Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mutterit auki pyörästä?

01.04.2016 |

Yritän saada polkupyörästä eturengasta irti pyörän kumin paikkausta varten, mutta mutterit istuu niin tiukassa kiinni, etten saa ollenkaan väännettyä niitä auki. Olen kokeillut öljytä niitä ompelukoneen öljyllä (alkuun myös rypsiöljyllä, joka ei tietty ole se parhain vaihtoehto), mutta ei aukea. Yritän vääntää niitä auki ihan asianmukaisella työkalulla (en tiedä sen nimeä, mutta kuitenkin), mutta ei onnistu. Ei mulla kauheasti ole voimaa käytössä, olen nainen, mutten kuitenkaan ihan huonokuntoisimmasta päästä. Tiedän kuitenkin, ettei noiden avaamiseen oikeasti ees hirveesti voimaa tarvita, noi oon vaan jotenkin jämähtäneet tai ruostuneet kiinni noi mutterit. Onko jotain vinkkejä antaa tai ehdottaa parempaa öljyä, jonka avulla noi voisi saada auki? Olen tosi kiitollinen, jos jollain antaa toimivia vinkkejä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse mitään öljyjä. Normaali jämerä lenkkiavain riittää, tai hylsyavain.

Noin pienet mutterit aukeaa varmasti kunhan väännät oikeaan suuntaan.

Vierailija
22/24 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan kuten on mainittu. "Perussääntö"

1. Jos haluat paikata renkaan, älä irroita sitä pyörrästä vaan ota sisäkumi esiin renkaasta ja etsi reikä.

2. Jos irroitat renkaan niin osta uusi sisäkumi, ei tosiaan maksa kuin pari euroa. Koon löydät vanhasta sisärenkaasta muistaakseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaan koko löytyy ulkorenkaasta.

Vierailija
24/24 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla eurolla ei taida ihan saada sisäkumia, kunnollista ei ainakaan. Jos päädyt vaihtamaan renkaan, kannattaa varmistaa, että ostat samanlaisella venttiilillä varustetun kuin mikä on takapyörässä. Muuten joudut hommaamaan molemmille pyörille oman pumpun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi