Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa nyt untuvikkoa tässä vaunuviidakossa!

Vierailija
28.03.2016 |

Hei!

Apuja pyytelen. Esikoinen tulossa ja vaunut hankkimatta. Tuntuu että olen katsonut joka mallin läpi.

-Asutaan Helsingin keskustassa
-Mieluiten aika kapeat jotta mahtuu sporaan/dösään jne
-Laadukkaat

Olen pohtinut mm. seuraavia: Bugaboo Buffalo, Emmaljunga SuperViking, Brio Smile, Britax GoNext... Bugikset on kivan näköiset mutta jousittomuus mukulakivillä arvelluttaa.

Kehukaa, haukkukaa, mitä vaan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on emmaljunga super nitrot. Ihan huippuhyvät. Aika kapeat mutta niin pitkät että isokin lapsi mahtuu nukkumaan.

Isot kääntyvät etupyörät oli mun vaatimuslistalla ykkösenä. Tosi näppärät ja kevyet työntää. Ainoa miinus on ulkonäkö. Eli mielestäni rumat.

Siskolla om bugaboot. Jotenkin jäykät ja kökköset liikutella, painopiste ylhäällä. Ja se kuppimuotoinen istuin jää pieneksi. Mutta kauniimmat, välillä kadehdin niitä kun on sirot meidän möhkälekopan rinnalla ;)

Vierailija
22/26 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit jousituksen lisäksi pitää miettiä sitä, että onko renkaat täyskumia vai ilmakenno. Meillä täyskumisiin vähän toi sepeli tekee jälkiä, mutta itse tykkään niistä silti enemmän kuin noista, joita joutuu täyttelemään.

Sun kannattaa jalkautua lastentarvikeliikkeisiin testailemaan ja tutkimaan, ja kyselemään tarjouksista. Usein kokeilemisen jälkeen löytää sen oikean!

Sit tosiaan jos sisarus on ehkä ajankohtainen vähän myöhemmin, niin kannattaa pitää sekin näkökulma mielessä. Miten vaunut muuntuu, sisarusistuimella, seisomalaudalla...? Voi tuntua vielä kaukaiselta, mutta muutaman vuoden päästä ei niinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on emmaljunga super nitrot. Ihan huippuhyvät. Aika kapeat mutta niin pitkät että isokin lapsi mahtuu nukkumaan.

Isot kääntyvät etupyörät oli mun vaatimuslistalla ykkösenä. Tosi näppärät ja kevyet työntää. Ainoa miinus on ulkonäkö. Eli mielestäni rumat.

Siskolla om bugaboot. Jotenkin jäykät ja kökköset liikutella, painopiste ylhäällä. Ja se kuppimuotoinen istuin jää pieneksi. Mutta kauniimmat, välillä kadehdin niitä kun on sirot meidän möhkälekopan rinnalla ;)

Hyvä pointti tämä, että jos on aikomus nukuttaa rattaissa "vauvankoppa"-vaiheen jälkeenkin, niin se kuppi-istuinhan ei suoristu niinkuin ratasosa. Saa kallistettua, mut jalathan jää silti koukkuun. Ei mikään paras nukkuma-asento.

Vierailija
24/26 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppiasennossa en itse nukkuisi niin en halua sitä lapsellenikaan. Bugikset on kivan sirot mutta kamalat työntää esim. soralla. Tärisee julmetusti. Eli etelä-suomen talvi on tuskaa noilla jousittamattomilla vaunuilla. Ehkä ne menee muodista joskus. Möhkö-emmaljungat pitää pintansa syystäkin.

Vierailija
25/26 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!

Apuja pyytelen. Esikoinen tulossa ja vaunut hankkimatta. Tuntuu että olen katsonut joka mallin läpi.

-Asutaan Helsingin keskustassa

-Mieluiten aika kapeat jotta mahtuu sporaan/dösään jne

-Laadukkaat

Olen pohtinut mm. seuraavia: Bugaboo Buffalo, Emmaljunga SuperViking, Brio Smile, Britax GoNext... Bugikset on kivan näköiset mutta jousittomuus mukulakivillä arvelluttaa.

Kehukaa, haukkukaa, mitä vaan?

Kun mitä vain kelpaa, luin tuota ketjua, kun huomasin otsikon untuvikoista ja vaunuista:

http://www.vauva.fi/keskustelu/2528499/murhatiinko_tama_lintu_varoitus_…

Vierailija
26/26 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että lapselle tulee painoa nopeasti. Vastasyntynyt painaa pari kiloa, mutta muutaman kuukauden päästä painoa voi olla 7-9 kg ja muut romppeet päälle, ostoksista puhumattakaan. Parhaiten testaat vaunujen käytettävyyttä, jos saat jostain kymmenkiloisen lapsen mukaan vaunukauppaan. :) Kannattaa muuten ihan oikeasti miettiä myös sitä, että käytetäänkö rattaita koko perheen kauppakassina, vai riittääkö kevyt, kankainen ala"kori". Meillä vauvat juovat korviketta, joten pelkästään vauvanmaidon hakeminen kyllä kyykäyttää heppoisen alakorin sijoiltaan, saati sitten jos koittaisi latoa kyytiin perunoita ja maitopurkkeja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän