Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤ KULTAINEN 60-LUKU ja viikko 8 ¤¤¤

20.02.2006 |

Aloitetaanpas uusi pinkka, en ainakaan missään vielä nähnyt?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvä päivä syntyä se 15:sta päiväkin kuin ystävänpäivä.

Lähettäisin kanssa noita sydämiä, mutten sattuneesta syystä kerennyt vielä opettelemaan sitä, ohjeet kyllä laitoin talteen.

Pieni mies rupesi juuri nukkumaan, joten parempi mennä itsekin, että kerkee nukkumaan ennen seuraavaa syöttöä, mutta palailen ehkä huomenna.

niisku ja pieni mies 1 vko

Vierailija
2/25 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiskulle ja belidalle!

terkuin sonjaemma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olipa tiukka matsi, hiki tuli penkkiurheilijallekin 3. erän viimeisillä minuuteilla!

Muuten ei tänne mitään kuulukaan, meitsi vaan paisuu ja kerää painoa. Ei tietoakaan siitä, että ois pudonnut grammaakaan niin kuin viime neuvolaan mennessä. Mulla seuraava kerta ens tiistaina, ja hohhoijaa, en uskalla ajatellakaan sitä vaakaa. Oikeesti tää on aika kamalaa, sillä hengästyn jo puhuessani seisaaltaan! Kuvitelkaapa sellanen jättikokoinen jumppapallo, johon on tökätty neljä tikkua raajoiksi, niin saatte aika hyvän kuvan meikäläisen tämänhetkisestä tilanteesta!

Kaks päivää töitä jäljellä, sitten on hiihtoloma!

t. Bonita 31+4

Vierailija
4/25 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin toissapäivänä miehen kanssa ilmeisesti ruokamyrkytys. Toissayönä klo 4 alettiin oksentaa ja sitä kesti eilisiltaan. Nyt on parempi olo, mutta tosi huteralta tuntuu ja maha on hellä. Eilinen päivä oli kyllä varsinaista survival gamea täällä kolmen (terveen) pikkupojan ja koiran kanssa, kun isi ja äiti olivat tajunnan rajamailla ja juoksivat vuoronperään oksentamassa.

Huh huh. Onneksi vaavi ei tainnut saada mitään bakteeria itseensä, kun on ainakin ollut tosi vilkas edelleen. Ei oo muuten maailman mukavin tunne, kun joku potkii sisältäpäin samalla kun oksennus kouristaa... Soitin terveysneuvontaan ja yritin kysyä onko ruokamyrktysbakteereista jotain haittaa sikiölle (kun tietysti listeriasta tietää vähän liikaakin...) mutta ei ne osanneet sanoa muuta kuin että pitää nyt hoitaa itseään. Voihan olla, että me saatiin myös joku virus, mutta ihmeen samalla kellonlyömällä tuli ensimmäiset yökkäykset, ja sitäpaitsi pojat on ihan terveinä. Kaikenlaista jännää taas täällä siis.

Mua ei enää nykyään jaksa jääkiekko kinnostaa. On mennyt niin väkivaltaiseksi ja muutenkin tökkii. 80-luvun alussa olin ihan fanaattinen fani, mutta kai se ikä painaa sitten, kun nykyään oon enemmän curling-osastoa?? Tein pari päivää sitten sellaisen ' testaa henkinen ikäsi' -testin, ja tulokseksi tuli 57v!!! Just sen ikäiseltä tässä tuntuukin ja varsinkin näyttää.... Pitäisköhän tänne perustaa 50-lukulaisille oma pino??? ;o)

terveisin edelleen huonovointinen Jymy rv 30+5

Vierailija
5/25 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa Jymy tollainen oksentelu! Meillä oli viime talvena ihan hirveä rotavirus ja ajattelin, että mitä jos sellainen tulisi nyt raskaana. Tuntikaupalla hirveässä kuumeessa oksentaminen on toivelistani viimeisenä tällä hetkellä. Hyvä toisaalta, ettei teillä kaikki olleet kipeitä, kun se pyykkimäärä ainakin 1 v oksentelijan kanssa oli mahtava.

