Miehen serkun vaimo ei kutsu polttareihin, mikä sotku!
Eli kesällä ois miehen läheisen serkun häät. Selvisi viikonloppuna ettei tämä tuleva vaimo kutsu mua polttareihin, jotka ois nyt ensi lauantaina. No, soitin sitten epäuskoisena ja pettyneenä morsiamelle ja siitäkös sotku syntyi. Oon muka nyt pilannut koko polttarit! Morsian ei muka tiennyt polttareista mitään, eikä varsinkaan yhtään yksityiskohtia. Pääsyyttäjä siis kaaso. En tiedä perunko koko häihin menemisen noitten hullujen takia? Niin, polttarikutsua ei siis vieläkään tullut!
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Eli kesällä ois miehen läheisen serkun häät. Selvisi viikonloppuna ettei tämä tuleva vaimo kutsu mua polttareihin, jotka ois nyt ensi lauantaina. No, soitin sitten epäuskoisena ja pettyneenä morsiamelle ja siitäkös sotku syntyi. Oon muka nyt pilannut koko polttarit! Morsian ei muka tiennyt polttareista mitään, eikä varsinkaan yhtään yksityiskohtia. Pääsyyttäjä siis kaaso. En tiedä perunko koko häihin menemisen noitten hullujen takia? Niin, polttarikutsua ei siis vieläkään tullut!
Vaimon polttareihin? Öhh...
Vierailija kirjoitti:
Laitoin kaasolle viestin onko kiinnostunut mun miehestä. Vastasi vähän tympeeän sävyyn että ei ole. Laitoin että "hyvä" ja "halusin vaan varmistaa ettei polttareiden ilmapiiri mene huonoksi". Vastasi että ok. Ja taas kerran suoralla puheella homma selväksi! Toki kaaso voi valehdella miellistelijä kun on, mutta ainakin tietää että tarkkailen. Nyt lähden helevettiin täältä hullujen keskeltä, hyvää loppuelämää tantat :DDDD Ap
Aina vaan paranee. Kaasokin ihmettelee sun älykkyyttäsi tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jaksatte vastailla näin tökeröön provoon? Ja aloittaja, millainen ihminen tuhlaa elämäänsä näitä sepustuksia keksimällä?
Tuota sopii ihmetellä. Provojen rustaajat on paskoja ihmisiä.
Mä veikkaan, et tällaiset provot tietyllä tasolla perustuu tositapahtumiin. Itse voisin vaikka lyödä vetoa, että joku tyhmä akka joskus jossain on jotakuinkin noin pilannut jonkun polttarit..
Ja ap sitten huvikseen tekeytyy tuoksi törpöksi, kalastellen keskustelua siitä, miten tuollaiset asiat tulee hoitaa, ja tod näk vahvistusta omalle käsitykselleen kyseisen ihmisen törppöydestä.
Näin ainakin itse teen, jos ja kun teen provoja. Omani perustuvat aina tositapahtumiin. Joskus on vapauttavaa esittää tyhmää ja/tai mulkkua. Siinä oppii itsestäänkin. :)
Luultavasti ap:lla on vain käynyt perinteinen naismainen kilahdus. Ensin pettymys siitä, ettei saanut heti kutsua, sen jälkeen nolous siitä, ettei osannut toimia kuten etikettiin kuuluisi, vaan paljasti polttarit vahingossa morsiamelle. Lisäksi taustalla mustasukkaisuutta miehensä ja kaason välisestä suhteesta, ovathan he varmaankin tunteneet kauan, ja käsitin ettei ap ja miehensä ole olleet kovin pitkään yhdessä. Hyvinkin voi olla, ettei ap ole mikään sekopää, vaan vastoinkäymisten vuoksi kilahtanut perusnainen.
Eikös polttareihin tule vain morsiamelle tärkeät ihmiset, ei siis automaattisesti kaikki häihin kutsutut naispuoleiset vieraat? Näin olen itse ajatellut enkä ole odottanut kutsua polttareihin kun mieheni ystävät menevät kesällä naimisiin. Olen toki morsiamen kaveri mieheni kautta, näemme kuukausittain yhteisissä menoissa mutta käsittääkseni polttarit ovat ihan bestiksille ja lähilähipiirille.
Voivathan polttarit olla todella suuretkin. Mutta yleensä eivät tosiaan ole, idea kärsii. Ideahan on kellistää joku vieras sänkyynsä viimeistä kertaa ennen papin aamenta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jaksatte vastailla näin tökeröön provoon? Ja aloittaja, millainen ihminen tuhlaa elämäänsä näitä sepustuksia keksimällä?
