Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te ketkä saatte tai olette saaneet kotihoidontukea!

Vierailija
30.03.2016 |

Eli siis, minull on edes tuo tuen saaminen ja käsitystä ei ole minkäänlaista, ett minkä suuruinen tuo tuki on.. Ja koska kh tuki on kumminkin itsessään pieni, saako sen lisäksi hakea mitään? Jos opiskelee saako opintotukea tai työttömänä työttömyyspv rahaa? Kiitos teille jotka viitsitte vastata!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt yhtäkkiä osaa vastata muuhun kuin siihen että kotihoidontuki yhdestä alle kolmevuotiaasta on ~300€.

Kelan sivuilta löytynee lisätietoa ja siellä on myös laskureita tukien saamisiin liittyen.

Vierailija
2/6 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hakea muita mutta sitten se kotihoidontuki vähennetään siitä toisesta tuesta... Ja työttömän on mentävä koulutukseen tai töihin jos käsketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä että asutko avoliitossa vai yksin lapsen kanssa. Minä asun avoliitossa ja saan rahaa 2,5 vuotiaasta reilu 400€/kk (hki lisällä). Miehen tulot vaikuttavat siihen että en saa hakea muuta. Minä en siis käytännössä pysty maksamaan muuta kuin oman osuuden asunnosta. Mies maksaa KAIKEN muun. Tämä on tietenkin tavallaan epäreilua koska mies tekee hitosti duunia sen eteen että voimme elää kuin yksin asuvat jotka saavat rahan "ilmaiseksi". Se on meidän hintamme siitä että haluamme lapsen olevan kotihoidossa 3 vuotiaaksi asti ja että hän edes iltaisin näkee pari tuntia isäänsä saman katon alla. Valintoja siis. En valita.

Vierailija
4/6 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa pieneltä. Saan parhaillaan myös asumislisää, ja saan sitä varmasti myös jatkossakin. Mieheni on töissä ja olen avoliitossa, eli kuulostaa siltä etten tule mitään saamaan. Vai tarkoittaako tuo vähennys sitä että saan kotihoidontukea työttömyyspvrahan lisäksi, mutta miniminä?

Ap

Vierailija
5/6 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilla on laskuri. Työttömyystuet lisäksi ei siis voi saada kotihoidontukea.

Vierailija
6/6 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään järkevämpi vaihtoehto on hakea työttömyyspäivärahaa eikä kotihoidontukea

Ap