Meillä ei ole telkkaria, käydään aina naapurissa siskollani, jos tulee jotain " tärkeetä" . Nytkin käytiin se Suomi-USA -matsi katsomassa. Mulla alkoi vatsa ihan kramppaamaan kun jännitin niin hirveästi. Itseasiassa se jossain määrin jatkuu vieläkin lievänä... Mietinkin, että voiko tuollaisesta jännityksestä alkaa supistelemaan? Kuulostaa ehkä vähän hullulta kysymykseltä? Olen joka tapauksessa ottanut tänään aika rauhallisesti, kun levossa tilanne rauhoittuu.

(Tästä saisi melkoisen lööpin: nainen synnytti viikolla 26 kisajännityksen takia!)

Eilen näin kirppiksellä niin ihania 56 cm vaatteita että oli taas " pakko" ostaa. Jostain kumman syystä mukana oli reilusti pinkkejä. Kun on tähän asti saanut ostella vain niitä sinisiä, vihreitä yms. poikavärejä niin minulla on, kuten ehkä on jo tullut esiin, armoton veto näihin tyttöjen vaatteisiin.

Kukas täällä muuten nyt onkaan Niiskun ja Belindan jälkeen seuraavana vuorossa? Bonita ja Jymy nähtävästi?

äitimiia rv 25+5

Vierailija
6/25 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin taas vaikka minne asti pudonneina.

Oon aivan katki, kun imuroin huushollin ja leikkasin kahden vanhimman pojan tukat. Ne on vielä saaneet nyt päähänsä, että leikkuria ei saa käyttää, eli saksihommiksi meni. Ja molemmilla on ainakin kolme kertaa sen verran hiuksia kuin mulla ja nekin rautalankaa... Hyvä ettei oo rakkoja käsissä.

Taitaa vatsatauti edelleen verottaa voimia. Ei oikein ees jaksa työntää rattaita tuota meidän pihatietä.

Joo, rotavirus tässä raskausaikana olis kyllä ihan vihoviimeinen yllätys. Meillä kuopus sairasti sen viime keväänä (silloin 8kk) ja joutui mun alusta lähtien tekemästä Osmosal-nesteytyksestä huolimatta sairaalaan tiputukseen viikoksi. Ja kun olin siellä häntä hoitamassa, niin sain itsekin saman taudin ja istuin sairaalan vessanpytyllä 3vrk putkeen. Ystävällinen henkilökunta toi mullekin Osmosalia. Paino putos tuona aikana 3kg, mitähän se pudotus olis ollut ilman tuota lääkejuomaa. - - - Onneksi silloin isoveljet ja isi eivät saaneet tautia; ehkä se oli sairastettu jo aikaisemmin??

Mitenkäs Äitimiian perhe on toipunut vuodenvaihteen sairastelukierteestä? Ettekös te olleet se onneton poppoo, jolla oli kaikki vuoronperään ja välillä yhtäaikaa kipeinä pitkän aikaa? Toivottavasti nyt ootte paremmassa kunnossa.

Mulla on päivittäin pieniä kauhuntunteita että jospa synnytys jo käynnistyy. nyt on tasan 3vkoa siihen, kun esikoinen päätti putkahtaa maailmaan. ja täällä on kaikki niin kesken!!!! Ens viikolla yritän saada opiskelut valmiiksi ja sitten vois käydä vaaterumbaan; paitsi vauvanvaatteita pesuun, niin muiden lasten pieneksi käyneitä pois kaapeista, kevätvetimiä esiin jne. Se on nimittäin sellainen homma, josta mies ei selviä mikäli minä joudun tästä sairaalaan.

Niin, en oo aikoihin katsonut 60-kymppisten laskettujen aikojen listausta, mutta eiköhän huhtikuisten vuoro ala olla seuraavana? Vai oliko maaliskuussa joku? Eli Bonitan ja mun lisäksi ainakin Vaahtis on samoilla viikoilla. Ja oliks Lautanen, joka taitaa olla enemmän taustailija?

t. Jymy rv 31+0 jipii!

Vierailija
7/25 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti aika vaan kuluu nyytin, ettei edes nettiin kerkeä;)

Pikkuinen kasvaa hurjasti ja syö älyttömiä määriä, pakko antaa lisäruokaa, kun oma ei riitä.

Päivitin listauksen ja laitoin sen uudelleen nimellä: kultainen 60-luku listaus. Joku muu saa jatkaa sen päivittämistä tästälähtien. Synnärillähän on näköjään ruuhkaa huhtikuussa..

