Avioeron seurauksena pitäisi tehdä pakkosterilisaatio
Noista uusperheiden asumiskuvioista tuli mieleen, että kaikilla ei todellakaan pitäisi olla yhtäläisiä oikeuksia lisääntyä. Jos olet valinnut puolison ja erityisesti valinnut tehdä lapsia, tuon valinnan tulisi olla pysyvä. Jos eroat, pitäisi eron seurauksena tehdä myös sterilisaatio. Loppuisi niiden uussuhteiden ankkurilasten teko! Eikä ehkä tarvisi keskustelupalstoilla ihmetellä, kun ei kaikki lapset mahdukaan uuteen elämään. :(
Kommentit (12)
Vai pitäisikö nämä uusioperheeseen syntyvät lapset abortoida heidän oman etunsa nimissä? Ihan yhtä kannatettava ratkaisu mielestäni.
Provo mikä provo, mutta itse asiassa olen samaa mieltä noista ankkurilapsista. En ymmärrä, miksi jokaisen uuden seurustelusuhteen kanssa rakkaus pitää sinetöidä panemalla alulle uusi elämä. Mikäli itse joskus vastaavaan sorrun, olen kyllä seonnut täysin.
Tuossa pitkässä uusperheen asumiskuvioketjussa ei itse asiassa ollut muita uusperheeseen syntyneitä ankkurilapsia kuin ne kaksi poikaa jotka siinä jäivät seilaamaan. Vanhin poika oli isän ekasta suhteesta ja tyttö oli äidin ekasta suhteesta. Kaksi välipoikaa olivat isän uusiosuhteesta, eli heitä ei aloittajan näkemyksen mukaan pitäisi olla olemassa.
Mikä tietysti helpottaisikin huonejakoa.
Mutta vähän vaikea heitä on perustellusti eliminoida tässä vaiheessa.
Totta kai aloitus on provosoiva, sillä oikeusvaltiossa tuollaista pakkosterilisaatiota ei voida tietenkään ikinä toteuttaa. Kärjistäminen luo keskustelua.
Palstan mittapuun mukaan "provo" tämä taas ei ole, sillä olen aidosti sitä mieltä, ettei lisääntymisoikeuden pitäisi koskea kaikkia sareja ja villejä tasapuolisesti. Ankkurilapsen abortointi (tai vaikka pakkoadoptio) ei ole sama asia, kuin aikuisen vastuuttaminen omasta elämästään. Syytönhän se uusi vauva olosuhteisiinsa on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuossa pitkässä uusperheen asumiskuvioketjussa ei itse asiassa ollut muita uusperheeseen syntyneitä ankkurilapsia kuin ne kaksi poikaa jotka siinä jäivät seilaamaan. Vanhin poika oli isän ekasta suhteesta ja tyttö oli äidin ekasta suhteesta. Kaksi välipoikaa olivat isän uusiosuhteesta, eli heitä ei aloittajan näkemyksen mukaan pitäisi olla olemassa.
Mikä tietysti helpottaisikin huonejakoa.
Mutta vähän vaikea heitä on perustellusti eliminoida tässä vaiheessa.
Niinpä. Siinäpä oli vakka kantensa löytänyt: mies oli selvästi pukki ja jo vaikka kuinka monennella kierroksella, ja nainen karmea akka, kun piti poikia ylimääräisinä häiriötekijöinä. En koskisi pitkällä tikulla kumpaankaan. Lapsiparat.
Pakkosterilisaation huutelu menee aina provon puolelle (ns. natsikortti). Mutta kuten sanoin, olen samaa mieltä siinä mielessä, että ankkurilasten puskeminen maailmaan on mielestäni käsittämättömän typerää. Ihan kuin niissä edellisen puolison kanssa tehdyissä lapsissa olisi jokin vikana, pitää tehdä parempi. Terv. 4.
Onpa hitlermäistä keskustelua. Mikä oikeus teillä on päättää ihmisten elämistä? Mikä mittari on se, että uusperhe muka epäonnistuu aina?
Mikä oikeus teillä on arvostella ja arvottaa toisten elämää?
Tällaisten aloitusten perusteella pitäisi tehdä pakkosterilisaatio.
Mutulla ;)? Terv. 4/7, jota ankkurilapset ärsyttää, mutta ei silti lähtisi niitä tai heidän vanhempiaan likvidoimaan. Ihan perusystävällisesti jopa kohtelin yhtä ankkurilapsen äitiä viime viikonloppuna, kun sellaiseen törmäsin.
Kyllä, kannatetaan. Ei muuta kuin otetaan mallia maanpäällisestä paratiisista nimeltä Pohjois-Korea. Tämä tällainen liberaali tasa-arvohömpötys on länsimaista propagandaa.
Jos puhutaan terveiden ihmisten pakkosteriloinnista noin kevyesti, vaikkakin itsetunnustetusti provosoivasti, niin kuinka helppo onkaan siirtyä pohtimaan esim. poikkeavien ihmisten ihmisarvoa loukkaavan toimenpiteen suoritusehdotuksesta.
Vaikka ihmisillä on mielipiteenvapaus ja rankoistakin asioista pitää keskustella niin muistakaa hyvät ihmiset että jokaisella teolla on seurauksensa. Myös mielipiteen esittämisellä. Kun sinä provosoit saadaksesi aikaan keskustelua tulet myös väistämättä kiihottaneeksi yhteiskunnan jäseniä, joilla ei välttämättä ole ihan kaikki muumit laaksossa ja jotka eivät ymmärrä mikä on kohtuullista ja mikä ei.
Ainahan voit tehdä kansalaisaloitteen asiasta ja näin ollen saada ehdotuksesi eduskunnan käsittelyyn.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi