Laitoimme koirankopin (kerros)talomme pihalle, jo naapurit valittavat
Ärsyttää nyt aika lailla. Saa pihalla olla roskakatos muttei koirankoppia? Koiramme ei mikään hirmu pieni ole joten tottakai kopillakin on kokoa. Ei mahdu parvekkeelle, tai no mahtuu mutta ei muulle jää tilaa. On ollut pari päivää koppi tuossa etupihalla ja koira viihtyy, eikä ole haukkuvaa tai pelottavaa sorttia, ihan kiltti koira. Ei siis mitään oikeaa ongelmaa koppi eikä koira tee. Miten muotoilen naapureille että kyllä sen nyt pitää siinä antaa olla? On vähän kiire kun uhkailivat jo isännöitsijälle valittaa. Vinkkejä nopeasti..kiitos!
Kommentit (32)
No siis kyllä tästä nyt täytyy yli nolla antaa. Ainakin kakkonen tai kolmonen.
Ja meillä oli joskus rivitaloyhtiössä naapurilla koira narussa lasten leikkipaikan kupeessa. Itsellä ei ollut lapsia, joten samapa tuo, mutta alkoi käydä koiraa sääliksi, etenkin ilmojen viiletessä. Antoivat sen sitten pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aion rakentaa rappukäytävään meidän pyörille varaston, kun tuo yleinen pyörävarasto on kovin ahdas. Alakerran aulassa on paljon tyhjää tilaa. Tuonne lasten leikkialueelle aion viedä kuntoiluvälineet, kun ei sitä kukaan käytä. Samon tuossa on tyhjää nurmikkoa, johon aion tehdä huvimajan. Naapuri aikoo rakentaa omalle autolleen tallin. Vähän se pienentää viereisten autopaikkoja, mutta onneksi ei meidän autopaikka satu olemaan siinä.
Tuo on juuri sellaista omatoimisuutta, jota ihmisillä on nykyään aivan liian vähän! Itse olemme juuri tutkimassa mahdollisuutta rakentaa omat portaat kotiimme 4. kerrokseen. Harkitsemme nyt vähän materiaaleja ja alamme sitten rakentamisen.
Me laitetaan liukuportaat kolmoseen. Niistä voi vaihtaa liikkeen suuntaa sen mukaan, onko menossa ylös vai alas.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän siitä tulisi, jos kaikki asukkaat alkasivat rakentaa omia koirankoppeja, kesämökkejä ym. hökötyksiä kerrostalon pihaan? Tai portaita asuntoihin. Portaat ristelisivät ikkunoiden edessä, olisi sekin nyt näky. En yhtään ymmärrä tällaista, että suunnitellaan rakennuksia ym. kerrostalojen pihoihin. Joo, laittakaa vaikka 40 kesämökkiä pihaan, niin johan nurmikkokin tallautuu ihan mustalle mullalle!
Katsos kun nyt ei Rouva Känkkäränkän mielipidettä kysytäkään!
Olen asunut kerrostalossa, jonka pihalla oli yhden asukkaan koira kopissaan. Ei se tuntunut ketään haittaavan. Varmaan siihen oli lupa. Ja tapahtui pohjoisessa, jossa ihmiset nyt ei muutenkaan ole niin nipoja. Ei tietenkään voisi olla yleinen käytäntö.
Pitääkin lähteä tästä rautakauppaan, kun se on vielä auki. Tuo parveke on kovin ahdas, sitä ajattelin leventää ja laajentaa tuosta pihan yli. Minulla on sopivasti 2. kerroksen asunto samalla tasolla autokatoksen kanssa, joten saan mukavan pihan rakentamalla kolmen metrin sillan tuonne autokatoksen päälle ja sitten aitaan tuon autokatoksen. Siitä tulee tosi iso ja hieno piha. oikeastaan voisin tuonne naapuritalon katokseen asti laajentaa, se kun on ihan identtinen tämän talon kanssa. Portaat voisin laittaa tuolta naapuritalon puolelta.
Sama tyyppi yrittää provoilla useammassa ketjussa. Menisi jo pois, rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin lähteä tästä rautakauppaan, kun se on vielä auki. Tuo parveke on kovin ahdas, sitä ajattelin leventää ja laajentaa tuosta pihan yli. Minulla on sopivasti 2. kerroksen asunto samalla tasolla autokatoksen kanssa, joten saan mukavan pihan rakentamalla kolmen metrin sillan tuonne autokatoksen päälle ja sitten aitaan tuon autokatoksen. Siitä tulee tosi iso ja hieno piha. oikeastaan voisin tuonne naapuritalon katokseen asti laajentaa, se kun on ihan identtinen tämän talon kanssa. Portaat voisin laittaa tuolta naapuritalon puolelta.
Siihen voitte laittaa vaikka uima-altaan. Olen vähän kade. Meidän parvekkeelle rakentamamme uima-allas on aika pieni. Hitsi kun olis isompi parveke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen voitte laittaa vaikka uima-altaan. Olen vähän kade. Meidän parvekkeelle rakentamamme uima-allas on aika pieni. Hitsi kun olis isompi parveke.
Ihan hyvin voitte laajentaa parvekettanne siirtämällä väliseinää hieman naapurin puolelle. Teidän parvekkeennehan se on.
Lekalla paukutatte väliseinän palasiksi ja sitten mallailette tukipuut sopivaan katsomaanne kohtaan ja vaikka laudoitus päälle. Helppoa kuin heinän teko.
Kyllä jos isolla rahalla on kämpän ostanut, kannattaa siitä tehdä just itselle sopiva.
Mulla on tossa yhden ikkunan edessä alakerran terassin katto. Voisinkin rakentaa siihen kaiteet ja oman terassin. Tästä voisi tehdä vaikka koiran terassin ja kasvattaa siihen nurmikaton niin voisi käydä vaikka iltapissalla siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on yhtä huono kuin se polttariprovo.
Siis se polttariprovohan on parasta A-luokkaa verrattuna tähän. Vaikkei sekään toki kovin hyvä ole. Tämä on kuitenkin ihan surkea yritelmä.
Amaa mieltä. Ja nyt tuon saman jonnen yritelmiä on palstalla kasapäin näytillä. Myötähäpeää...
Mitähän siitä tulisi, jos kaikki asukkaat alkasivat rakentaa omia koirankoppeja, kesämökkejä ym. hökötyksiä kerrostalon pihaan? Tai portaita asuntoihin. Portaat ristelisivät ikkunoiden edessä, olisi sekin nyt näky. En yhtään ymmärrä tällaista, että suunnitellaan rakennuksia ym. kerrostalojen pihoihin. Joo, laittakaa vaikka 40 kesämökkiä pihaan, niin johan nurmikkokin tallautuu ihan mustalle mullalle!