Tuota sopii ihmetellä. Provojen rustaajat on paskoja ihmisiä.
Mä veikkaan, et tällaiset provot tietyllä tasolla perustuu tositapahtumiin. Itse voisin vaikka lyödä vetoa, että joku tyhmä akka joskus jossain on jotakuinkin noin pilannut jonkun polttarit..
Ja ap sitten huvikseen tekeytyy tuoksi törpöksi, kalastellen keskustelua siitä, miten tuollaiset asiat tulee hoitaa, ja tod näk vahvistusta omalle käsitykselleen kyseisen ihmisen törppöydestä.
Näin ainakin itse teen, jos ja kun teen provoja. Omani perustuvat aina tositapahtumiin. Joskus on vapauttavaa esittää tyhmää ja/tai mulkkua. Siinä oppii itsestäänkin. :)
Olepa rehellinen, enemm'n naureskelet ylimielisesti porukalle joka ottaa sinun provosi tosissaan. JOs provoatte niin olisi kiva, jos tekisitte tuollaisia perheretki Pohjois-Koreaan-tyylisiä, niihin saa osallistua ne jotka jaksavat paskaa tuottaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vastaa kysymykseeni siitä mitä olet tehnyt näiden polttarien eteen? Ihan pienet ja vaatimattomatkin kemut vaatii suunnittelua ja järjestelyä. Itse en onneksi ole koskaan joutunut polttareihin jonne joku on vaan tullut. Yhdessä on ainakin ideoitu ja sitten sovittu kuka hoitaa mitäkin käytännön toteutuksen osalta.
Tiedän kyllä, että koko ketju on provo, mutta kommentoin silläkin uhalla: minä taasen en ikinä ole ollut polttareissa, jossa kaikki osallistujat ovat olleet osallisena polttareiden toteutukseen. Monesti on vieraat toki osallistuneet ideointiin, äänestäneet budjetista jne, mutta aina on kyllä kaasot olleet vastuussa varsinaisesta järjestämisestä. Tuleeko siitä edes käytännössä mitään, jos kaasot JA polttariVIERAAT iskevät lusikkansa samaan soppaan? Ps: Ap:n iäksi veikkaan 13 vuotta.
Jos meidän tuttavapiirissä joku käyttäytyisi noin kuin ap on käyttäytynyt, niin taatusti me ajateltais hänestä yhtä ja toista ja varmaan katottais yleisesti ottaen vähän noin. Eipä sitte helppoo miehellekään jatkaa seurustelua tollasen höttöpään kanssa...
Muuten ihan ok provo, mutta eiks tätä vois jatkaa, esim. näistä polttarien kustannusasioista...
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikään ei ärsytä kun kaikki on ihan täydellistä taas! :D Kivat bileet tiedossa ja kesällä vielä häät, ekat isot juhlat johon pääsen mun miehen kanssa! :) Ap
Ja ehkä myös vikat, jos jatkat tolla tyylillä!
Mua harmitti kun en saanut kutsua mieheni parhaan ystävän morsiammen polttareihin. Mutta lopulta sitten ajattelin, että säästypä siinäkin rahaa. Nyt kun jälkeenpäin ajattelee niin en tiedä miksi oletin, että olisin saanut kutsun. Ollaanhan me kavereita, mutta ei ehkä kuitenkaan _ystäviä_. Enkä olisi edes sopinut hänen opiskelijakavereidensa joukkoon.
Tunnen ihmisen joka voisi olla juuri tällainen kiivas ja vaativa nainen kuten ap on.
Vierailija kirjoitti:
Enkä sano että morsian on mun bff tai mitään tuollaista paskaa. Mutta tunnetaan, monet kerrat tavattu, HUOM MONET! Ja kun ne on samaan aikaan kummatkin polttarit niin ihmetyttää ettei mua voitu suoraan kutsua. On muidenkin pariskuntien kummatkin kutsuttu.
