Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gynekologille ja kuukautiset.....

Vierailija
28.03.2016 |

Mitä olette mieltä. Mulla on huomenna VIHDOIN aika gynelleni (jouduin jonottaa lähes 3vk). Ja tietysti vasta nyt tajusin, että huomenna pitäisi alkaa kuukautiset.. Tämän vuorokauden puolella voin vielä perua lääkäriajan. Mitä tekisitte? Olen siis kotipaikkakunnallani ollut pääsiäisen vietossa ja huomenna lähden illalla takaisin asuinpaikkakunnalleni. Täällä siis olen käynyt aina monta vuotta jo samalla gynellä. Nyt olisi tarkoitus ottaa papa-koe, koska pelkään että siinä on muutoksia.

Onko aivan turhaa edes ajatelle että menisi jos on kuukautiset? Mitä te tekisitte? Harmittaa kovasti perua, koska sitten en tiedä milloin pääsen seuraavan kerran tai sitten pitää mennä asuinpaikkakunnallani uudelle gynelle mikä on vielä aika hankalaa kun en omista autoa.. Pitikin mennä näin ja pitikin vasta näin myöhään tajuta :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä menisi. Vaikka tuskinpa tuo haittaisi lääkäriä, lienevät jo kaikenlaista nähneet. Mutta pidän sitä silti epäkohteliaana, jos kuitenkin on mahdollisuus olla menemättäkin.

Vierailija
2/9 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papakoetta ei voi ottaa kuukautisten aikana, koska kuukautisten takia nöytteesdä olisi liikaa ihanvääränlaisia ja valmiiksi kuolevia soluja.

Muutenkaan gynelle ei pitäisi mennä kuukautisten aikana paitsi jos on asentamassa kierukkaa (tietty jos on jonkun muun ylimääräisen vuodon takia lääkärin tarve, niin sit tietty mennään silloin kun vuotoa on, mut tavallisten kuukautisten aikana ei.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAPA-kokeessa veri häiritsee, mutta ei esim.vaginaaliultrassa. Mene, mutta otata PAPA myöhemmin

Vierailija
4/9 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papakoetta ei voi ottaa kuukautisten aikana, koska kuukautisten takia nöytteesdä olisi liikaa ihanvääränlaisia ja valmiiksi kuolevia soluja.

Muutenkaan gynelle ei pitäisi mennä kuukautisten aikana paitsi jos on asentamassa kierukkaa (tietty jos on jonkun muun ylimääräisen vuodon takia lääkärin tarve, niin sit tietty mennään silloin kun vuotoa on, mut tavallisten kuukautisten aikana ei.)

Ei haittaa kuukautiset esim.tuolla mainittua vag.ultraa

Vierailija
5/9 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, no olipa hyvä että kysyin. Enpä tiennyt tuota. Täytyy siis perua, kun ei viitsi yksityiselle aivan turhan takia mennä ja maksaa isoja summia.. Ehkä pitää vain rohkaistua ja kokeilla sitten kotipaikkakunnallani jotain toista gynekologia. Kiitos teille asiallisista vastauksista!

Vierailija
6/9 |
28.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kyllä menisi. Vaikka tuskinpa tuo haittaisi lääkäriä, lienevät jo kaikenlaista nähneet. Mutta pidän sitä silti epäkohteliaana, jos kuitenkin on mahdollisuus olla menemättäkin.

Ei hyvää päivää.... Ei ole ulkonäöstä kyse, vaan siitä, että papaa ei oteta kuukautisten aikaan, koska antaa väärän tuloksen.

Vierailija
7/9 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei papaa tarvitse ottaa gynellä. Miksi et olisi käynyt papassa jo etukäteen, olisi sitten ollut senkin tulos tiedossa gynellä käydessä?

Vierailija
8/9 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei kai suositella kuukautisten aikaan menemistä. Tutkimuksen teko on vähän hankalaa, näkyvyys on huono ja sellaisia asioita joita gyne tarkistaa ei välttämättä pysty havainnoimaan oikein (munasarjojen koko tietyssä kierron vaiheessa jne). Itse en siis menisi ellei kyseessä ole joku ihan pakollinen juttu (kova tulehdus, epäily jostain vakavammasta sairaudesta tms). Ihan tavallisen "vuosihuollon" jättäisin siihen ajankohtaan kun kuukautisia ei ole just päällä.

Vierailija
9/9 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en nyt aivan ymmärrä, mikset voisi mennä menkkojen jälkeen asuinpaikkakunnallasi gynelle? :D