Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkö teillä lämmitetään taloa?t.ammattivalittaja

Vierailija
29.03.2016 |

Meillä ei lämmitetä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Sisälämpötilan pitää olla 24-25 astetta, me ei viihdytä iglussa.

Hyi vittu miten kuuma

24-25 astetta on juuri sopiva. Ei tarvitse tarjota paleleville vieraillekaan villasukkia, kuten jotkut kylmissä taloissa elävät pihit tekevät.

Se, tarvitseeko villasukkia, riippuu 1) henkilön ääreisverenkierrosta ja 2) lattian lämpötilasta. Meillä on ihan lämmin muuten (ei tietenkään noin kuuma kuin teillä), mutta lattia on kylmempi, koska asumme vanhassa talossa, joissa yleensä on vetoiset lattiat.

Vierailija
22/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en voi sietää kylmiä kämppiä, tykkään olla kotona vähissä vaatteissa ja ilman sukkiakin, eli lämmitetään ja sisälämpötila on vähintään 24. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan vihdoin olisi totta tuo ero. Mahtaa olla lapselle rasittavaa tuollainen eipäs juupas vaarin housut vehtaaminen. Toivottavasti lapsella elämä vihdoin tasaantuisi. Kohtahan tuo on sen ikäinen että alkaa itsemäärätä missä on.

Vierailija
24/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa laitan lämmityksen pois ja elokuun/syyskuun vaihteessa päälle.  Ei se lämmitys kesäkuukausina edes maksa juuri mitään ehkä pari kymppiä.

Vierailija
25/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokohan vihdoin olisi totta tuo ero. Mahtaa olla lapselle rasittavaa tuollainen eipäs juupas vaarin housut vehtaaminen. Toivottavasti lapsella elämä vihdoin tasaantuisi. Kohtahan tuo on sen ikäinen että alkaa itsemäärätä missä on.

Ekan kerran nyt lapsi tietää erosuunnitelmista. ap

Vierailija
26/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekan kerran nyt lapsi tietää erosuunnitelmista. ap

Edellisen kerran kerroit kun olitte jälleen kerran eroamassa että lapsi ottaa eron tosi hyvin.

Vierailija
27/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Sisälämpötilan pitää olla 24-25 astetta, me ei viihdytä iglussa.

Hyi vittu miten kuuma

Kylläpä kauniisti argumentoit!

Vierailija
28/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sä oot taas eroa tekemässä. Monesko kerta?

Nyt on eri tilanne.ap

Niin on joka kerta...

Vierailija
29/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkuussa laitan lämmityksen pois ja elokuun/syyskuun vaihteessa päälle.  Ei se lämmitys kesäkuukausina edes maksa juuri mitään ehkä pari kymppiä.

Niin, termostaatit kun on, niin itsestäänhän se lämmitys menee pois päältä kun lämpenee, vaikkei mitään tekisikään.

Vierailija
30/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen kerran ero oli vireillä syksyllä kun koulut oli juuri alkaneet tai alkamassa. Minä nimenomaan kysyin, että miten lapsi asiaan suhtautuu ja toin esille sen, että paljon on lapsella muutoksia elämässä koulun alku ja vanhempien ero. Silloin ap kertoi rehvakkaasti, että lapsi ottaa eron hyvin. Näin ollen lapsi on ollut jo ainakin kerran aikaisemmin tietoinen teidän eroaikeista.

Olen ammatiltani juristi, joka hoitaa aika paljon myös avioeroja ja olen ollut mukana lukuisissa huoltoriitojen sovitteluissa tuomioistuimissa. Ammattini puolesta olen kaikenlaista nähnyt ja kuullut. Olen huolissani siitä miten metettelynne vaikuttaa lapseenne. Toivottavasti ymmärrätte hakea lapsellenne tukea. Perheneuvola tai vastaava saattaisi olla teille sopiva osoite. Lapselle on raskasta olla mukana tuollaisessa eipäs juupas leikissä, jota tunnute pelaavan muutaman kuukauden välein. Lapsi myöskin ymmärtää enemmän kuin mitä te hänelle kerrotte. Vanhemmilla aikuisina toivoisi olevan edes jonkinlaista vastuuntuntoa.

Todennäköisesti kirjoitukseni aiheuttaa vain sen että alat kiemurrella ja ämpyttää vastaan. Niinhän näissä aina käy. Mutta todellakin toivon että jossain siellä ajatusten syövereissä ymmärtäisit. Toivottavasti lapsella olisi edes joku muu läheinen aikuinen (mummi, kummi opettaja) jonka puoleen kääntyä, jos vanhemmilta ei saa apua. Toivon kaikesta sydämestäni lapselle voimaa selviytyä vaikeasta perhetilanteesta.

Vierailija
31/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nähty nn kertaa. Aina on olleet asunnot jo valmiina, milloin samassa kylässä, milloin Helsingissä, ja tavarat pakattuina, vaan eipä tapahdu mitään.

Eikä tapahdu tälläkään kertaa. Ensi viikolla kun muuttoasiasta kysytään, ap vastaa lakonisesti: "En muuta. Ei ole rahaa."

Vierailija
32/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli lämmitysketju, ei muu ketju.ap

Vierailija
33/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kannattanut jäädä Aruballe, siellä on lämmintä ympäri vuoden.

Vierailija
34/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sun ketjut ennenkin rönsyilly aiheesta toiseen:)

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
35/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sun ketjut ennenkin rönsyilly aiheesta toiseen:)

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta nykyään haluan että pysytään ketjun aiheessa.ap

Vierailija
36/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksuslämmitys periaatteessa pois, poistoilmalämpöpumppu tekee lämmön ilmanvaihdon lisäksi.

Turku

Vierailija
37/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "meillä" ei lämmitetä. Sähän olet näinä päivinä muuttamassa pois (itse juuri kerroit), ei sen mökin lämpimänä pitäminen enää sulle kuulu.

Vierailija
38/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "meillä" ei lämmitetä. Sähän olet näinä päivinä muuttamassa pois (itse juuri kerroit), ei sen mökin lämpimänä pitäminen enää sulle kuulu.

Onhan lapsikin olemassa.ap

Vierailija
39/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se vielä on lämmittää, koska keskilämpötila ulkona on vain muutaman asteen plussan puolella. Jos lämmityksen nyt laittaisi pois, muutaman päivän päästä sisälläkin olisi ehkä kymmenkunta astetta lämmintä.

Vierailija
40/57 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se vielä on lämmittää, koska keskilämpötila ulkona on vain muutaman asteen plussan puolella. Jos lämmityksen nyt laittaisi pois, muutaman päivän päästä sisälläkin olisi ehkä kymmenkunta astetta lämmintä.

Mun mieheni viihtyy kylmässä.ap