Petin miestäni. En osaa päättää onko parempi erota vai ei.
Kun miehellä on toki paha olla vielä nyt melkein vuoden jälkeen tapahtuneesta. Hän välillä voi tosi huonosti ja riidellään edelleen asiasta. Olen kyllä ymmärtänyt kuinka väärin olen tehnyt ja satuttanut.
Minun on vaikea ajatella nyt, että olisiko minun parempi erota ja antaa miehelle mahdollisuus löytää parempi onni jostain toisaalta. Vaiko jatkaa sinnikkäästi ja toivoa, että kyllä tästä vielä joskus selvitään..
Kommentit (15)
Eroa vaan. Mieheni muistuttelee edelleen, hyvin harvoin kylläkin, yli 10 vuotta sitten tapahtuneesta hairahduksestani.
Jos asia on anteeksi annettu niin silloin sen pitää antaa olla eikä sitä kaivella tai käytetän "lyömäaseena" riidoissa. Eli jos miehesi ei kykene asiaa käsittelemään niin kannattaa erota.
No tietenkin yrität rakentaa suhdetta. Sinähän se petit, sen jälkeen olette selvästi päättäneet jatkaa yhdessä. Jos miehesi ei tunnu pääsevän siitä yli, menkää pariterapiaan tai hae hänelle keskusteluapua. Tehkää töitä sen suhteen eteen.
No, oliko kertahairahdus vai pidempi suhde? Kertahairahduksesta jauhaminen ja tappeleminen olisi älytöntä. Jos sinulla on ollut pitkä sivusuhde, oireilu on normaalia.
Pitempi sivusuhde, tapailun asteella, ei seksisuhdetta vaan pelkällä tunnetasolla.
En tiedä onko hän antanut anteeksi. Minusta pahimmalta tuntuu, että ei anna anteeksi mutta jatkaa yhdessä. Voinko pyytää ettei asiaa enää nosteta esille? Voinko sellaista sanoa? Minusta nämä samat asiat on käyty läpi monta kertaa, hän vaan aina samoja asioita kyselee. Ja ei, hän ei usko, että seksiä ei ole ollut. Sillä asialla painostaa ja väittää valehtelijaksi, kun sanon ettei seksiä ole ollut.
Enkä uskalla hänen kanssaan yhtään alkoholia juoda, se kamala tappelu alkaa aina :(
ap
Jos siitä ei pääse yli niin parempi erota. Ei se mies siitä todennäköisesti silloinkaan pääse yli, mutta turha sinun on itseäsi kiusata tuollaisessa suhteessa joka selkeästi ei enää mene eteenpäin. Jotain pariterapiaa voisi tietenkin vielä yrittää.
Siis millä tavalla olet pettänyt? Ei seksiä, eli suutelitko? Tekstailitko kuvien kera? Vai ajattelitko rumia toisen kanssa?
Jos ei usko, ettet ole ollut pidemmälle, käykää kunnon keskustelu. Kirjoitatte epäilyksenne paperille ja kirjoitatte yhdessä vastaukset siihen. Sen jälkeen poltatte sen.
Mieheni petti minua hänellä oli n. puoli vuotta kestävä tunnepuolen suhde naiseen, joka oli myös varattu. Tästä tulee pian kaksi vuotta, enkä ole vieläkään päässyt asiasta yli. Monet riidat ollaan riidelty asiasta, olin silloin aivan varma että hän pettää, ja mieheni ei myöntänyt mitään. Vasta omatoimisella puhelimen tonginnalla sain totuuden selville vuosi sitten. En haluaisi erota, sillä rakastan miestäni ja hänkin ainakin sanoo rakastavansa minua. Luottamus on vaan se ongelma välillämme. Ehkä helpompaa olisi erota, mutta molemmat kuitenkin jollain tasolla haluaa pitää toisistaan kiinni.
Huoran geeneillä varustetusta ei kannata pitää kiinni. Kannattaa lähteä kierrätettäväksi, sitähän sinä alun perinkin olet halunnut pettäessäsi.
