berliinissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki verkkokauppaan unohtui: http://www.uniqlo.com/eu/en/home

Vierailija
4/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos, oonkin joskus kuullut tuon merkin nimen. Tutustunpa heti! Muitakin merkkejä saa ehdottaa, myös kotimaisia pieniä merkkejä. Tuosta Sanna Hopiavuoresta esim. tykkään.

Ap

Vierailija
5/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yllättynyt viime reissulla Silja Linen vaatekaupan laadusta. Positiivisesti! En muista merkkejä, kun tutkin lähinnä materiaaleja. Merkit ehkä selviää niiden nettisivuilta ja sitten voi etsiä niitä muualtakin. Luonnonmateriaaleja, silkkiä, villaa, cashmereä...

Vierailija
6/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniqlo on tosi kiva!

Ivo Nikkololla kivoja vaatteita.

Marimekolla myös.

Tiger of Sweden, Part Two, Flippa K.

Suosittelen käyntiä pukeutumisneuvojalla esim Stockalla tai Sokoksella.

Tai ainakin reissua kauppoihin!

Vierailija
7/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekolta en ole löytänyt oikein itselle sopivaa, ja mun mielestä siellä on aika korkeat katteet (laatu on huonontunut, mutta hinnat nousseet). Ikävä kyllä! Kankaista tykkään edelleen. Osaisko muuten joku tässä ketjussa kertoa, saako Fruit of the Loomin huppareita enää mistään?

Ap

Vierailija
8/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

By Pia's pellavavaatteet? Siellä on röyheloitä ja liehukkeita, mutta myös ilman niitä olevia vaatteita. Nyt oli tullut myyntiin kivannäköisiä paitiksia.

Vierailija
9/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

r-collection myy/ tekee perusvaatetta. Ovat kalliimpia kuin halpikset, mutta eivät siis mitään merkkikamaa ja kestävät hyvin pesua ja käyttöä. Tyyli on selkeä.

Mutta jos menee mihin tahansa isompaan vaatekauppaan/ tavarataloon (Sokos, Halonen..) niin sieltä luulisi löytyvän noilla kriteereillä jotain. 

Vierailija
10/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele Sokoksen pukeutumisneuvojaa. Tai sitten mulla oli vaan huono tuuri. Mites ompelijan käyttäminen? Siinä on tietysti oma vaivansa mutta kun on löytänyt tyylinsä ja värinsä hyvä ompelija kyllä ompelee toiveiden mukaisen ja laadukkaan vaatteen.

Vierailija
11/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina unohdan tuon R-collectionin! Niiden sivuilta oon joskus löytänytkin jotain kivaa. En oo pitkään aikaan käynyt missään tavaratalossa, mutta tosi harvoin näen vaatteen, josta oikeasti tykkään. VOi tietty olla, että en oikein itsekään tiedä, mitä haluan. Mulla on mielikuva vaatteista, joista tykkäisin, mutta se ei ole kauhean konkreettinen. Esim. tykkään, että yläosat ovat vähän pitempiä, ja se jo vaikeuttaa kivan neuleen löytämisessä. Hyvä puoli tässä on se, että tarvitsen aika vähäisen määrän vaatteita :)

Ap

Vierailija
12/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja ompelijasta haaveilen, mutta asun pienellä paikkakunnalla, eikä täältä ole helppo sellaista löytää. Mutta ei se mahdotonta ole :)

Ap

Vierailija
13/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kotimainen Nosh, oletko tutustunut? Niillä on paljon raitaa, mutta myös yksiväristä. Materiaalit laadukasta trikoota, joustocollegea ja flamea pääasiassa, siistejä ja tyylikkäitä! En nyt ole ihan varma, joko ovat uuden malliston julkaisseet. Verkkokauppa löytyy!

Vierailija
14/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kotimainen Nosh, oletko tutustunut? Niillä on paljon raitaa, mutta myös yksiväristä. Materiaalit laadukasta trikoota, joustocollegea ja flamea pääasiassa, siistejä ja tyylikkäitä! En nyt ole ihan varma, joko ovat uuden malliston julkaisseet. Verkkokauppa löytyy!

Mä oon tilannut esikoiselle tuolta, mutta ne aikuisten vaatteet ei oo ehkä ihan mun tyylisiä. Mielelläni kyllä tilaisin sieltä, olen todennut hinta-laatusuhteen hyväksi. Mutta mä kyllä katson nyt taas ne läpi, aina joskus asioita näkee uusin silmin.

Ap

Vierailija
15/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suosittele Sokoksen pukeutumisneuvojaa.

En mäkään. Neuvoja olisi pukenut minut kuin 50 v pankkivirkailijan tms asiakaspalvelevan konttori-ihmisen, vaikka sanoin että olen koodari ja työpaikallani pukeudutaan erittäin rennosti. Silti ehdotti kynähameita ja paitapuseroita ja muita ns. tätivaatteita.

Vierailija
16/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Anna Ruohonen liian kallis?

Vierailija
17/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli Noshilta kiva: http://nosh.fi/product/2375/jackie-raitamekko-navy Tällä hetkellä kuitenkin mun koko loppu.

Ap

Vierailija
18/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittele Sokoksen pukeutumisneuvojaa.

En mäkään. Neuvoja olisi pukenut minut kuin 50 v pankkivirkailijan tms asiakaspalvelevan konttori-ihmisen, vaikka sanoin että olen koodari ja työpaikallani pukeudutaan erittäin rennosti. Silti ehdotti kynähameita ja paitapuseroita ja muita ns. tätivaatteita.

Mä ainakin mielessäni ajattelen, että pukeutumisneuvojalla käydään lähinnä, kun tarvitaan työvaatteita. Mä oon kääntäjä ja työskentelen kotona, joten en tarvitse työvaatteita :)

Ap

Vierailija
19/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Anna Ruohonen liian kallis?

Ehkä himpun liian kallis, eikä ihan täysin mun makuun, vaikka kauniita juttuja kyllä!

Ap

Vierailija
20/35 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän hyviä neuvoja annoitte! Saa antaa lisää, mä käyn kyllä katsomassa vielä ketjua, vaikka nyt täytyykin mennä. Ainakin Uniqlosta ja R-collectionilta varmasti löydän jotain.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi