Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö avohuollon tukitoimet vanhemmista huonompia kun muut?

Vierailija
20.02.2006 |

Mun lapset olivat reilu vuosi sitten avohuollon tukitoimena sijoitusperheessä 2viikkoa. Itse ne sinne halusin, voimat loppui. Taustalla eron jälkeen ex:n uhkailut, autopommista ja siitä kuinka talo palaa ulkoapäin paremmin ja kerran kävi kirveenkin kanssa ovea hakkaamassa. Ja paljon muuta. Ex alkoi eron jälkeen käyttämään huumeita suonensisäisesti ja mä oikeesti pelkäsin. Yritin olla vahva ja jaksaa mutta ei vaan voimat riittäny.

Mutta siis se mikä ahdistaa on se kun asutaan pikkukaupungissa ja täällä kaikki tuntuu tietävän asian. Mut on tuomittu huonoksi äidiksi koska " multa on viety lapsetkin" . Ketään ei sano suoraan mutta kun sen näkee... Ja kuulee kavereilta mitä juttuja liikkuu. Miks kukaan ei halua käsittää syitä miksi näin kävi vaan ovat mielestään oikeutettuja toimimaan tuomareina?

Oonko mä nyt sitten ton takia täysp***a äiti kun en ole aina pystynyt lapsistani huolehtimaan?

Miks kukaan ei " syytä" ex:ää tästä, miks kaikki syy ihmisten silmissä on mussa?

Ja kukaanhan ei multa ole lapsia vienyt, heitä ei ole huostaanotettu vaan nimenomaan omasta pyynnöstäni ne sijoitukseen halusin... Joka päivä kun he olivat pois, kävin hoidattamassa itseäni psykiatrisella... Puhuin, puhuin ja vielä kerran puhuin ja pääsin itseni kanssa yhteisymmärrykseen ja hain lapset kotiin ja sen jälkeen ollaan eletty ihan normaalia elämää. Tähän tosin auttoi huomattavasti se että tossa kohtaa ex tajus jättää meidät rauhaan.

Miten paljon pitää pystyä kestämään? Mä en nähtävästi kestänyt tarpeeksi ja nyt olen sitten tän kylän silmissä huono äiti...

Ja apua en saanut lastenhoitoon silloin mistään. Omalla äidilläni oli rintasyöpä, hänen miehensä on 90%:nen invalidi, oma isäni on alkoholisti, sisarukset ovat kaukana ja ex:n suku ei halunnut meitä auttaa eivätkä vieläkään tapaa lapsia (erosta nyt yli 2vuotta). Mä yritin ja yritin mut en vaan kestäny kaikkee yksin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tolloin 4alle 4vuotiasta ja yksi kouluikäinen lapsi.

T:ap

Vierailija
2/7 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Näin ei pitäisi olla. Itse en uskaltaisi hakea mitään apua. En edes lastenhoitajaa kaupungilta, vaikka hoitaisin aina kahta pientä yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä en vaan jaksa käsittää, miten nää tällaset tyypit sikiää niin paljon???

Maailma on täynnä HYVIÄ miehiä, joista ei tule isää, vaikka niin haluaisivatkin. Ja sit näille rentuille tehdään lapsia liukuhihnalta!!

En kasitä!!

Voisitko selittää??

Vierailija
4/7 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 1lapsi ennestään ja 2yhteistä haluttiin vuoden ikäerolla. No, sitten kävi vahinko, kierukkaraskaus, enkä halunnut aborttia, ajattelin että kyllä minä sen yhdenkin vielä jaksan hoitaa. Sitten kuitenkin viikolla 13 selvisi että odotin kaksosia. Että siksi näin.

T:Ap

Vierailija
5/7 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulje pää pystyssä ja anna muiden puhua mitä puhuvat. Kyllä tunnut olevan vastuuntuntoinen äiti, jolla oli vaan huono mies ja ikävä erokriisi.

T: lastensuojelussa työskennellyt

Vierailija
6/7 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä, että olet hakenut apua ongelmiisi, ennen kuin jotain kauheaa ehti tapahtua. se jo osoittaa sinut hyväksi äidiksi. älä välitä toisten puheista, sillä pahan puhujia löytyy aina, teetpä miten päin tahansa. Tsemppiä sulle ja jaksamista.

Vierailija
7/7 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ei pitäisi olla. Itse en uskaltaisi hakea mitään apua. En edes lastenhoitajaa kaupungilta, vaikka hoitaisin aina kahta pientä yksin.