Saikkua supistusten vuoksi?
Raskaana viikolla 27 ja todella kovia ja kipeitä supisteluita aiheuttaa työ. Työ on ihan istumatyötä, mutta jotenkin se istuminen ihan kotonakin tekee todella kovia kipuja. Kevyt liikkuminen on melkein parempi, omassa työssä ei vaan voi nousta jatkuvasti jalottelemaan (asiakaspalvelutyö). Seisomapöytää olen kysynyt, mutta eipä sellaista kuulemma saa.
Huomenna menossa työterveyteen. Saakohan tähän saikkua, vai vähätelläänkö ongelmaa? Mitä kokemuksia teillä?
Mielelläni jatkaisin töissä pidempään, mutta olo on kyllä aivan hirveä istuessa.
Kommentit (6)
Työterveydessä eivät välttämättä ajattele sinua ja etuasi, vaan työnantajaa.
Olisiko mahdollista vaihtaa työtehtävää väliaikaisesti. Jotain hommaa, missä pääsisit liikkeelle? Muutaman tapauksen olen kuullut tehneen näin, mm. selkäkipuinen ja polvivammainen.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista vaihtaa työtehtävää väliaikaisesti. Jotain hommaa, missä pääsisit liikkeelle? Muutaman tapauksen olen kuullut tehneen näin, mm. selkäkipuinen ja polvivammainen.
Juttelin tästä pomon kanssa, mutta valitettavasti mitään ihan perustoimistohommaa minulle ei ole antaa ja toisaalta ei uskonut, että nuo hommat, missä pitää nostella jne olisivat yhtään sen parempia. Tuskin olisivatkaan :(
ap
Itse jouduin jäämään n. 7kk sairaslomalle siivoustyöstä kummankin raskauden aikana. Supisteli jatkuvasti ja jalat turposivat tönköiksi jo heti ensimmäisen puolentunnin aikana. Ensin lääkäri laittoi muutamaksi päiväksi ja pyysin kevennettyä työtä, en saanut. Lääkäri passitti sitten kotiin. Hyvä niin, koska muuttui vielä kauheammaksi. Käsistä lähti tunto, närästi niin, että heräsin ruoka suussa. Yritin nukkua sohvalla istuen, muttei siitäkään tullut mitään.
Muutenkaan en voinut edes laittaa kun tyyliin makaroonit kiehumaan ja jalat turposivat, ettei erottanut povia, nilkkoja saatikka varpaita niistä pökkelö jaloista. Liikkuminen ei auttanut yhtään, mitä enemmän liikuin sitä pahempi.
Äidin ja vauvan terveys ennen työtä.
Omista kokemuksista en halua enään raskaaksi.
Jokainen on erilainen. Työkaveri jaksoi samaa työtä viimeiseen asti. Siskoni joutui viimeiseksi kuuksi sairaalaan, ei saanut liikkua yhtään.
Yleensä raskaana olevat saavat helposti sairauslomaa, ainakin neuvolan/synnytyslääkäriltä. Ennenaikaiset supistukset on ihan pätevä syy, koska halutaan, että lapsi pysyy syntyy täysaikaisena. Itse olin sairauslomalla viikosta 20 alkaen, kun pienikin liikunta ja ponnistus aiheutti supistuksia. Lapsi syntyi viisi viikkoa etuajassa.
Itsellä fyysinen raskas työ ja kyllä olen saikkua saanut supistusten vuoksi joka raskaudessa. Mutta varmaan riippuu lääkäristä.