Siis suudeltu on, halailtu. Tapailuja baarissa ja kahvilla käyntiä.
Olen mahdollisimman totuudenmukaisesti vastaillut hälle, enkä ole valehdellut mistään. Ei vaan usko.
Lapset tätä liittoa tässä kohtaa kasassa pitää.
ap
Petettynä osapuolena samanlaisessa tilanteessa. Ei, et voi vaatia toista olemaan puhumatta asiasta. Tuo on pahinta mitä voi toiselle tehdä. Itselleni tuli tieto salasuhteesta aivan puskista. En tiedä miksi meillä ajauduttiin tilanteeseen. Ei meillä asiat niin huonosti olleet. Ylä- ja alamäkiä niinkuin kaikilla, mut ei mitään vakavia kriisejä ennen tätä. Mä ainakin vaadin saada tietooni kaiken mahdollisen ja kysyn samoista asioista montakin kertaa. Siinä jos tarinat muuttuu niin voi olla jotain salattavaa, ehkä. Itse en ole anteeksi antanut vielä. Päivä kerrallaan on mentävä. Lasten ja pitkän historian takia annoin meille mietintäaikaa. En osaa vielä luottaa, tapahtuneesta on jo vuosi. Sun on vaan itsellesi ensin selvitettävä juurta jaksain et mikä on pielessä, tutkia omaa elämäntilannetta ja tunteita. Sitä kautta osaat ehkä selvittää suhteesi tilaa ja annat sitä kautta toiselle vastauksia ja ymmärrystä. Ehkä miehesi ei ole luovuttanut ja siksi siinä sinnittelee. Jos olet ite jo luovuttanut(ehkä jo silloin kun aloit sivuhteeseen)omassa suhteessasi niin silloin ei voi hyviä asioita tapahtua jatkossakaan. Mulle tilanne avasi silmiä ja aloin pohtia omaa elämääni syvemmin. Toivon että päädytään oikeaan ratkaisuun ajan kanssa,mikä se ikinä onkaan.Voimia teille!
Siis menitkö itse kertomaan asiasta?
Juuri tuollainen pettäminen on pahinta mitä voi toiselle tehdä selän takana, pahempaa kuin hetken pano ilman tunteita sitä panokaveria kohtaan.
Suosittelen eroamista, kun ei mies näytä pääsevän yli ja pettäminen selvästi särki suhteenne perustan, luottamus on mennyt eikä sitä enää takaisin saa.
Pidemmän aikaa tapailua/treffailua. Onhan se vaikea uskoa ettei seksiä ole ollut, eikö? Vaikka se ei itsessään mun mielestä pahenna tota asiaa mut pointtina jatkuville kyselyille lienee saada tietää koko totuus. Vasta sen jälkeen alkaa asioiden varsinainen käsittely eteenpäin. Jos salailee vielä asioita niin silloin tuskin on enää halukkuutta saada suhdetta toimimaan. Voihan se olla et on vaikea uskoa jos vaikka on uskottomuutta ollut ennenkin. Mut loppujen lopuksi sun täytyy vaan tehdä kovasti hommia mikäli tahdot saada suhteen jatkumaan. Ei se puhumattomuudella ratkea tai jos et siedä toisen tuskaa kun se on epämiellyttävää sulle. Jos sua on joskus petetty niin tiedät varmaan kuinka inhottava tunne se on. Tunteet vaihtelee jatkuvasti. Pariterapia vois olla kokeilun arvoinen juttu. Siinä saa puolueetonta näkökulmaa, kysymyksiä ja vinkkejä kuinka edetä. Ja sit olis oma paikka ja aika kriisin selvittelyyn. Ja asiat saattais joskus lopulta jäädä sinne istuntoon eikä enää olis tarvetta siitä puhua. Kannattais kai kokeilla? On paljon pareja joiden suhde on lujittunut kriisin jälkeen. Jos sitä vaan molemmat haluaa.
Eroa, miehesi tarvitsee rehellisen naisen.