Ja jos en ois ottanut suoraan puheeksi niin itkisin lauantaina kotona yksin. Kannattaa aina toimia! Ap
Jos sun kuuluis mennä niihin polttareihin niin tää aloitus olisi koskenut sitä ettet ole saanut kutsua hyvän ystävän polttareihin. Jos olette "vaan" monesti tavanneet niin olit ymmärrettävästi jätetty tahallaan pois. Kukaan ei kutsu polttareihin tuttuja, vaan läheisiä ystäviä. Tätähän sulle on yritetty ystävällisesti kertoa, muttet tunnu ymmärtävän. Sanoit vielä ettet ole ennen ollut polttareissa etkä tunne käytäntöjä niin miksi et kuuntele kun sinua opastetaan. On todella noloa sinulta tunkea mukaan väkisin ja vielä niin että mies on ruinannut sinulle paikan erikseen. Häpeän sua. Ja säälin sun miestäs ku joutuu tollasen törpön mokailuja paikkailee. Onneks ei ole mun polttarit.
Veikkaan että ensi sunnuntaina saamme lukea ap:n tuohtumusta siitä, kuinka hänet jätettiin polttareissa ulkopuoliseksi ja kuinka rahat loppuivat kesken. Tähän sopisi niin hyvin se, että ap ei ole tajunnut polttareiden osallistumismaksun kattavan usein vain morsiamen kulut ja olisi luullut voivansa itsekin syödä, juoda ja osallistua aktiviteetteihin sillä samalla maksulla.
Tai sitten provolle seuraa jatkoa jo huomenna, kun morsian avautuu täällä, kuinka miehensä serkun nolo ja tyhmä tyttöystävä on väkisin tunkemassa polttareihin. Polttareiden piti olla vain kaikkein läheisimpien ystävien yhteinen päivä ja nyt tämä tunkeilija on pilaamassa koko tunnelman.
Tulipas elävästi mieleen omat häät. Mies pyysi lapsuudenystävänsä/pikkuserkkunsa bestmaniksi, ja bestmanin avovaimo tietysti oletti, että hän on sitten yksi kaasoista, kun kerran miehelläänkin on tärkeä rooli häissä. Lopulta avovaimo vaati miestä kieltäytymään bestmanin hommasta, ellei hänkin pääse mukaan (kutsu häihin ei siis riittänyt), joten jouduttiin keksimään pari sinänsä turhaa pilipalijuttua, mitkä markkinoitiin avovaimolle tärkeinä kunniatehtävinä. Nykyään ko. nainen edustaa esimerkillisesti "perhe on paketti" -ajattelua, mikä kyllä kertoo hänestä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan vielä pariin. En oo pohjanmaalta se oli joku muu joka kirjoitti. TUNNEN sen vaimon, oon tavannut monesti!! Ja SIKSI haluan sinne polttareihin!! Ja nyt pääsen :) Eli kaikki kääntyi hyväksi. Ap
Tiedän, että on provo, mutta on pakko...siis oletko ollut joka ikisen TUNTEMASI naisen polttareissa?
Vierailija kirjoitti:
No oletko varma että miehesi on kutsuttu hänen serkkunsa polttareihin?
Yleensä ne polttarikutsukjen etiketti menee niin että vielä tulevat kälyt ja langot ovat kutsuttavien joukossa, mutta sitä kauempana olevien sukulaisten puolisot ei yleensä jos eivät ole kovin paljon tekemisissä muutenkaan.
Mä vedin aikoinaan herneet nenään kun mun veli ei kutsunut minua 30-vuotis synttäreihinsä, jotka hän vietti kavereidensa kesken. Vasta myöhemmin sukulaisille tartkoitettuun kahvikutsuun hän kutsui minut mutta eihän se ole sama asia istua mummoporukassa juomasa kahvia kuin bailata läpi yöns.
Ihan hyvä provoyritys :D laita vaan seuraavalla kerralla hienovaraisemmin tuota vettä lisää myllyyn!
Eipä sillä, voi joku noin tyhmä ollakin. Tai joku niin dorka että stoorin uskoi ;)
Pointsit yrityksestä, ap!
Miehesi on tietenkin kutsuttu läheisen serkkunsa polttareihin, se on selvä. Mutta vaikka miehesi on serkulleen läheinen, se ei tarkoita sitä että sinä olisit serkun vaimolle läheinen ja saisit kutsua polttareihin. Ole tyytyväinen, ei tarvitse osallistua kustannuksiin.
Ei sinua kutsuttu vapaaehtoisesti. Sinut kutsuttiin siksi, että sinä ja miehesi kerjäsitte ja painostitte kutsumaan. Sait kutsun, koska sen arveltiin nyt olevan se pienimmän riesan tie. Saihan jokainen jo huomata, miten kauhean shown saat aikaiseksi jollet saa kutsua. Ikävä kyllä polttarit taitavat nyt olla ainakin osittain pilalla sinun takiasi. Toivottavasti eivät sentään kokonaan.