Menisitkö töihin tänään iltavuoroon jos sinulla olisi ollut eilen illalla kuumetta?
Kurkku vielä vähän kipeä ja jonkun verran nuhaa, mutta kuume lähtenyt yöllä joten kehtaako edes soittaa että jäisi kotiin?
Kommentit (13)
Riippuu onko olo sellainen että jaksat tehdä töitä vai ei? Itse en luultavasti menisi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljonko kuumetta ja mitä työtä teet ja miten voit
Oli 38,1, en olis muuten ottanut Panadolia mutta pää oli niin hiton kipeä etten olis unta saanut muuten.
Olen kotihoidossa, sijaisia melkein mahdotonta saada...
Peruskröhäinen olo.
Itse menisin, koska teen kevyttä konttorityötä (ja olen kauhean huono jäämään saikulle, vaikka aihetta olisi). Puolisoa patistaisin jäämään kotiin, koska hän tekee fyysisesti raskasta työtä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu onko olo sellainen että jaksat tehdä töitä vai ei? Itse en luultavasti menisi.
Töissäolo ei juurikaan eroa kotonaolosta kun lapset ei kuitenkaan anna mun levätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli 38,1, en olis muuten ottanut Panadolia mutta pää oli niin hiton kipeä etten olis unta saanut muuten.
Peruskröhäinen olo.
Ajattelit tartuttaa vanhukset? Yleensä kuume nousee illaksi/iltapäiväksi, vaikka aamulla normaali lämpö.
Riippuu tosiaan siitä, paljonko kuumetta eilen oli. Jos vähän ja se nyt on jo ohi ja olo muutenkin sellainen, että töihin kykenisi, niin menisin. Mutta riippuu kyllä työstäkin, jos työ kovin fyysisesti raskasta, ei ehkä silloin kannata. Mun työ on siis pääasiassa kevyttä toimistotyötä ja jonkin verran ylläpitosiivousta kuten imurointi ja roskisten tyhjennys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskröhäinen olo.Ajattelit tartuttaa vanhukset? Yleensä kuume nousee illaksi/iltapäiväksi, vaikka aamulla normaali lämpö.
Flunssa tarttuu vuorokautta ennen sairastumista. Ei siis ikinä uskaltaisi mennä töihin kun ei voi tietää onko tulossa kipeäksi ja tartuttako jotain.
Eniten se flunssa kuitenkin tarttuu silloin, kun jo on kipeä.
Ärayttäö tuo väite, ettei flunssaaisena tartte varoa, kun se tarttuu jo ennen oireita.
Varmaan joku työnantajien edustajan keksimä lause tuokin, että tarttuu jo ennen oireita, joten ei muka haittaa tulla sairaana töihin. Sitä sitten kaikki hokee kuin papukaijakuoro.
En menisi, koska kuume voi nousta uudelleen illalla ja olo ei ole vielä täysin kunnossa. Olen kaksi keuhkokuumetta sairastanut jälkitautina, kun olen töihin puolikuntoisena mennyt.