Sanokaa introverttien hyviä puolia?
Kommentit (20)
Eivät tee itsestään suurta numeroa aina ja kaikkialla
Ei tarvitse kuunnella turhanpäiväistä kälätystä tai minäminä-puheita, kun introvertin kanssa keskustelee. Usein puhuvat vähän, mutta asiaa.
Pysyvät yleensä omissa oloissaan, eivätkä ole riesaksi meille normaaleille sosiaalisille ihmisille.
Tietysti on! He ovat hyviä kuuntelijoita ja osaavat lohduttaa. Yleensä mitä itse tunnen/olen tuntenut, niin ovat myös luotettavia.
tuossa toisessa ketjussa sanottiin extroverttien olevan ns. niitä täydellisiä ihmisiä ja suorittajia. Onko introvertit sitten laiskoja ja epätäydellisiä?
Me emme yritä käännyttää ekstroverttejä, vaikka he silkkaa ystävällisyyttään usein yrittävät saada meidät muuttumaan. Emme suosittele heille, että kokeilepas kerran jäädä pois yhteisistä riennoista ja viihtyä vain omissa oloissasi, niin varmaankin alkaisit siitä tykätä.
Harkitsevuus, tarkkaavaisuus, havaintojeni perusteella usein parempi keskittymiskyky.
Introvertit ovat ihanan inhimillisiä. Ja antavat toisille tilaa ja kuuntelevat.
Vierailija kirjoitti:
Pysyvät yleensä omissa oloissaan, eivätkä ole riesaksi meille normaaleille sosiaalisille ihmisille.
Oi kun olet nokkela
En minä ainakaan ole koskaan jäänyt pois mistään yhteisistä riennoista, olen niissä ensimmäisten joukossa mukana.
Researchers estimate extroverts make up 50 - 74 percent of the population.
Intro-pertti:
- Tekee juttuja valmiiksi asti, keskittyy yhteen asiaan kerralla
- Ei länkytä turhia, ketään ei kiinnosta sun kaupunkiloma
- Ei korosta itseään
- Ei ole ärsyttävä
- Ei tartte hakata
Extro-pertti
- Samat mutta kääntäen
Luin juuri tutkimuksesta, jonka mukaan intorvertit ihmiset ovat yleensä älykkäämpiä. Lisäksi he ovat sopusoinnussa ja tasapainossa itsensä kanssa, joten viihtyvät itsekseenja omien ajatustensa kanssa. Ja nimenomaan ajattelevat, mikä korreloi suuremman älykkyyden kanssa.
Itseäni en osaa määritellä introvertiksi, mutta en myöskään ekstovertiksi, taidan olla jotain siltä väliltä. Tai sitten en ole mitään.
Ei tunkeile, on asiakeskeinen eikä niin altis luomaan kaikenlaista rasittavaa ihmissuhdedraamaa esim. työpaikoilla kuin ekstrovertti
Monesti olen lukenut, että introvertit ovat luovia, älykkäitä ja syvällisiä. No, en minä ainakaan... :(
Taiteellisia ehdottomasti :)