Koitan keretä tänne joku päivä paremmalla ajalla.

niisku ja pieni mies 11 vrk

Vierailija
8/25 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viikko oikeastaan on mennyt muuttopuuhissa ja SILTI vanha talo näyttää vielä ihan asutulta :o( Hirveää, miten paljon sitä onkaan tavaraa kertynyt! Neljä lasta kyllä tarttee kaikenlaista ja kun on tyttöjä ja poikia tasaisesti, niin täytyy melkein olla tuplatavarat. Olkaa onnellisia te, joilla on vain toista sukupuolta! Polkupyöriäkin meiltä taitaa löytyä kymmenen, luistimista nyt puhumattakaan... Ja kaikki kun pitää vielä säästää tälle tulevalle vauvalle, jonka sukupuoli on vielä arvoitus...

Torstaina kävin neuvolassa ja kaikki oli taas ok :o) Tosin paino alkaa taas " kivasti" nousta, joten hyvin olen nyt ottamassa teitä isovatsaisempia kiinni. Neljä kiloa kolmessa viikossa... Tästä se taas lähtee kuten aina aiemminkin ja tahti on sitten loppuun asti kilo viikossa...

Vauvavakuutuskin meille myönnettiin :o) Täytyy kyllä Pohjolan puolesta sanoa, että tosi nopeasti tuli päätös, alle viikossa! Tapiolasta sitä on aina odoteltu viikkokaupalla!

Tinka + Nuppu rv 20+1 (jee, puoliväli ohitettu :o) )

Vierailija
9/25 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se meni jäkiskulta ohi suun, mutta onhan hopeakin hyvä. Silti ottaa kaaliin, AINAKO me Ruotsille hävitään, häh??? (nojuu, älkää muistuttako MM-kullasta, siitä on 11 v aikaa)

Mulla alkoi hiihtoloma. Ylihuomenna on neuvola, ja sieltä aion ruikuttaa itteni saikulle, ettei tartte enää vajaaksi kahdeksi viikoksi kouluun palata. Olen rahdannut sinne jo kaikki mappini ja matskuni ja toin työkengätkin kotiin. :-) Muutamat kokeet tarvii vielä korjata, mutta siihen aion työurani toistaiseksi katkaista. Ja sille pienelle nelijalkaiselle, joka oli kakkinut opehuoneessa kaappiini, viritin loukun juustoineen päivineen loman ajaksi, joten toivottavasti kräpsähtää. Yksikään luontokappale ei minun vaivalla vääntämiä monisteitani syö, se on vissi!

Tämä masu painaa kuulkaa tonnin. En uskalla käydä kotivaa' alla, sillä olen taas kaikkien kiireiden ja väsymyksen keskellä syönyt pizzaa ja pari kertaa hampurilaisen. Voi minua!

Tamalle ostin eilen uuden kylpyammeen, kun entinen on aika surkeassa kunnossa. Haluaisin lähteä nyt viikon aikana Ikeaan hoitopöytä- ja hömppäostoksille (no, oikeesti on kyllä muutakin ihan tarpeellista hankittavaa), mutta katotaan nyt, saanko ketään houkuteltua mukaani. Yksin en viitti, enkä jaksa ajaakaan enää yksin niin pitkää matkaa. Isäntä rehasi tänään jo pinnasängyn paikalleen ja suoritti kuntotarkistuksen. Yks pinna pitää liimata, hioa ja maalata, muuten on ok.

Joko Jymyn luona ollaan toivuttu mahataudista? Sitä on täälläkin päin liikkeellä, ja toivon hartaasti, että onnistuttais välttymään siltä. Riski on silti aika iso, kun noi tenavatkin palaa huomenna taas kouluun.

t. Bonita 32+1

Vierailija
10/25 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eiköhän tästä selvitä :), mutta harmittaa kyllä.

Niisku ja muutkin: minä voin kyllä päivittää tota meidä listaa. Ei kai sitä kauhean usein tarvitse tehdä?

Jymy: joten kuten on saatu sairastelukierre vihdoin katkeamaan. Hyvä niin, kyllä se viekin voimat.

