Montako jäteastiaa?
Meillä on astiat metallille, lasille, sekajätteelle, energiajätteelle, paristoille, palautuspulloille/tölkeille, biojätteelle, pahville ja nyt uutena muovipakkauksille. Alkaa tila loppua! Missä te muut säilytätte noita. Päälle on muuten vielä kierrätyksen menevä tavara, sähkölaitekeräykseen menevät ja ongelmajäte kuten energiansäästölamput.
Joskus tuntuu että koti on pelkkä jäteasema vaikka kaikille on oma ämpäri tai laatikko.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Asiat voi tehdä helpostikin...
Miten? Olen sitä mieltä että kierrättää pitää ja näin kun asuu omakotitalossa niin kierrättäessä säästyy rahaakin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten? Olen sitä mieltä että kierrättää pitää ja näin kun asuu omakotitalossa niin kierrättäessä säästyy rahaakin.
ap
Siis toki kannattaa kierrättää mutta tarviiko kaikkia varten olla oma erillinen astia? Meillä on sama kestokassi pahville, lasille, pattereille ja palautuspulloille. Keräysastiat ovat kaupan vieressä joten samalla reissulla saa vietyä kaikki kun kassi on täynnä. Muoviroska laitetaan sekajätteeseen eli ihan tavalliseen roskikseen ja ruuantähteet ja muu biojäte laitetaan vanhaan hillopurkkiin ja käyn täytyttyä kippaamassa kompostiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Siis toki kannattaa kierrättää mutta tarviiko kaikkia varten olla oma erillinen astia? Meillä on sama kestokassi pahville, lasille, pattereille ja palautuspulloille. Keräysastiat ovat kaupan vieressä joten samalla reissulla saa vietyä kaikki kun kassi on täynnä. Muoviroska laitetaan sekajätteeseen eli ihan tavalliseen roskikseen ja ruuantähteet ja muu biojäte laitetaan vanhaan hillopurkkiin ja käyn täytyttyä kippaamassa kompostiin.
Siis sulla on kaikki suloisesti sekaisin samassa kassissa? Ei käy meille. Meillä on pakollinen energiajätteen keräys, on oltava jokaisen talon pihassa. Tyhjennysastiat ei ole minkään vakireittimme varrella. Biojätteelle mulla on pieni parin litran ämpäri mutta se täyttyy joka päivä, parikin kertaa päivässä jos teen enemmän ruokaa ja syödään paljon hedelmiä.
ap
Sekaisin kaikki, ei siinä montaa minuuttia mene kun ne nakkaa keräysastioihin. Missä tuollaisia vaatimuksia on että erikseen pitää kaikki olla?
Olenko ainut joka ei koe asiaa ongelmaksi?
ap