Sitterikysely...
Hei!
Esikoista odotan ja oon miettinyt sitterin hankintaa...mielipiteitä siis kyselisin, kannattaako tuo hankinta vai tuleeko ilmankin toimeen?
Kiitos kaikille vastanneille! :)
Kommentit (10)
Sitteri oli todella kovassa käytössä päivittäin... Tyttö nukkui siinä jopa lyhyitä unia. Meillä oli tuo emman " parempi" sitteri käytössä.
Eli kummallakin pojalla ollut ihan ehdoton!
P.
ja arjen pelastus. Sitterissä on viihtyneet meidän molemmat pojat aina siihen saakka kun oppivat istumaan itsekseen. Sitterissä vauvaa on helppo siirtää kotona sinne missä muutkin ovat.
Katoliina olis varmaan lapsen kannalta parempi, muttei ollut mun juttu.
Joo, ei ois paljoa ollut suihkuun aamuisin asiaa, jos ei ois ollu sitteriä. Tosin on siitä ollut muutenkin hyötyä. Suosittelen.
Meillä sitteri toimi pääasiassa lapsen ensimmäisenä lelukorina.
Varsinaisessa käytössä sitteri oli joskus silloin, kun ripustin saunaan pyykkiä enkä viitsinyt laittaa vauvaa kylpyhuoneen lattialle. Samaten joskus, jos täytyi mennä suihkuun vauvan ollessa hereillä. Muulloin vauva viihtyi lattialla peiton päällä. Ehkä sillä on enemmän käyttöä, jos perheessä on useampi lapsi.
Hankimme sitterin käytettynä ja myimme sen eteenpäin, kun pienokainen oli noin 7 kk. Käytettynä saa siistejä perussittereitä, jotka kestävät vesipesun eivätkä maksa paljon.
Oli paljon sylissä ja viihtyi hyvin lattiallakin.
Toisen kanssa tehtiinkin remonttia ja lattialle ei voinut vauvaa laittaa, joten sitteri siirtyi kätevästi maalipurkkien mukana huoneesta toiseen :)
Kolmannen kanssa myös sitteri oli paljon käytössä kolme ekaa kuukautta.
Suosittelen...
No, jokaisella eri tarpeet ja eri lähtökohdat.Meillä ei esikoisella ollut ja usein harmittelin.Toiselle ostin baby björnin sitterin ja sitä voin kyllä lämpimästi suositella.Pestävät kankaat siinäkin.Ja on semmonen tukeva..lapsi saa itse keinumaan sen kun heiluttelee jalkojaan ja siitä on ollut paljon iloa :) kovassa käytössä ollu sitteri meillä siihen saakka kun vauva lähti liikkumaan.Vieläkin tarvittaessa siihen laitetaan " arestiin" (esim kun äiti paistaa pullaa ja pikkuveijari koko ajan ois kaverina :o)
meillä molemmilla lapsilla ollut tosi paljon käytössä. sekä esikoisella että tällä toisella. Nytkin kun ei suostu yöunille niin keinuttelen sitterissä jalallani ja samalla surffaan netissä. Myös monet päiväunet on vauva sitterissä nukkunut kun olen sen laittanut vaaka-asentoon. Jos on kylmät lattiat niin sitterissä on parempi olla kuin lattialla vaikka kyllä lattiallekin pitää laittaa jossain vaiheessa että lapsi oppii liikumaankin.
suosittelen kovasti. tuvakaukalossa kun ei ole hyvä pitää pitkiä aikoja kun siinä on niin huono asento selälle
perussitteri ei maksakaan paljoa
rauhassa monia juttuja alkaen suihkussakäynnistä.
BabyBjörnissä pystyy istumaan muistaakseni 15-kiloiseksi. Meillä se on edelleen esillä ja n. 3-vuotiaamme istuksii tai keinuttelee itseään siinä edelleen toisinaan. Nyt tosin hän alkaa olla hiukan pitkä löhöilemään siinä.
Tilapäisenä sitterinä käytettiin välillä turvakaukaloa, mutta poika oli niin sylikissa että ei pahemmin suostunut olemaan äidistä erillään. Meillä tarpeellisempi kapistus oli kantoliina. ;-)