Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni valitsee polkupyöräkseen pelle-Jopon?

Vierailija
29.03.2016 |

Eikö ihmisillä ole silmiä päässä? Sen lisäksi että se on helvetin ruma, se on myös huono polkea.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa se on ihan hemmetin hyvä polkea näin selkävaivaisena 😊

Vierailija
22/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jaksa vaihtaa vaihteita nii ostaa vaihteettoman jopon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle ostettiin Jopo, joka varastettiin. Kyllä oli raskas poleka, huono muussa kuin teinien statussymbolina. Ostetaan seuraavaksi kunnon pyörä, jolla oikeasti jaksaakin ajaa vähän kauemmas.

Tuota juuri en ymmärrä, tuota statussymboliutta. Kun minä olin lapsi ja nuori 70-luvulla, Jopoja oli ihan kaikilla ja varsinkin vähävaraisilla, kun ei ollut parempaankaan varaa. Itselläni ei Jopoa ollut, minulla oli Tunturi Poni vuodesta 1976 lähtien (halusin erottua jokulosta), ja kun 80-luvun alkuun päästiin, yksivaihteiset olivat niitä köyhien pyöriä, joita ei oikein kehdannut ajaa kuin pimeällä (no, suunnilleen :D). Meni kevääseen -83 asti, ennen kuin sain 17-vuotiaana kolmivaihteisen Tunturi Vipin, joka minulla sitten olikin 28 vuotta. Näin aikuisena ei ole väliä merkillä, kunhan vain hyvin pyörii ja matka kulkee.

Mutta tosiaan, minua aina sunnattomasti huvittaa tämä Jopojen statussymbolius. Markkinamiehet keksivät brändätä Jopon cooliksi ja teinit menivät halpaan. Niin kuin teinit aina menevät. :D

Vierailija
24/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma pyörä, ruma. Ei ole yksipyöräinen mutta ajoasento jopossa t-y-p-e-r-ä !

Vierailija
25/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikä on vaikeaa aikaa. Kyllä se siitä.

Vierailija
26/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kånken/conversevammainen laajentanut repertuaariansa?

Vierailija
27/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoja ukkoja ärsyttää kun ei jopolla ei ajeta persus pystyssä.

Vierailija
28/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kånken/conversevammainen laajentanut repertuaariansa?

Samaa veikkaan. Tuntuu olevan paljon aikaa sättiä muiden valintoja.

Vierailija
29/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa nyysittiin jopo muutama vuos sit ja edelleen harmittaa. Paras pyörä mikä mulla on ikinä ollut. :(

Jos sais kesätöitä, niin vois ostaa uuden.

Vierailija
30/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lapsena jopo. Ja sitten sain 3 vaihteisen helkaman. Kyllä vaan oli eroa kuin yöllä ja päivällä. Helkamalla oli kevyt polkea ja ajaa. Ei yhtään semmosta hikistä ja raskasta jyystöä kuin jopolla. Eli en usko, että jopossa muu viehättää kuin se retroilu.

Vierailija
31/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä millainen pyörä on kaunis??? Kaikki ne on [b] rumia [/b] vekottimia.

Vierailija
32/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mukava ajaa ja kivan näköinen, ns. "varma valinta". Mutta tietysti mielipiteitä on monia!

Vierailija
33/35 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niitä kaksi. Toinen tosin tarvitsee uuden takarenkaan, se löytyi jätelavalta, mutta muuten on ehjä.

Vierailija
34/35 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin kamalan näköinen. Tuntuu typerältä kun nuoret, siististi pukeutuvat tytöt ajavat JOPOLLA!

Vierailija
35/35 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun kaupungissa ja pyöräilen kaikki päivittäiset matkani. Mulla on on ollut kolmen vuoden sisään neljä erilaista pyörää, eli maantiepyörä, hybridipyörä, kolmivaiheinen vanha "mummopyörä" ja jopo. Nyt mulla on enää jopo ja maantiepyörä, kun kaksi muuta on varastettu. Mikään mun pyöristä ei ole ollut näppärämpi kaupunkiajossa kuin toi jopo. Ei sitä tietenkään ole tehty mihinkään pitkän matkan pyöräilyyn tai kuntoiluun vaan rentoon ja helppoon siirtymiseen alueella, jossa täytyy pysähdellä ja pujotella paljon. Tähän jopo on kaikista paras.