Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jonka painoindeksi on n. 20,

Vierailija
29.03.2016 |

Mitä syöt tyypillisesti päivän aikana? Paljonko kaloreita päivässä (jos olet laskenut), entä liikunnat?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se varsinaisesti painoindeksistä ole kiinni, vaan painosta ja kulutuksesta muuten? Mutta vastaan. Mä oon 170/59. Päivän kalorit on n. 2500, treenipäivinä n. 2800. Arkiaktiivisuus aika vähäistä (istumatyö, liikun autolla paljon), treenattua tulee 5 kertaa viikossa. Proteiinia n. 2g/painokilo, rasvaa n. 1g/painokilo ja loput kalorit (hyvistä) hiilareista.

Vierailija
2/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain silloin, kun on nälkä. En ota juuri koskaan lisää ruokaa. Aamupalani on iso mukillinen maitokahvia täysmaitoon. Syön paljon vihanneksia ja hedelmiä. Kaloreita en laske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske kaloreita, mutta eiköhän sitä aika ravintosuositusten mukaan mennä. Pyrin syömään n. 3 tunnin välein. Aamupalaksi kaurapuuroa + hedelmiä, siitä muutaman tunnin päästä lounaan opiskelijaravintolassa, mitä kasvisruokaa nyt ikinä onkaan. Välipalaksi mitä ikinä nyt sattuu olemaan, pähkinöitä, hedelmiä, jos on jotain herkkuja niin niitä saatan napata vähän. Illallisella taas jotain peruskasvissafkaa, voi olla pastaa tai pitsaa tai jotain wokkeja tms, ihan normijuttuja. Treenipäivinä juon myös palautusjuoman riisimaitoon tehtynä. (Valkoista) lihaa ja maitotuotteita en syö kuin porukoilla käydessä, leipää syön ainoastaan koululla.

Liikuntaa tulee harrastettua 4-5 kertaa viikossa hyötyliikunnan lisäksi. Kolmesti kehonpainoharjoittelua, kerran kaksi astangajoogaa ja spinningiä.

Vierailija
4/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

172/59. Ihan perusruokaa syön, en noudata mitään diettiä tai tiettyä ruokavaliota.

Arkena:

aamulla 6.30 juon kaksi mukia maitokahvia

klo 9 syön pari ruisleipää päällysteineen tai rahkan mehukeitolla

klo 11.30 eiliseltä jäänyttä kotiruokaa, lisänä kasviksia tai salaattia

klo 14 kuppi maitokahvia, joskus hedelmä

klo 17.30 taas kotiruoaa ja lisänä kasviksia/salaattia

Illalla en enää syö, juon kyllä teetä.

Vierailija
5/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lihaa, mutta muuten syön varmaan aika tavallisesti. Aamulla joko puuroa raejuustolla/marjoilla/hedelmillä/pähkinävoilla tai pari leipää juustolla ja kahvia. Sitten "välipalaksi" joko rahka+hedelmiä/kasviksia tai leipä jos olen syönyt aamulla puuroa ja kahvia taas. Päivälliseksi jotain fiiliksen mukaan, esim kvinoaa+tofua+parsakaalia, jotain sosekeittoa proteiinilisällä, pastaa, riisiä+quornia tai vastaavaa. Lisäksi pähkinöitä tai muuta jos on vielä nälkä. Viikonloppuisin syön yleensä vähintään yhtenä päivänä jotain epäterveellistä: sipsejä, karkkia, suklaata, jäätelöä tms. Arkisin kaloreita tulee yleensä n. 1700-2000kcal, viikonloppuisin enemmän noiden herkkujen takia.

Liikuntaa harrastan hiukan vaihtelevasti, mutta vähintään nelisen kertaa viikossa reipas kävelylenkki ja joogaa myös vähintään joka toinen päivä. Hölkkäilyä harrastan vähän kausittain, pari kertaa viikossa puolen tunnin lenkki.

Olen 175cm/62kg.