Mulla on vaan muuten ollut taas aika lailla kipuja alavatsalla ja sellaista särkyä, joka säteilee reisiin asti. Ei kai se ole vaarallista, mutta rajoittaa kyllä liikkumista tosi paljon. Vähänkin kun yrittää liikuskella niin kipu yltyy.

Masu alkaa täälläkin olla ihan kohtuullisen kokoinen. Viikkoja kasassa nyt 26+1

äitimiia

Vierailija
11/25 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana oli lukea synnytyskertomustasi. Taas voi lähes tuntea pienen vauvan tuoksun :o)

Bonitan banaanin syönti uni oli aivan loistava :o) Kaikkea se mielikuvitus saakin aikaan. Minä olen epätoivoisesti odotellut vauvaa koskevia unia, mutta niitä ei vielä ole tullut... Kahden edellisen sukupuolen näin jo ihan alkuraskauden aikana.

Meillä oli siis eilen rakenneultra ja kaikki hienosti :o) Yllättäen en enää jännittänytkään ollenkaan kun menin sinne, tuntui vain, että kaikki on kumminkin hyvin. Vauvan koko vastasi muutamaan päivää viikkoja isompaa, mutta parempi niin. Tuleva isoveli (1v3kk) jaksoi hetken aikaa seurata tilannetta, mutta sitten piti taas päästä juoksemaan (eikö noi ikinä pysähdy?). Poikaolo taas vain vahvistui, vaikka ei kätilö sukupuolesta mitään puhunutkaan enkä kysynyt.

Vauvavakuutuksen hain viime viikolla, saas nähdä, myönnetäänkö. Aiemmat meillä ovat olleet Tapiolasta, mutta nyt tämä haettiin Pohjolasta, joten saas nähdä, onko kriteerit erilaisia. Jos vain tätä raskautta katsotaan, niin sitten kyllä saan vakuutuksen kun kaikki on ok, mutta jos ihmettelevät tuota keskoshistoriaa, niin sitten voi olla toisin...

Tinka + Nuppu rv 19+3

Vierailija
12/25 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

öh miten sitä ei nälissään muista, että kannattais syödä aika vähän kerrallaan! Taas tässä on maha kuin kaksi potkupalloa. Ahistaa, mutta nälkä kieltämättä lähti...

Mitenkäs mä en ikinä näe raskaus- tai synnytysunia? Enkä näe unia omista lapsistakaan?? Yritänkö öisin torjua mielestäni niiden olemassaolon, jotta sais nukkua rauhassa???? Olis kiva joskus pitää edes unissaan sellaista pikkuvauvaa sylkyssä... Ihan kroppa huutaa vauvan perään, kun on lukenut Niiskun ja Belindan ihanat uutiset.

Niin, jos Helinä on vielä näillä linjoilla, niin totta ihmeessä muistetaan ja perässä kömmitään sinne vauvapuolelle. Toivon liittyväni joukkoon huhtikuun puolella. Ei tätä mahaa kauempaa jaksais... ei sitten millään...

Tinka: mulla keskoshistoria ei oo vaikuttanut uuden vakuutuksen saamiseen ainakaan Sammossa eikä Fenniassa. Sen sijaan Fennia delas kolmannen lapsen vakuutuksen (siis ennen syntymää otettuna) koska olin ollut siihen raskauteen liittyen sairaslomalla pari viikkoa ennen kuin muistin laittaa hakemusta sisään. Ei auttanut mitkään selitykset, että tilanne on aivan normaaliksi todettu ja että takas oon töissä jne. - - - Mutta onni onnettomuudessa oli että poika syntyi täysaikaisena ja terveenä, niin otettiin halvempi vakuutus sitten heti synnytyksen jälkeen. Nyt laitoin neloselle paperit vetämään heti rv 12 kun olin käynyt np-ultrassa, ja sain sen ilman mitään mutinoita.

