Floristin ammatti ja siihen pääseminen
Hei. Olisi kiva kuulla uutta tietoa ( vanhat ketjut jo lukenut ) floristin ammatista, hyvät ja huonot puolet. Millaista väylää pitkin olette alalle päätyneet. Itse olen alaa vaihtamassa ja mietin, että mikä olisi minulle paras väylä alalle. Olen siis tuleva aikuisopiskelija. Olen vuosia sitten ollut töissä kukkakaupassa, joten työstä on jonkilainen kuva. Ajattelin ensin mennä lukemaan puutarhurin perustutkinnon, suuntautumisena kukka ja puutarhakaupan linja, joutuuko siinä muuten ajamaan traktoria ja muita koneita vai onko se suuntautumisesta kiinni, kuka on käynyt ? :) ja siitä sitten floristiksi. Kaikki tieto olisi kultaa, toivottavasti täällä olisi alalla olevia/opiskelijoita. Kiitos jo etukäteen.
En ole floristi, mutta otsikkoon vastaten, olisin valmis lyömään vaikka 1000€ sen puolesta vetoa, että yrittäjyys on melkein ainoa keino löytää alan töitä. En usko että montaa kukkakauppaa tai muuten alan toimintaa löydät jossa olisi työvoimapulaa. Mutta se ei toki ole este alkaa siihen, olisin vaan valmistautunut yrittämiseen sinuna. Ja voin olla 100% väärässäkin toki.