Vierailija
6/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ehtii harrastaa liikuntaa 5 kertaa viikossa? Ja miksi? Voisko joku vähän avata

Mä syön noin 1500 kcal päivässä paitsi kaksi kertaa viikossa pidän 600 kcal paaston. Syön aamiaiseksi hedelmän ja cafe au lait'n siniseen maitoon. Lounaalla salaattia, välipalaksi kahvia ja ruisleipää tai jugurttia, päivällinen kasviksia ja lihaa tai kalaa maun mukaan. Kerran viikossa syön hiilareita yleensä pastan muodossa. Iltapalaksi teetä, hedelmiä, pähkinöitä.

Hyötyliikuntaa joka päivä, kävelen noin 8 km koirien kanssa ja pyöräilen töihin kesällä ja keväällä. Uimassa käyn kerran viikossa. Muuhun ei aika riitä. Olen opiskelija 182 cm ja 63 kg

Vierailija
7/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan ehtii harrastaa liikuntaa 5 kertaa viikossa? Ja miksi? Voisko joku vähän avata

Mä syön noin 1500 kcal päivässä paitsi kaksi kertaa viikossa pidän 600 kcal paaston. Syön aamiaiseksi hedelmän ja cafe au lait'n siniseen maitoon. Lounaalla salaattia, välipalaksi kahvia ja ruisleipää tai jugurttia, päivällinen kasviksia ja lihaa tai kalaa maun mukaan. Kerran viikossa syön hiilareita yleensä pastan muodossa. Iltapalaksi teetä, hedelmiä, pähkinöitä.

Hyötyliikuntaa joka päivä, kävelen noin 8 km koirien kanssa ja pyöräilen töihin kesällä ja keväällä. Uimassa käyn kerran viikossa. Muuhun ei aika riitä. Olen opiskelija 182 cm ja 63 kg

Ööh, siis miksi ei saisi harrastaa liikuntaa viisi kertaa viikossa? Kai niitä kertyy, itse lenkkeilytän koiran, käyn hölkkäämässä, joogaan ja välillä käyn salilla. Kirjoitan gradua tällä hetkellä, joten pienet liikuntatauot keskeyttävät tuon mukavasti, eikä ole paikatkaan niin jumissa. Toki tykkään myös syödä hyvää ruokaa ja liikunta mahdollistaa tämän, minulle tuo 1500kcal/päivä vielä kahdella paastopäivällä olisi ihan todella tuskaista.

Vierailija
8/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173 cm / 61 kg.

Iso aamiainen eli kaurapuuro marjoilla, 2 ruisleipää reiluilla päällisillä (juusto, kinkku, kananmuna).

Lounaaksi mitä sattuu olemaan tarjolla ruokalassa, kuitenkin 1/2 lautasesta salaattia.

Kotiin tullessa pienehkö lämmin ateria tavallista kotiruokaa ja salaattia.

Juomana kraanavesi tai vichy. Silloin tällöin pientä herkuttelua, ehkä pari kertaa viikossa esim. 50 g irtokarkkeja.

Liikuntana reipasta kävelyä n. 4-6 krt viikossa tunnin lenkit.

Vierailija
9/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

171 cm & 51 kg täällä syö lähes pelkästään hiilareita (ruisleipää, banaaneja, riisiä, kasviksia ja hedelmiä), kun ei oo ikinä nälkä niin ei sit oikein huvita nähdä paljoa vaivaakaan ruoan eteen. Syön yleensä 5 kertaa päivässä noin 3 tunnin välein, enkä liiku yhtään.

Vierailija
10/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 19,89 Tyyppillinen päivä

Aamupala:

6dl vettä

3 hedelmää

Kauramaitoa pari lasia

Kahvia mustana pari kuppia

Välipala:

Hedelmä tai joku pieni tummasuklaapatukka

Lounas:

2 dl riisiä

4 dl kasviskastiketta

Kukkurallinen lautasellinen salaattia

6 dl vettä

Välipala:

Hedelmä

Päivällinen:

4dl vettä

2 kasvispihviä tai 7 pyörykkää

4 perunaa tai 3 dl muusia

reilusti lämpimiä kasviksia

Iltapala:

Kaurasuklaamaitoa

1dl pähkinöitä

Pari tomaattia

Pätkä kurkkua

Ennen nukkumaanmenoa:

Ruokaa jos on jäänyt päivältä

Liikun jonkin verran, lähinnä kävelen keskustan alueella jos tarvitsee mennä johonkin. Pari kertaa viikossa vedän lenkkivaatteet päälle ja kävelen/hölkkään n 4km

N20

Vierailija
11/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165 cm pitkä ja painan 53 kg.