Me täällä edelleen ihmetellään, miten helposti kuopus on ruvennut nukkumaan lastenhuoneessa öitään. Nukuttaminen on hidasta niin kuin on ollut ennenkin, mutta herra on vedellyt sikeitä siellä jo kolme yötä, ja vain toisena yönä joutui ukko nukkumaan osan aikaa patjalla pinnasängyn vieressä. Luksusta olla kaksistaan omassa makuuhuoneessa/sängyssä! No, onhan meitä aika näyttävästi ja tuntuvasti kolme siellä kuitenkin. ;o)

Unohdin kertoa, että kylpyläreissulla nähtiin Ikaalisten tienvarsimainoksia, jossa luvattiin että ' Meillä tehdään uusia ihmisiä' . Huh, onneksi meidän kohdalla ei ole nyt enää akuuttia vaaraa moisesta! ;-)

Hyvää päivänjatkoa, nyt on mentävä makuuasentoon sulattamaan tätä toista potkupalloa...

t. Jymy rv 30+4

Vierailija
13/25 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA! Belindalle tyttövauvan syntymän johdosta!!,kun noita synnytys tarinoita kuuntelee, tuntuu että olisi jo niin mukavaa olla itsekin tuossa vaiheessa,ja vielä on niiiiin pitkä aika kesään:-)

Käytiin eilen miehen kanssa ajelemassa ja kiertämässä läpi Vantaan Variston lastentarvike kaupat!!oikeastaan nyt vasta todella realisoitui se mitä kaikkea tarvitsee hankkia, ja miten hirveästi kaikki maksaa!!Minusta tuntuu, että meillä olisi edessä konkurssi,jos kaikki pitäisi ostaa itselle ja uutena!Onneksi olemme saamassa lainaan ja käytettynä mm.turvakaukalon,vaunut,matkarattaat sitterin,rintarepun ym.Siis oikeasti tuntuu kyllä, että lastentarvikkeilla, jos millä todella osataan rahastaa!!!loppuilta menikin sitten siitä järkytyksestä toipumiseen:-))

Hyvä, että muillakin on sukulaisten suhteen suhtautumisessa raskauteen eroja,tuntuu vain oudolta, kun omassa perheessä tottunut siihen, että kuulumiset ja voinnit kysellään kun nähdään ja soitellaan, mutta se ettei" olla kiinnostuneita" herättää aina miettimään,mistä on kysymys!

Minusta tuntuu, että minun vatsani kasvaa nyt silmissä, joka aamu se näyttää peilistä isommalta ja isommalta, viikonloppuna on pakko lähteä tekemään vaatehankintoja,jos aikoo vielä jatkossakin astua ovasta ulos:-))

t:Tuah rv 22+

Vierailija
14/25 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveä häirikkö minusta on tullut, joka toinen viesti on näköjään täältä lähtöisin...

Tuahille piti lastentarvikkeista vaan kommentoida, että yllättävän paljon on myynnissä sellaista tarpeellisen näköistä - tai jonkun tutun suosittelemaa vempainta, jota ei loppujen lopuksi itse oikeastaan edes tule käyttäneeksi. Eli kannattaa vaan kylmäpäisesti ostaa vain peruskamppeet (mitä nyt kukin sellaisina pitää...;) ja sitten jäädä tarkkailemaan tilannetta. Tietysti jos saa jostain lainaan tavaraa - ja jos säilytystilasta ei oo pulaa - niin se on eri juttu.

Meidän esikoisen syntyessä asuttiin pienessä kaksiossa, jossa ei ollut mitään säilytystiloja, joten alkuun hankittiin vain vaunut, amme ja hoitopöytä jossa oli tilava laatikosto vauvanvaatteille (kaappitilan puute). Vaunut ja hoitopöytäkin mitattiin tarkkaan että mahtui makuuhuoneeseen ja hissiin (siis ne vaunut... ;).

Sitterin ostin käytettynä vasta kolmannelle vauvalle, kun sitä oli moni niin kehunut. Mutta eipä tullut käytetyksi ollenkaan, kun olin tottunut pitämään vaavia vaununkopassa ja lattialla. Nyt se vehje sitten odottaa vintillä uutta tulemistaan, mutta saankohan edes aikaiseksi kaivaa esille...?

Se on totta että kaikki maksaa hirveästi, ainakin uutena. Kiva on, että monet antaa omia hankintojaan kierrätykseen. Niillä on meidänkin budjetti pysynyt jollain tapaa pystyssä.

terveisiä taas, nyt tää mamma lupaa hiljetä vuorokaudeksi...

t. Jymy

Vierailija
15/25 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pääsenkin toivottamaan Belindalle onnea suloisesta tuhisijasta:)

Onnea myös imetykseen, kyllä se siitä, ja hermoilematta :) Tervetuloa vauvapinoon!

Pääsky ja Valio, kohta ½v

Vierailija
16/25 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä oli taas lisääntymistä tapahtunut. Onnea BelindaX! :) Ja sitkeyttä van imetykseen, kyllä se siitä...

Mutta nyt minä menen imettämään. Tavataan vauvapuolella. :)

-kirahvi.

Vierailija
17/25 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen harvinaisuus: olen yksin aamulla kotona! Poika lähti isinsä kanssa eilen mummolaan ja tulevat tänään illalla takaisin. Aamulehteä luin piiiitkääään!

Tuahin kysymys appivanhempien suhtautumisesta hymyilytti: minulla on meinaan ollut tottuminen siihen, että miehen perheessä ei IKINÄ kysytä mitään toisilta. Ei kuulumisia, ei mitään. Olen itse perheestä, jossa ilmaistaan toisista kiinnostumista kyselemällä kuulumisia ja tekemisiä yms. , joten täytyy sanoa, etten vieläkään oikein ole miehen perheen tyyliin tottunut. Kun tapasin anoppi ensimmäisen kerran, hän ei kysynyt minulta yhtään mitään: ei asuinpaikkaa, mistä olen, opiskelenko, olenko töissä jne. jne. Olen ihan ihmeissäni.

No, nyt osasin jo jouluna arvata kun koko miehen suku oli koolla, että raskaudestani tai voinnistani ei kysytä mitään vaikka heidän silmiensä eteen ekan kerran masuni kanssa tulinkin.

Ajatus on kai se, että jos jotain asiaa on puhuja ottaa sen itse esiin...? :)

Kulttuurierot voi samassa maassakin olla siis suuret.

25 viikkoa tuli viikonloppuna täyteen, hip hei! Eli ei se loppujen lopuksi niin kaukana ole että itsekin vauvelinsa saa. Nyt piti jo pari pikku bodya ostaa, tähän asti olen onnistunut pitämään näppini niistä erossa (tai totuuden nimissä olen kyllä hypistellyt...) Yksi pinkki ihanuus oli PAKKO ostaa, jos tulee poitsu niin annan sen sitten jolle kulle lahjaksi.

Mutta nyt tämä mamma lähtee YKSIN liikenteeseen, kun kerran on mahdollisuus.

Hyvää viikonalkua!

äitimiia rv 25 +2

Vierailija
18/25 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olitte lomalla tai sitten ette. Meillä nää lomat on aika olemattomia, kun yrittäjämies pitää lomaa korkeintaan 2vkoa / vuosi... Välillä tuntuu että olispa perus-palkansaaja ukkona, niin lomat pyöris edes. Mutta toisaalta, tiedän että hänelle sopii tuo itsenäisyys paremmin kuin toisten määräiltävissä oleminen (vaimossa lienee ihan tarpeeksi komentelijaa ;).

Kiva kuulla teidän kaikkien kuulumisia taas, ja mukavaa että Vaahtiskin on linjoilla. Odotellaan täällä kovasti Belindan ja Tinkan uutisia; ja kaikkien muidenkin tietysti. Ja jos Niisku vaan jaksaa, niin kirjoittele vauvakuulumisia tällekin palstalle. Minä ainakaan en mukamas ikinä ehdi vauva-palstalle katsomaan mitä sen puolen kultseille kuuluu.

Appivanhempien suhtautumisesta: taitaa heihin päteä sama kuin kaikkiin muihinkin ihmisiin. Musta tuntuu, että toisten raskaudet ja vauvauutiset nostavat eri ihmisillä omia muistojaan ja (ehkä?) traumojaankin esiin. Ja sitten sitä käyttäydytään aika kummallisesti, vaikka siis odottajassa tai tuoreessa vauvaperheessä ei sinänsä olisi mitään ' syytä' . Mulla on oma äiti ollut tosi outo näiden vauvauutisten suhteen; appiukko taas - vaikka on aivan mahtava lasten kanssa - ei koskaan onnittele tai kysele vointia tai mitään, ihan kun meille ei olisi mitään isompaa tapahtumassakaan. Ja ystävien+kavereiden suhtautumiset nekin vaihtelee aika laidasta laitaan.

Lisäksi meillä on nyt havaittavissa sitä, että jo kolmosen odotusaikana ihmeteltiin, miten me nyt näin hirveän monta lasta ollaan hankittu. Eikä se ihmettely oo pahemmin vähentynyt, vaan kummajaisia taidetaan molemmissa suvuissa olla.

Mulla on kaikki vauvat olleet aktiivisimpia potkiskelijoita öisin. Luulen että se johtuu siitä, että kun päivällä on itse liikkeessä, niin vaavin on kiva siellä keikutuksessa nukkua. ja sitten kun mamma rauhoittuu, niin sitten uniheijaus loppuu ja pikkuinen alkaa omat jumppansa. - - - En tiedä siitä rytmin säilymisestä; meidän kaikki kolme poikaa on olleet alusta asti yötäpäivää virkkuja ja varsinaisia kukkujia... Päiväunia tässä talossa kaipailevat vain vanhemmat. ;-)

Hyviä ulkoilukelejä ja jakselkaapas

t. Jymy rv 30+3

Vierailija
19/25 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille, jotka vielä Helinän muistavat!!

Silloin kun siirryin tuonne vauvapuolelle oli täälä ainakin Bonita,Jymy ja vaahtis viettämässä alkuraskautta ja sen verran nyt selvitin, että kaikilla heistä on jo loppusuora menossa. Niin se aika kuluu.

Muistan myös Belindan, joka taitaa olla vielä pidemmällä kuin ed.tytöt ja Niiskulle hurjasti onnea, kun vauveli on nyt maailmaan pyörähtänyt.

Ajattelin piipahtaa katsomassa miten täälä menee. Meillä on tuolla VAUVA-puolella oma 60mppisten pino, joka - tosin vähän harvakseen-sielä aina sillon tällön nousee. Sitten kun on kääröt pyöräytetty ja vaikka jo ennemminkin kutsun teidät kaikki ilomielin sinne meidän Kirahvin,Pääskyn,Triinan,Kasperiinan jne joukkoon.

Toki vauvan kanssa se kirjoittelu on sitten ei niin kauhean aktiivista, mutta pääasia että kirjoitellaan.

Minä aloin pyöriä tällä rakkaalla palstalla vuosi sitten maaliskuussa ja ymmärtääkseni tämän 60-luvun pinon oli vähän ennen aloitellut Hilima62- täälä vaihdoimme ajatuksia lähes päivittäin ja tämä oli tärkeä tuki kaikille odotuksen ajan.

Onnea teille kaikille raskaudessanne ja tervetuloa sitten tuonne Vauva puolelle.

Terv. Helinä ja aivan ihana Sissi-tyttö tänään 3 kk

Vierailija
20/25 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa. Ja samaa toivon kuin Jymy, että toi Niiskukin kävis tällekin palstalle aina välillä kertomassa vauvantuoksuisia juttujaan, kun en minäkään toimeennu sitä kuuskytluvun vauvapinoa etsimään.

Meillä on perheessä tylsä tilanne, kun muksuilla on taas toi hiihtoloma eri aikaan kuin meillä vanhemmilla. Muksut kun käy tämän kunnan koulua, ja mies ja minä ollaan taas duunissa naapurikunnan koulussa. Tänään ja huomenna saatiin onneks tenavat tuttaville, sitten huomisiltana ne pitää taas lähettää bussilla mummolaan. On kyllä tosi kurja tilanne, kun ois niin kiva lomailla koko perhe yhdessä. Tai että edes toinen vanhemmista olis kotona ja lapset sais lomailla kotosalla!

Mä yritän hokea ittelleni että enää neljä-päivää-töitä, neljä-päivää-töitä, kun sit alkaa se meidän hiihtoloma, ja olen edelleen vakaissa aikeissa mennä hiihtiksen aikana hommaamaan sairasloman niille viimeiselle 9 työpäivälleni, jotka ois sitten vielä jäljellä. Ei kertakaikkiaan jaksa eikä pysty, yhtä tuskaa on jokainen päivä, kun ei öitänsä enää ihminen nuku! (viime yö oli taas kahden vesilasin, neljän vessareissun, viiden hikoillun yöpaidan ja yhden mustikkajugurtin yö)

t. Bonita 31+2