Syön noin kolmen tunnin välein lämpimän aterian. Yleensä riisiä/bataattia, kanaa/kalaa/kananmunia ja kasviksia. Kasvikset on minulle ehdoton ja niitä syön keskimäärin varmaankin noin 800g päivässä. Syön myös aamuisin lämpimän aterian, mutta tämä on vain oma tottumus. En käytä lainkaan maitotuotteita enkä keliakian vuoksi gluteenipitoisia viljoja. Silloin tällöin syön pari palaa raakasuklaata (voin lämpimästi suositella Rawr-merkkisiä suklaita). Välipaloja en oikeastaan koskaan syö enkä ole mitenkään erityisen inspiroitunut ruuasta tai sen valmistamisesta. Valmisruokia en käytä koskaan ja kahvia menee pari desiä päivässä, muuten juomana vesi.

Raskasta liikuntaa korkealla sykkeellä harrastan noin kolme kertaa viikossa, vähän päälle tunnin kerrallaan. Tämän lisäksi pari kertaa viikossa hieman kevyempää ja lyhyempikestoista liikuntaa. Lihaskuntoa ja aerobista, pidän erityisesti kehonpainoharjoittelusta.

Vierailija
12/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

167/53

Aamiainen vaaleaa leipää, voita, hunajaa, maitoa, kahvia, vettä.

Lounas lautasmallin mukaan.

Välipala, leipää/herkkuja/jogurttia.

Iltaruoka raskasta ravitsevaa kotiruokaa esim pihvi, kermakastike, salaatti. Usein olut/viinilasi.

Iltapala maitoon tehty puuro.

Syön kaikkea - paitsi en eineksiä enkä mitään light tuotteita tai proteiiniällötyksiä.

Ryhmäliikuntaa vaihdellen noin kolme viikossa, kesäisin hölkkään.

Vierailija
13/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

166/50

Vatsalaukkuni on ilmeisesti tosi pieni, koska en pysty syömään paljoa kerralla. Napostelen kyllä paljon. Syön hyvin kasvispainotteisesti ja paljon juureksia, mutta toisaalta myös hampurilaisia ja pizzaa. Suklaata syön muutaman kerran viikossa, lähinnä tummaa. En syö karkkia enkä juo limuja. Aamupalana yleensä vain useampi kupillinen maitokahvia. Kävelen paljon päivittäin.

Vierailija
14/17 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 lisää: juon paljon viiniä. En laske kaloreita enkä kiellä itseltäni mitään.

Vierailija
15/17 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/17 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

172/59. Ihan perusruokaa syön, en noudata mitään diettiä tai tiettyä ruokavaliota.

Arkena:

aamulla 6.30 juon kaksi mukia maitokahvia

klo 9 syön pari ruisleipää päällysteineen tai rahkan mehukeitolla

klo 11.30 eiliseltä jäänyttä kotiruokaa, lisänä kasviksia tai salaattia

klo 14 kuppi maitokahvia, joskus hedelmä

klo 17.30 taas kotiruoaa ja lisänä kasviksia/salaattia

Illalla en enää syö, juon kyllä teetä.

Meidän mitat ovat ihan samat ja ruokailukin lähes sama.

Minulle aterioiden säännöllisyys on tärkeää, silloin ei tule syötyä turhia välipaloja, enkä niitä edes kaipaa.

Vierailija
17/17 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 165 cm, 53 kg eli painoindeksi 19,5.

Ikä: 40

Liikunta: En harrasta, toimistotyö

Päivän tyypilliset syömiset:

Aamu: Musta kahvi

Lounas: Salaatti- tai keittolounas, leipää

Päivällinen: Alkusalaatti, lämmin tukeva pääruoka (olen kasvissyöjä), makea jälkkäri, lasi viiniä

(Välipaloja en syö koskaan)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi